گچبری پیش ساخته و گچبری سقف دور لوستر

گچبری پیش ساخته و گچبری سقف دور لوستر

امروزه در دکوراسیون های داخلی، گچبری سقف بسیار جایگاه ویژه ای پیدا کرده است. زیرا گچبری های پیش ساخته از تنوع بسیار زیاد و فوق العاده ای برخوردار هستند و زیبایی خانه را دو چتدان نمی کنند. وجود گچبری سقف باعث می شود خانه با هر متراژ و طراحی ای زیبا و شیک به نظر برسد.

 

یکی از انواع مدل های گچبری سقف، گچبری پیش ساخته برای دور لوستر می باشد. که در این مطلب قصد دارین شما را با این نوع گچبری آشنا کنیم. بهتر است بدانید که در ساختمان ها بر اساس مواد اولیه و محل اجرا برای این مدل گچبری سقف، کاربرد های گوناگونی در نظر گرفته شده است. در ادامه با نمونه های پرکاربری این مدل آشنا خواهید شد.

 

گچبری پیش ساخته دور لوستر که یادگاری به جا مانده از سبک گچبری های ساختمانی سنتی می باشد؛ از نمونه های بسیار کاربردی و متنوع در گچبری مدرن محسوب می شود. در عصر امروز از گچبری دور لوستر برای گچبری سقف پذیرایی و نشمین استفاده می شود که فضا را بسیار زیبا تر می کند.

 

علاوه بر استفاده از گچبری دور لوستر و گچبری کناره های سقف، می توان از گچبری های حاشیه هیا ستون نیز استفاده کرد. این گچبری ها دارای تنوع بالایی هستند و در طرح ها و مدل های بیشتری در بازار وجود دارند و کیفیت بسیار خوبی دارند.  البته طرح ها و مدل های آن ابتدا  توسط افراد ماهر در کارگاه های گچبری بر روی سقف طراحی می شود. شما میتوانید از قیمت گچبری پیش ساخته با هزینه مناسب از دکارت استور استفاده نمایید.

 

گچبران ماهر بعد از کشیدن طرح اولیه کار بر روی سقف، شروع به قالب گیری پیش ساخته می کنند.

 

قیمت گچبری پیش ساخته برای دور لوستر از طرح های متنوع و گوناگونی ساخته می شود که به شکل یک تیکه ضخیم و یا ظریف و یا به شکل قطعه قطعه می باشد. طرح های قطعه قطعه به این صورت می باشد که دور لوستر مورد نظر با کنار هم چنیدن آنها به وجود می آید. توجه داشته باشید که با کنار هم چنیدن قطعه های ریز گلها و سایر طرح های متنوع کنار هم یک مدل گچبری ایجاد می شود.

 

شما می توانید با کنار هم چیدن قطعات ریز هزاران مدل گچبری برای دور لوستر طراحی کنید. که می تواند در همین راستا ایده های جدید خلق شود. شما این امکان را دارید تا با اضافه یا کم کردن قطعات گچبری مدرن مورد نظر خود را ایجاد کنید. اگر شما از گل های ساده تر و کمتر استفاده کنید می توانید یک گچبری سقف مدرن تری داشته باشید. ولی اگر از قطعات گچبری پیش ساخته ی بیشتری استفاده کنید، طرحی شلوغ تر خواهید داشت.

 

گچبری پیش ساخته و گچبری سقف دور لوستر

آشنایی با 10 کاربرد پلی یورتان که تا به حال نمی دانستید !

پلی یورتان از جمله مواد پرکاربرد در زندگی امروز ما به شمار می رود. این محصول مهم، علاوه بر مزایای زیادی که دارد برای حفاظت از محیط زیست هم گزینه ای عالی است.از این ماده مهم در عایق بندی ساختمان ها و یخچال و فریزر، انواع چسب و همچنین از ابزار پلی یورتان برای دکوراسیون داخلی ساختمان ها استفاده می گردد.جالب است بدانید که پلی یورتان حتی در تفریح و سرگرمی های روزانه ما نیز یافت می شود! علت اصلی این همه تنوع و کاربرد گسترده این محصول، ویژگی های منحصر به فرد و خاص آن می باشد که در ادامه به تفصیل به آن پرداخته ایم. پس با ما همراه باشید.

 

پلی یورتان ماده ای با مقاومت بالا و سازگار می باشد. همین ویژگی سبب شده تا در زمینه های مختلف مانند : ابزار پلی یورتان در حوزه ساختمان سازی ، صنعت خودرو، کشتی سازی و … دارای کاربرد های متعددی باشد. در واقع دو فاکتور مهم :

 

دوام و تطبیق پذیری، این ماده مهم را از سایر متریال ها متمایز کرده است.آشنایی با ساختار این محصول و  جزئیات آن شاید کمی از حوصله مخاطب خارج باشد؛ بنابراین سعی کردیم تا با گردآوری برخی از کاربردهای پلی یورتان در صنایع مختلف و ارائه اطلاعات پایه در مورد جنس هر محصول،  به تصمیم گیری بهتر شما برای خرید کمک کنیم.در ادامه به معرفی محصولاتی که از پلی یورتان ساخته شده می پردازیم.

 

یکی از ورزش های محبوب و پرطرفدار که از نیمه قرن بیستم به بعد، در میان مردم رواج پیدا کرد، بولینگ است. برای تولید توپ بولینگ از پلی یورتان استفاده شده است. می دانیم که علاوه بر وزن توپ، جنس روکشی که برای آن در نظر گرفته می شود نیز در بازی بسیار تاثیر گذار است.یکی از نکات مهم در استفاده از پلی یورتان و مشتقات آن مانند ابزار پلی یورتان، این است که کاملا بی خطر بوده و می توانید بدون نگرانی از آن استفاده نموده و نگران سلامتی خود و اطرافیانتان نباشید.این محصول، علاوه بر دوام بالا از مقاومت بالایی نیز برخوردار است.

 

گچبری های مربوط به دور لوستر که طراحهای اولیه آن به وسیله ی گچکار و به شکل گچبری مدرن دستی طراحی و اجرا شده است، از کیفیت بسیار زیادی و طرحهای بزرگ و کوچکی و همین طور متنوعی می باشد. توجه داشته باشید که بکارگیریمدل گچبری سقف در دکوراسیون های داخلی در کنار سایر تجهیزات دکوراتیو، محیطی بسیار زیبا و خاصی را به وجود می آورد.

 

یکی از دیگر از مدل های گچبری سقف به سبک مدرن، استفاده از گچبری های کناره های سقف می باشد که به آن گچبری گلویی نیز می گویند. بهتر است این گچبری را با گچبری دور لوستر برای سقف های خانه ها استقاده شود تا فضا زیبا تر شود.

 

گچبری پیش ساخته و گچبری سقف دور لوستر

کاربرد پلی یورتان در ورزش

همان طور که ابزار پلی یورتان سبب تغییرات بزرگی در صنعت ساختمان سازی گردید، در دیگر زمینه ها هم با استفاده از آن، شاهد پیشرفت زیادی بوده ایم.یکی از این حوزه ها، ورزش موج سواری می باشد. امروزه برای ساخت تخته های موج سواری به سبک مدرن، از پلی یورتان استفاده می گردد. تخته هایی که از این متریال ساخته می شوند، در نهایت بسیار محکم و دارای انعطاف پذیری بالایی هستند. همچنین در قیاس با نمونه های چوبی، دارای قیمت پایین تری می باشند. از دیگر کاربردهای مهم این ماده، استفاده از آن در قطارهای شهربازی می باشد. به منظور حفظ امنیت کسانی که برای تجربه هیجان و شادی، به شهربازی می آیند چرخ های قطار بازیگاه، از پلی یورتان ساخته شده است.بنابراین بسیار بادوام و محکم و قابل اطمینان می باشد.

 

در ساختمان سازی، علاوه بر ابزار پلی یورتان در تزئینات سقف و دیوار و … به منظور عایق کاری لوله ها و پنجره نیز از این محصول استفاده می گردد. به لطف عایق پلی یورتان، تا  حدود 30 درصد مصرف انرژی کاهش پیدا کرده و می توان از هدررفت انرژی پیشگیری نمود.

 

همچنین تولید توپ فوتبال هم با استفاده از پلی یورتان می باشد. سه ویژگی  مهم توپ فوتبال : سبک بودن، مقاومت بالا و پرتاب پایدار است که این ماده، تمام این مولفه های مهم را دارا می باشد.در پوشاک نیز برای تولید شلوارهای جین،  پوشش پلی یورتان را به کار می برند تا کمی خاصیت کشسانی را در آن ایجاد نماید.

 

بنابراین بهتر است برای زیبا تر شدن دکوراسیون داخیل خانه هایتان از گچبری سقف و گچبری پیش ساخته دور لوستر استفاده کنید. البته طرح ها و مدل های گچبری دور لوستر نسبت به قدیم بسیار زیباتر و مدرن تر شده است و شما می توانید از بین مدل ها و طراح های بسیار زیاد آن؛ یکی را به دلخواه برای سقف خانه ی خود انتخاب کنید.

 

البته کاربردهای پلی یورتان فقط در حوزه صنعت و ساختمان و… خلاصه نمی شود. بلکه در حیطه پزشکی و سلامت نیز کمک زیادی به انسان ها نموده است. به عنوان مثال در ساخت بانداژ برای التیام زخم نیز از این ماده استفاده می گردد. در واقع غشاء پلی یورتان برای بهبود سریع تر زخم، محیطی مرطوب ایجاد می کند که در نهایت کمک زیادی به ترمیم آن می نماید بنابراین همان طور که دیدید پلی یورتان و دیگر مشتقات آن مانند عایق و یا ابزار پلی یورتان دارای کاربردهای گسترده ای در زندگی روزمره ما می باشد.

 

برچسب‌ها: