چرا خوابیدن روی کاناپه راحت تر از رختخواب است

چرا خوابیدن روی کاناپه راحت تر از رختخواب است

سایت کالای خواب بالی شما توجه شما را به این مقاله جلب می کند برای بسیاری از افراد، کاناپه مکانی راحت است که می توانید در آن استراحت کنید، استراحت کنید و سر خود را صاف کنید. گرم است، دنج است، و عاری از بسیاری از استرس هایی است که ممکن است پس از خزیدن به رختخواب احساس کنید. اما اگر تختتان به شما در انجام این کار کمک نمی کند، ممکن است بیشتر اوقات روی کاناپه چرت بزنید. 

 

همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که تخت شما باید فقط برای دو منظور استفاده شود – خواب و رابطه جنسی. انجام هر کار دیگری در رختخواب – مانند کار کردن، پیمایش در شبکه های اجتماعی یا استرس در مورد رویدادهای روز – می تواند ذهن شما را با هر چیزی غیر از یک خواب خوب شبانه مرتبط کند. و اگر اغلب روی مبل می‌خوابید، این امر می‌تواند باعث ایجاد ارتباط منفی بین تخت و خواب شما شود.

 

5 دلیل برای اینکه ممکن است برای خوابیدن در رختخواب خود دچار مشکل شوید

تخت شما باید مکانی آرام برای استراحت و ریکاوری از رویدادهای هر روز باشد. اما وقتی اینطور نیست، طبیعی است که مکانی را پیدا کنید که هست. از دلایل فیزیکی گرفته تا عاطفی، در اینجا 5 دلیل وجود دارد که نشان می دهد خوابیدن روی مبل راحت تر از خوابیدن در تخت شما است.

 

1. تشک شما ناراحت کننده است

هیچ چیز مانند نشستن روی یک مبل یا صندلی راحت در پایان یک روز طولانی نیست، اما اگر مبل راحتی راحت‌تر از تختتان باشد، پس مشکل دارید.

اگر تشک شما آنطور که باید راحت یا حمایت کننده نیست، بدن شما به شما اطلاع می دهد. این می تواند این کار را با دردها و دردهایی که بعد از خواب در موقعیتی عجیب احساس می کنید انجام دهد، یا از طریق ذهن شما که به شما می گوید نمی خواهد در آنجا بخوابدو اگر کاناپه‌تان راحت‌تر از تختتان باشد، خوابیدن در آنجا بسیار وسوسه‌کننده‌تر می‌شود.

خرید یک تشک جدید ممکن است گاهی اوقات دشوار باشد و خرید یک کالای خواب با کیفیت بالا و راحت ممکن است گران تمام شود. یک پد تشک خوب می تواند تفاوت بزرگی در خواب شما ایجاد کند، اما تنها می تواند نیاز به تشک مناسب را برای مدت طولانی تحت تأثیر قرار دهد.

بنابراین اگر تشک شما هر یک از این علائم را نشان می دهد، وقت آن است که تشک جدیدی تهیه کنید:

 

3. محیط خواب شما برای یک استراحت شب خوب ایده آل نیست

یک محیط خواب دنج کلید یک خواب خوب شبانه است. این فقط تخت شما نیست – محیط خواب شما شامل کل اتاق خواب شما، از سقف تا طبقه می شود. متأسفانه، اگر اتاق خواب شما محیط مناسبی برای خواب سالم نیست، می تواند چرت زدن روی مبل را جذاب تر کند.

 

در اینجا چند پیشنهاد من برای بهبود محیط خواب وجود دارد:

برای اکثر افراد، دمای اتاق ایده آل برای خواب بین 32 درجه است. هر شب قبل از رفتن به رختخواب، به یاد داشته باشید که ترموستات را با دمای ایده آل خواب خود تنظیم کنید.

 

دمای بدن شما نیز مهم است. اگر سرد می خوابید، با پتوهای اضافی یا لباس خواب و جوراب بخوابید. اگر خیلی داغ شدید، می توانید یک لایه را بردارید تا زمانی که دوباره راحت بررسی کنید.

 

 زندگی می تواند بسیار استرس زا باشد. استرس بخشی طبیعی از زندگی است – حتی گاهی اوقات می تواند مفید باشد.  یا استرس خوب، شامل رویدادهای هیجان انگیز یا چالش برانگیز است و به عنوان راهی برای ایجاد انگیزه در شما در طول زندگی و چالش های آن عمل می کند.

 

با این حال، استرس بیش از حد بد – همچنین به عنوان پریشانی شناخته می شود – می تواند ناتوان کننده باشد و تأثیر منفی بر زندگی، سلامت و خواب شما بگذارد.

 

هنگامی که هنگام خواب احساس اضطراب و استرس می کنید، خواب شما دچار مشکل می شود. در واقع، استرس و اضطراب عوامل اصلی ایجاد اختلالات خواب مانند بی خوابی هستند. نه تنها این، بلکه نگرانی در مورد خواب هر شب در واقع می تواند باعث شود که تختخواب خود را با استرس مرتبط کنید. بدتر از آن، ممکن است به این دلیل بهتر روی مبل بخوابید تا روی تخت! 

چرا خوابیدن روی کاناپه راحت تر از رختخواب است

در اینجا برخی از راه های مورد علاقه من برای از بین بردن استرس و آرام کردن ذهنم به خصوص قبل از خواب آورده شده است:

مراقبه. این امر مخصوصاً در پاکسازی سر و وارد شدن به یک حالت ذهنی آرام‌تر قبل از خواب شبانه مؤثر است.

 

تکنیک های تنفس، مانند تکنیک 4-7-8. مشابه مدیتیشن، تکرار یک سری نفس های پاکسازی عمیق می تواند استرس را از بین ببرد و به شما کمک کند تا عصرها یا زمانی که شروع به احساس اضطراب می کنید آرام باشید.

 

قبل از خواب یک حمام آب گرم بگیرید. یک حمام آب گرم می تواند ماهیچه ها و ذهن شما را شل کند و به بدن شما کمک کند تا به دمای مناسب برای یک خواب خوب شبانه برسد.

 

کشش ملایم یوگی. یوگا به شما کمک می کند تمرکز حواس را تمرین کنید، استرس را از بین ببرید و با بدن خود هماهنگ شوید.

 

پس آیا خوابیدن روی مبل بد است؟

بله و نه – خوابیدن روی مبل مزایایی دارد، اما ممکن است معایب آن بیشتر از مزایا باشد. خوابیدن روی کاناپه اغلب شامل استراحت در حالتی است که سر و شانه‌های شما کمی بالاتر باشد. این یک موقعیت خواب بسیار طبیعی و راحت است. همچنین در صورت ابتلا به سرماخوردگی یا آنفولانزا مفید است، زیرا می‌تواند به راحت‌تر خوابیدن در هنگام بیماری کمک کند و به تخلیه احتقان کمک کند.

 

با این حال، اگر درد مزمن را تجربه کنید، خوابیدن روی کاناپه می تواند ایده بدی باشد زیرا می تواند باعث درد کمر، پا یا گردن نیز شود. همچنین بر وضعیت خواب شما تأثیر منفی می گذارد ، که می تواند منجر به درد و درد اضافی شود. خوابیدن روی مبل نیز می تواند منجر به کیفیت خواب پایین شود، به خصوص اگر تلویزیون روشن باشد. خوابیدن جلوی تلویزیون می تواند باعث کمبود خواب M، وقفه بیشتر در شب و حتی کابوس شود 

 

در نهایت، کاناپه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بدن شما را در حالت نشسته به درستی پشتیبانی می‌کنند – نه اینکه برای مدت طولانی دراز بکشید. برای مبل شما هم عالی نیست!

 

اگر قبلاً با مشکلات خواب دست و پنجه نرم کرده اید، احتمالاً می دانید که هیچ درمانی جادویی برای آنها وجود ندارد. حتی اگر بهترین تشک را داشته باشید و هر شب با احساسی کاملاً ذن به رختخواب بروید، باز هم ممکن است در به خواب رفتن یا خواب ماندن مشکل داشته باشید. 

 

همانطور که گفته شد، اگر هنوز شب‌هایی دارید که روی مبل استراحت می‌کنید، استرس نداشته باشید. هنگامی که از خواب بیدار شدید، همیشه می توانید به رختخواب برگردید و دوباره تلاش کنید.