آدیداس از زباله های اقیانوس کفش می سازد؟

مجموعه : مدل کفش
آدیداس از زباله های اقیانوس کفش می سازد؟

کمپانی مطرح آدیداس و تولید کفش های ورزشی با استفاده از زباله های پلاستیکی

 

شرکت آدیداس به عنوان یکی از تولیدکنندگان کفش های ورزشی در همکاری با یک گروه حفاظت از محیط زیست به نام Parley for the Oceans اقدام به تولید کفش های ورزشی با استفاده از زباله های پلاستیکی اقیانوس کرده است.

 

قرار است این شرکت در آینده ای نزدیک حدود هفت هزار جفت کفش با استفاده از پلاستیک های بازیافتی اقیانوس تولید کند و این پروژه را برای تولید یک میلیون جفت کفش در سال 2017 میلادی وسعت دهد. هدف نهایی شرکت آدیداس خارج کردن پلاستیک های خام از زنجیره تامین این شرکت است.

 

پلاستیک لازم برای تولید هر کفش حدود 11 بطری پلاستیکی است. قسمت بالای کفش از پلی استر بازیافتی تولید شده که حدود 5 درصد از مواد اولیه را تشکیل می دهند و 95 درصد مابقی از زباله های پلاستیکی جمع آوری شده از سواحل مالدیو تولید شده است. شرکت آدیداس در نظر دارد از چند نمونه کیت ورزشی تولید شده به این روش برای باشگاه های فوتبال بایرن مونیخ و رئال مادرید استفاده کند.

آدیداس از زباله های اقیانوس کفش می سازد؟

کفش آدیداس

 

بنیان گذار گروه حمایت از محیط زیست Parley for the Oceans هدف این پروژه را پاکسازی اقیانوس ها از پلاستیک بیان کرده و معتقد است جمع آوری زباله های پلاستیکی با کمک همه افراد امکان پذیر است.

 

زباله های پلاستیکی شناور در سطح آب ها به یک معضل محیط زیستی جدی تبدیل شده است. این زباله ها معمولا باعث ایجاد زخم و عفونت و مرگ پرندگان و موجودات دریایی می شوند؛ به علاوه پرندگان این زباله ها را با مواد غذایی اشتباه می گیرند و آنها را می بلعند. در برخی از مواد نیز پرندگان دریایی از حیواناتی تغذیه می کنند که درون معده آنان ظروف پلاستیکی قرار دارد.

 

بر اساس گزارشی که در ماه ژانویه منتشر شد، تا سال2050 میلادی میزان زباله های پلاستیکی موجود در حاشیه آب ها و شناور بر سطح آن، بیش از ماهی ها خواهد شد و باید اقدام جدی در زمینه جلوگیری از نشت زباله به دریاها صورت گیرد.

آدیداس از زباله های اقیانوس کفش می سازد؟

مدل کفش آدیداس

 

در حال حاضر سالانه بیش از هشت میلیون تن زباله به دریا ها و اقیانوس ها ختم می شود که معادل یک کامیون زباله در هر دقیقه است.