آشنایی با چگونگی انجام سونوگرافی در منزل

مجموعه : مجله خبری
آشنایی با چگونگی انجام سونوگرافی در منزل

قطعا شما باید هنگام مراجعه به مراکز درمانی، مدت زمان بسیار زیادی را در نوبت منتظر بمانید تا بتوانید از خدمات سونوگرافی استفاده کنید. از طرف دیگر برخی از افراد توانایی انتظار در این صف‌های طولانی را ندارند. همچنین همه گیری ویروس کرونا مردم را به استفاده از خدمات سونوگرافی در منزل تشویق کرده است. اگر شما نیز قصد دارید از خدمات سونوگرافی در خانه برای خود یا عزیزانتان استفاده کنید، بهتر است تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

سونوگرافی در منزل چگونه انجام می‌شود؟

با رشد سریع فناوری، می‌توان از خدمات سونوگرافی به صورت سیار و غیر متمرکز استفاده کرد. بهره گیری از دستگاه‌های کوچک، کاربردی که حمل آسانی دارند، موجب شده است تا تقاضا برای انجام سونوگرافی در منزل افزایش یابد. در اصطلاح به این دستگاه‌های کوچک پرتابل نیز گفته می‌شود.

 

این سونوگرافی کاملا شبیه سونوگرافی در بیمارستان انجام می‌شود. یعنی شما باید به پهلو یا به پشت دراز بکشید و بخش‌های دیگر بدن را غیر از ناحیه که باید عملیات سونوگرافی روی آن صورت گیرد، می‌پوشانند. سونولوژیست نقطه مورد نظر را با ژل مخصوص آغشته می‌کند تا پرتابل بتواند بهترین حرکت ممکن و تماس را با بدن شما داشته باشد. در نهایت پزشک نتیجه کار را در قالب یک یا چندین عکس چاپ می‌کند و به شما تحویل می‌دهد. شما می‌توانید این عکس را جهت بررسی‌های بیشتر به پزشک معالج خود نشان دهید.

 

سونوگرافی در منزل برای چه کسانی خوب است؟

انجام سونوگرافی در خانه به کسانی توصیه می‌شود که دارای شرایط زیر باشند:

افرادی که جابجایی آن‌ها دشوار است.

افرادی که به دنبال آرامش هستند و قصد دارند خدمات درمانی را در منزل خود دریافت کنند.

برای افرادی که کلیه اعضای خانواده تمایل دارند از شرایط بیمار مطلع شوند.

بانوان بارداری که در استراحت مطلق به سر می‌برند و نباید جابجا شوند.

افرادی که به مراکز درمانی دسترسی ندارند.

 

مزایای سونوگرافی در منزل چیست؟

گاهی اوقات سونوگرافی در منزل تنها برای راحتی کار انجام نمی‌شود. برخی از از مزایای این سونوگرافی شامل موارد زیر می‌شود:

 

هنگام همه گیری ویروس کرونا، انتظار در صف‌های طولانی سونوگرافی برای سالمندان و بیماران بسیار خطرناک است.

کیفیت دستگاه سونوگرافی پرتابل به گونه‌‌ای است که می‌تواند در زمان صرفه جویی کند. همچنین دقت و چاپ فوری این عکس‌ها از دیگر دلایل بهره گیری از خدمات این سونوگرافی است.

قطعاً جابجایی سالمندان و معلولان جهت مراجعه به درمانگاه و انجام سونوگرافی بسیار دشوار است. از این رو سونوگرافی در خانه برای این افراد می‌تواند بسیار کاربردی باشد.

برخی افراد باید مسافت‌های بسیار طولانی را در ترافیک و شلوغی جهت رسیدن به مرکز درمان طی کنند، قطعاً طی کردن این مسیر جهت انجام سونوگرافی برای آن‌ها بسیار دشوار است. بنابراین در چنین شرایطی استفاده از این خدمات سونوگرافی بسیار راحت و کاربردی است و همراهان بیمار و بیمار خسته نخواهند شد.

نشستن در صف‌های طولانی سونوگرافی به زمان بسیار زیادی نیاز دارد. گاهی اوقات برخی افراد مجبورند کار خود را رها کنند تا بتوانند از این خدمات استفاده کنند. اما با استفاده از این سونوگرافی دیگر نیاز نیست که زمان بسیار زیادی را صرف نشستن در صف‌های طولانی کنید.

این سونوگرافی بر روی یک بیمار صورت می‌گیرد. از این رو سونولوژیست تنها بر روی یک بیمار تمرکز می‌کند.

 

آشنایی با چگونگی انجام سونوگرافی در منزل

هزینه سونوگرافی در منزل

نمی‌توانیم ادعا کنیم که ارائه این خدمات در منزل، ارزان قیمت است. زیرا باید هزینه‌های مربوط به استفاده از تجهیزات گران قیمت و ارائه خدمات متخصصین را پرداخت کرد. اما بهتر است این نکته را بدانید که شما با سونوگرافی در منزل، دیگر نیاز نیست برخی از هزینه‌های جانبی شما مانند هزینه حمل و نقل و… را بپردازید. به طور کلی زمانی که صحبت از سلامتی و درمان می‌شود، هرگز به قیمت فکر نکنید و تنها به فکر بازیابی سلامتی بیمار باشید.

 

 سونوگرافی یک روش غیر تهاجمی، ایمن، بدون درد و کم خطر است. این اقدام می‌تواند یک راه حل کاربردی و مناسب برای افرادی که توانایی مراجعه به درمانگاه‌ها و نشستن در صف‌های طولانی جهت انجام سونوگرافی را ندارند، باشد. اگر شما نیز متقاضی انجام سونوگرافی در منزل هستید و ترجیح می‌دهید به جای بیمارستان این اقدام را در منزل خود انجام دهید، می‌توانید با شماره‌های درج شده تماس بگیرید تا یک متخصص سونوگرافی همراه با تجهیزات کامل به منزل شما مراجعه کند.