آموزش گام به گام نصب کاشی کف

مجموعه : مجله خبری
آموزش گام به گام نصب کاشی کف

با دنبال کردن این دستورالعمل ها از کاشی های خود نهایت استفاده را ببرید.

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت نصب کاشی و سرامیک را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال سرامیک کار در تهران باشید می‌توانید درخواست نصب کاشی و سرامیک ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

بایدها و نبایدها

دقت کنید که سطح مورد نظر تمیز، صاف و خشک بوده و عاری از هر گونه موم، کف صابون و چربی باشد.

دستورالعمل ها و احتیاط های نوشته شده روی بسته چسب یا ملات را به دقت مطالعه کنید. تنها مقداری را که به اندازه 30 دقیقه کار نیاز است، با هم مخلوط کنید.

از آنجایی که تنوع رنگ یکی از ویژگی های کاشی های سرامیک است، کاشی های جعبه های مختلف را با هم مخلوط کنید.

 

گام اول: آماده سازی سطح

  اگر سطح تمیز، صاف، خشک و عاری از هر گونه موم، صابون و روغن باشد، ممکن است کاشی روی لایه های صاف نصب شود.

هر گونه سطوح آسیب دیده، شل یا ناهموار باید تعمیر شده و یک دست شوند.

هر گونه تزئینات، یا وسیله هایی که با نصب کاشی تداخل دارند را جدا کنید.

ممکن است برای برش زیرین، چارچوبهای در به زیر منتقل شوند.

آموزش گام به گام نصب کاشی کف

گام دوم: طرح بندی

کار را با علامت زدن مرکز دیوارها شروع کنید.

با استفاده از گچ قسمت های مرکزی دیوارهای مخالف را علامت بزنید، این کار باعث می شود خط ها در قسمت مرکزی روم به یکدیگر برخورد کنند. دقت کنید که خط ها کاملا مربعی شکل باشند و در صورت نیاز آنها را تنظیم کنید.

سپس، یک ردیف کاشی در قسمت مرکزی هر دو طرف بچینید، و برای بین دو کاشی نیز فضا باقی بگذارید (از گیره های فاصله دهنده استفاده کنید). اگر این طرح بندی 2/1 برش کوچکتر برای کاشی ها ایجاد می کند، پس خط مرکزی را به اندازه 2/1 کاشی به دیوار نزدیک تر کنید. در صورت نیاز در دیگر بخش مرکزی دیوار نیز همین کار را انجام دهید.

حال، با اضافه کردن خط های عمود به خط مرکزی، اتاق را به بخش های کوچکتر تبدیل کنید (تقریبا دو در سه).

 

گام سوم: استفاده از چسب

چسبی مناسب کاشی خود انتخاب کنید. دستورالعمل ها و احتیاط های نوشته شده روی چسب و ملات را به دقت مطالعه کنید. تنها مقداری را که به اندازه 30 دقیقه کار نیاز است، با هم مخلوط کنید.

همانطور که روی دستورالعمل ذکر شده از ماله مناسب استفاده کنید و لایه ای 4/1 درجه ای روی سطح اعمال کنید و با استفاده از قسمت مسطح ماله، آن را صاف کنید. به دستورالعمل ها توجه کنید.

سپس، قسمت شیاردار ماله را به صورت 45 درجه در دست بگیرید و روی چسب اعمال شده شیارهای عمودی بسازید.

ناحیه را بزرگ تر نکنید، تا بیش از 15 دقیقه بیشتر زمان صرف نکنید.

 

گام چهارم: برش کاشی

کاشی ها را به دقت اندازه گیری کرده و با یک مداد یا ماژیک آن را علامت گذاری کنید.

برای انجام برش های صاف یا اریب از کاتر کاشی ، برش های خمیده از گاز انبر (تکه های کوچک را برش دهید تا نتیجه بهتری داشته باشید) و برش های بلند خمیده از اره مویی استفاده کنید.

کاشی هایی که پس از برش لبه تیزی دارند را میتوان با استفاده از سنگ کربوراندوم صاف کرد.

 

گام پنجم: نصب کاشی

یکی از ویژگی های کاشی های سرامیک است، داشتن سایه های متفاوت می باشد. برای آن که ظاهری ترکیبی به دست آورید، کاشی های موجود در جعبه های مختلف را با هم استفاده کنید.

نصب کاشی را از قسمت مرکزی دیوار شروع کنید، و هر بار یک ردیف را نصب کنید. قبل از شروع هر ردیف، ردیف قبلی را به پایان برسانید.

از اولین کاشی در کناره ردیف شروع کرده و به سمت خارج آن حرکت کنید.

با حرکتی پیچشی، هر بار یک کاشی را نصب کنید. کاشی ها را به صورت لغزشی در جای خود قرار ندهید.

با نصب هر کاشی گیره جدا کننده نصب نیز نصب کنید، اگر نه بین هر دو کاشی فاصله ای یکسان ایجاد کنید.

در هر ردیف کاشی های گوشه دیوار را آخر از همه نصب کنید و بین کاشی و دیوار 4/1 درجه فاصله بگذارید.

کاشی های مستطیلی چینی را نباید به شکل غیرموازی چینش کرد و همپوشانی ها نمی توانند بیشتر از 3/1 باشند؛ نقطه اتصال کاشی ها باید تا 16/3 درجه بیشتر باشد و در این امر ملات مخصوص کاشی چینی باید مورد استفاده قرار گیرد.

وقتی یک ردیف به طور کامل چیده شد، با استفاده از چکش لاستیکی یا یک قطعه چوب به تمام کاشی ها ضربه بزنید تا مطمئن شوید همه آنها به خوبی نصب شده اند.

چسب اضافی را با استفاده از چاقو از روی اتصالات پاک کنید و سطح کاشی را نیز با استفاده از اسفنج مرطوب تمیز کنید.

تا وقتی که کاشی ها به خوبی نصب نشده اند روی آنها راه نروید (تا 24 ساعت).

 

گام ششم: اتصالات را دوغاب کاری کنید

به طور کلی باید 24 ساعت صبر کنید و سپس دوغاب کاری را آغاز کنید. دستورالعمل های نوشته شده روی بسته دوغاب را به دقت مطالعه کرده و طبق آن پیش بروید. تنها مقداری از آن را که برای 30 دقیقه کار نیاز دارید استفاده کنید.

 

فاصله دهنده های کاشی ها را جدا کرده و با استفاده از تخته ماله یا یک پاروی کوچک دوغاب را روی سطح کاشی اعمال کنید و آن را به اتصالات برسانید. تخته ماله را به زاویه 45 درجه متمایل کنید.

 

اضافات دوغاب کاری را سریعا با استفاده از لبه تخته ماله پاک کنید. آن را به زاویه 90 درجه متمایل کنید و به صورت مورب و در امتداد کاشی ها بکشید.

 

15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا دوغاب به آرامی خشک شود، سپس با استفاده از پارچه ای مرطوب اضافات آن را از روی کاشی پاک کنید و اتصالات را صاف و یکدست کنید. اسفنج خود را مدام مرطوب کرده و در صورت نیاز، آب آن را تعویض کنید.

 

اجازه دهید دوغاب تا زمانی که سفت و تیره شود، خشک بشود و سپس با یک پارچه نرم آن را تمیز کنید. در صورت نیاز دوباره با استفاده از آب و اسفنج سطح را پاک نمایید.

 

برای  استفاده سنگین تا 72 ساعت صبر کنید.

 

تا سه هفته از هیچگونه بتونه یا روکش استفاده نکنید، و پس از آن هم تنها طبق توصیه سازنده پیش بروید.