آیا در ازدواج بمانم یا تصمیم به طلاق و دریافت مشاوره از وکیل مهریه بگیرم؟

آیا در ازدواج بمانم یا تصمیم به طلاق و دریافت مشاوره از وکیل مهریه بگیرم؟

در طول هر رابطه ای روزهای سختی پیش می آید. عبور از این سختی ها می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر پیامد مشکلات اعتماد شکسته باشد. اعتماد سنگ بنای هر رابطه ای است و پس از شکستن آن می تواند بسیار سخت ترمیم شود. در واقع، برخی خیانت‌ها و نقض اعتماد می‌توانند آنقدر ویرانگر باشند که شرکای خود را به این فکر وادار کنند که آیا باید ازدواج کنند یا به طور کامل ازدواج را ترک کنند.

 

در زیر سوالی از کسی مطرح شده است که دقیقاً این سوال را مطرح کرده است – آیا او باید بماند یا ازدواج خود را ترک کند. ببینید آیا می توانید ارتباط برقرار کنید و چه چیزی می توانید یاد بگیرید.

 

سوال خواننده:

نمی دانم باید بمانم یا ازدواجم را ترک کنم. همسرم قبل و بعد از ازدواج با شخصی بوده و به من خیانت کرده بود و سعی کرد با زن دیگری رابطه داشته باشد اما او به دلیل غیر عادی بودن و نه انحصاری بودن، با او نمی خوابید.

 

آیا شریک زندگی شما خیانت می کند؟

از زمانی که من متوجه این ماجرا شدم که ازدواج ما یک ترن هوایی است! نمی توانم از فکر کردن در مورد اینکه آیا باید در ازدواج بمانم یا ترک کنم، دست بردارم. روزهای خوبی داریم، روزهای بد زیادی داریم. او از من انتظار دارد که باور کنم این فقط یک زن بوده است، اما  می دانم که دروغ است. من نمی فهمم چرا او از گذشته خود پاک نمی شود او قبلاً دستگیر شده است چرا پاک نمی شود تا بتوانیم ادامه دهیم.

 

اینها مسائل فعلی هستند که نمی توانیم از آنها عبور کنیم. به علاوه این واقعیت که من فقط احساس نمی کنم می توانم با هم از تقلب عبور کنم.و تصمیم به رجوع به وکیل مهریه دارم. البته می دانم به متخصص و وکیل مهریه مراجعه کنم یا به وکیلی که متخصص در تمام امور خانواده باشد.

 

واضح است که ایشان احساس ناراحتی می کند. در ازدواج او چیزهای زیادی می گذرد و بسیاری از آنها به دور از سلامت هستند. قابل درک است که وقتی روند تلاش برای حل مشکلات آنها و رسیدن به یک مکان سالم بسیار دلهره آور به نظر می رسد، به ترک فکر می کند. ترک کردن تنها راه حل نیست، اما هنوز هم می توان امید داشت.

 

آیا در ازدواج بمانم یا تصمیم به طلاق و دریافت مشاوره از وکیل مهریه بگیرم؟

در پاسخ به این خانم باید گفت

بسیاری از زوج‌هایی که در مشاوره ازدواج با آنها کار می‌کنیم، رابطه، احساسات و افکار خود را دقیقاً مانند شما توصیف می‌کنند – مثل یک ترن هوایی. بنابراین تعجبی ندارد که از خود بپرسید آیا باید بمانم یا ازدواجم را ترک کنم؟ و یا به وکیل مهریه مراجعه کم.

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا در ازدواج خود بمانید یا آن را ترک کنید، مدتی را صرف یادگیری تشخیص و تغییر نحوه قرار دادن خود در ترن هوایی کنید. چه بمانید و چه بروید، بهتر است یاد بگیرید که این را در مورد خودتان تغییر دهید.

 

در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

بینش خوبی در تشخیص اینکه شکایات او از شما تقریباً همان شکایاتی است که از او دارید، داشته باشید. این یک روش روانشناختی رایج است که مردم برای اجتناب از مسائل و مسئولیت پذیری از آن استفاده می کنند.

شما هم درست می گویید که او شما را کنترل می کند. اما شما همچنین به او اجازه می دهید که شما را کنترل کند. اگر یاد بگیرید که چگونه به او اجازه ندهید شما را کنترل کند، رفتار کنترلی او را محدود خواهید کرد.

چرا فقط منتظر مشاوره حرفه ای از او هستید؟ خودت بگیر مشاوره ازدواج برای مؤثر و مفید بودن نیازی به حضور هر دو همسر ندارد.

شما با امتناع او از کمک گرفتن کنترل می شوید – اجازه ندهید او از این طریق شما را کنترل کند.

تعدادی از مسائل روانشناختی وجود دارد که شما به مشاوره ازدواج متخصص نیاز دارید تا به شما کمک کند تا ببینید و نشان دهید که باید متفاوت به آنها پاسخ دهید.

در پاسخ به این سوال که آیا ازدواجم را بمانم یا ترک کنم؟ خیلی سخت است. حداقل این اشتباه را مرتکب نشوید که به سرعت، احساسی یا بدون راهنمایی عینی و با تجربه یک مشاور حرفه ای ابتدا تصمیم بگیرید.