آیا طراحی سایت کاری آسان است؟

مجموعه : دنیای آنلاین
آیا طراحی سایت کاری آسان است؟

آیا می دانستید که طراحی وب می تواند تاثیر زیادی بر عملکرد شما در موتورهای جستجو مانند گوگل داشته باشد؟ این مقاله به شما بینش مفیدی در مورد نحوه ایجاد یک وب‌سایت می‌دهد که نه تنها ظاهر خوبی داشته باشد، بلکه به درستی کار کند و در جستجو رتبه بالایی داشته باشد. در نتیجه، ابتدا به طراحی سایت اینترنتی اشاره می کنیم. سپس به نمونه پروژه طراحی وب سایت میپردازیم و در آخر نیز به طراحی سایت فروشگاه آنلاین می پردازیم.

 

طراحی سایت اینترنتی

میتوان در طراحی سایت ظرافت هایی را بکار برد که باعث بهبود سایت ما شود.

 

سرعت

هیچ کس یک وب سایت کند را دوست ندارد. انتظار بیش از چند ثانیه برای بارگیری یک صفحه می تواند به سرعت بازدید کننده را از ماندن یا بازگشت به سایت شما باز دارد. صرف نظر از زیبایی، اگر سایت شما به سرعت بارگذاری نشود، در جستجو عملکرد خوبی نخواهد داشت (یعنی رتبه بالایی در گوگل کسب نخواهد کرد). سازندگان برتر سایت معمولاً محتوای شما را برای بارگذاری سریع‌تر فشرده می‌کنند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد. حتماً تحقیق کنید که کدام سازندگان سایت برای محتوایی که در سایت خود خواهید داشت بهترین کار را خواهند داشت. به عنوان مثال، Page Cloud تصاویر شما را برای اطمینان از زمان بارگذاری سریع برای سایت هایی با عکس های بزرگ و/یا چندتایی بهینه می کند.

 

 ساختار سایت

ساختار یک وب سایت نقش مهمی در تجربه کاربری (UX) و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) دارد. کاربران شما باید بتوانند به راحتی در وب سایت شما بدون مواجهه با مشکلات ساختاری حرکت کنند. اگر کاربران هنگام تلاش برای پیمایش در سایت شما گم می شوند، به احتمال زیاد “خزنده ها” نیز هستند. خزنده (یا ربات) یک برنامه خودکار است که در وب سایت شما جستجو می کند و می تواند عملکرد آن را تعیین کند. ناوبری ضعیف می تواند منجر به تجربه کاربری و رتبه سایت ضعیف شود.

 

سازگاری بین مرورگرها و بین دستگاه ها

یک طراحی عالی باید در همه دستگاه ها و مرورگرها (بله، حتی اینترنت اکسپلورر) زیبا به نظر برسد. اگر سایت خود را از ابتدا می‌سازید، توصیه می‌کنیم از یک ابزار تست مرورگر متقابل استفاده کنید تا این فرآیند خسته‌کننده سریع‌تر و کارآمدتر شود. از سوی دیگر، اگر از یک پلت فرم ساخت وب سایت استفاده می کنید، آزمایش مرورگر متقابل معمولاً توسط تیم توسعه شرکت انجام می شود و به شما امکان می دهد روی طراحی تمرکز کنید.

 

نمونه پروژه طراحی وب سایت

انواع طراحی وب سایت به دو دسته تقسیم می شود: تطبیقی در مقابل واکنش گرا

 

درک مزایا و معایب وب سایت های تطبیقی و واکنش گرا به شما کمک می کند تا تعیین کنید کدام سازنده وب سایت برای نیازهای طراحی وب سایت شما بهترین کار را دارد. ممکن است به مقالات آنلاینی برخورد کنید که در مورد سبک های مختلف طراحی وب سایت (ثابت، ایستا، روان و غیره) صحبت می کنند. با این حال، در دنیای موبایل محور امروزی، تنها دو سبک وب سایت برای طراحی صحیح وب سایت وجود دارد: تطبیقی و واکنش گرا.

 

 آیا طراحی سایت کاری آسان است؟

وب سایت های تطبیقی

طراحی وب تطبیقی از دو یا چند نسخه از یک وب سایت استفاده می کند که برای اندازه های صفحه نمایش خاص سفارشی شده است. وب‌سایت‌های تطبیقی را می‌توان بر اساس اینکه چگونه سایت تشخیص می‌دهد چه اندازه باید نمایش داده شود به دو دسته اصلی تقسیم می‌شوند:

 

1. بر اساس نوع دستگاه سازگار می شود

وقتی مرورگر شما به یک وب‌سایت متصل می‌شود، درخواست HTTP شامل فیلدی به نام «عامل کاربر» می‌شود که به سرور در مورد نوع دستگاهی که سعی در مشاهده صفحه را دارد اطلاع می‌دهد. وب‌سایت تطبیقی می‌داند چه نسخه‌ای از سایت را بر اساس دستگاهی که می‌خواهد به آن دسترسی پیدا کند (مانند دسک‌تاپ، موبایل، تبلت) نمایش دهد. اگر پنجره مرورگر را روی دسکتاپ کوچک کنید، مشکلاتی پیش خواهد آمد زیرا صفحه به جای کوچک شدن به اندازه جدید، به نمایش “نسخه دسکتاپ” ادامه می دهد.

 

2. بر اساس عرض مرورگر سازگار می شود

به‌جای استفاده از «عامل کاربر»، وب‌سایت از پرسش‌های رسانه‌ای (یک ویژگی CSS که صفحه وب را قادر می‌سازد تا با اندازه‌های مختلف صفحه نمایش سازگار شود) و نقاط شکست (اندازه‌های عرض معین) برای جابه‌جایی بین نسخه‌ها استفاده می‌کند. بنابراین به جای داشتن نسخه دسکتاپ، تبلت و موبایل، نسخه های 1080 پیکسلی، 768 پیکسلی و 480 پیکسلی را خواهید داشت. این انعطاف پذیری بیشتری را هنگام طراحی ارائه می دهد و تجربه بهتری از مشاهده را ارائه می دهد زیرا وب سایت شما بر اساس عرض صفحه تطبیق می یابد.

 

طراحی سایت فروشگاه آنلاین

انتخاب یک قالب یک مکان عالی برای شروع هنگام ایجاد یک وب سایت است. الگویی را انتخاب کنید که ظاهر و احساس کلی برند شما را منعکس کند. قالب های Pagecloud کاملاً قابل تنظیم هستند، بنابراین می توانید به راحتی تغییراتی ایجاد کرده و شروع به وارد کردن محتوای خود کنید. چند نکته را باید در نظر داشت:

 

از فضای خالی استفاده کنید: محتوای بیش از حد ممکن است به هم ریخته و کاربران شما را تحت تاثیر قرار دهد. تعادل تصاویر و متن: محتوای شما باید متعادل باشد و با هم معنا داشته باشد. ناوبری آسان یعنی کاربران باید بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند در عرض چند ثانیه پیدا کنند. مطمئن شوید که مسیریابی شما واضح است و آنها می توانند مکان خرید را پیدا کنند.

 

آیا طراحی سایت کاری آسان است؟

اکنون شما با طراحی سایت اینترنتی کمی آشنا شدید و درباره این روند اطلاعاتی کسب کردید. حال میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت اینگونه خدمات، به وب سایت cms-iran.com سری بزنید و از خدمات آنها در این زمینه بهره ببرید.