آیا قیمت جوک به صرفه است؟

آیا قیمت جوک به صرفه است؟

نیسان یکی از موفق‌ترین خودروسازهای ژاپنی است که تابه‌حال خودروهای پرطرفدار زیادی نظیر ماکسیما، رونیز و پیکاپ را به بازار ایران عرضه کرده است. نیسان جوک یکی از جدیدترین محصولات نیسان است که پس از توقف ورود خودروهای خارجی به دلیل تحریم‌ها، از طریق شرکت جهان نوین آریا در سال 2016 وارد بازار ایران شد. شاید ظاهر عجیب‌وغریب و خاص این خودرو اولین نکته‌ای باشد که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.

 

ترند بالای فروش جهانی و نیز استقبال فوق‌العاده از این خودرو در بازار ایران نشان‌دهنده کیفیت موردقبول این محصول نسبت به قیمت حدودا نیم میلیاردی آن است. هرچند که نظرات متنوعی درباره ارزش خرید نسبت به قیمت جوک وجود دارد.

 

در این مقاله تلاش شده است تا با بررسی نظرات متنوع کاربران و کارشناسان، راهی پیش روی شما که در ابتدای راه خرید این خودرو هستید قرار داده شود.

 

بررسی فنی خودرو جوک

نیسان جوک در سه مدل اسکای پک (پایه)، پلاتینیوم و اسپرت (فول‌آپشن) در بازار ایران عرضه شده است. دو مدل اول از پیشرانه 4 سیلندر مشابه 1598 سی‌سی تنفس طبیعی با 117 اسب بخار قدرت و 158 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کنند. شتاب صفر تا صد 11.5 ثانیه‌ای و مصرف سوخت ترکیبی 6 لیتر در هر 100 کیلومتر کاملا متناسب با کراس‌اوری در این کلاس است. مدل اسپرت که با قیمت بالاتری عرضه می‌شود دارای موتور 1618 سی‌سی توربوشارژ بوده و قادر به تولید قدرت 190 اسب بخار و گشتاور 240 نیوتن متر است. مصرف سوخت ترکیبی 6.5 لیتر و قدرت شتاب‌گیری در 8.5 ثانیه از مواردی است که درباره این خودرو مدنظر قرار می‌گیرد.

با مطالعه نظر کارشناسان متوجه می‌شویم که دو مدل اسکای پک و پلاتینیوم ازنظر فنی دارای برتری خاصی نسبت به سایر رقبای هم قیمت نیستند اما مدل اسپرت دارای ارزش خرید بیشتری در این رنج قیمت جوک است.

 

بررسی امکانات رفاهی نیسان جوک

در نظر گرفتن امکانات رفاهی متعدد برای سرنشینان یکی از نکات مثبت نیسان جوک است. هرچند که تفاوت‌های جزئی بین امکانات رفاهی سه مدل عرضه‌شده در ایران وجود دارد، برخی امکانات نظیر 6 کیسه هوای جانبی، پرده‌ای و راننده و سرنشین، ترمزهای ضد قفل، کمکی، ضد لغزش، کروز کنترل، دوربین دید عقب، آینه‌های جانبی برقی، سانروف پاناراما، صفحه‌نمایش و سیستم صوتی مجهز به 6 بلندگو در هر نسخه وجود دارد. سایر تجهیزات رفاهی مانند دوربین دید 360 درجه، سنسور حرکت بین خطوط و رادار نقاط‌کور در نسخه‌های اسپرت و پلاتینیوم وجود دارد.

 

باوجود همه این امکانات رفاهی، نیسان جوک برای خانواده‌های قدبلند خودروی نامناسبی است. چراکه سرنشینان عقب به دلیل کمبود فضای پشتی این خودرو به‌خصوص در قیمت قرار گرفتن پاها و در مسیرهای طولانی به‌شدت دچار مشکل می‌شوند. همچنین فضای کم صندوق‌عقب در این خودرو برای خانواده‌های پرجمعیت چندان موردپسند نیست. البته دقت داشته باشید که این خودرو برای جوانان و خانواده‌های جوان با حداکثر دو کودک خردسال طراحی شده است.

 

آیا قیمت جوک به صرفه است؟

بررسی خودروهای هم قیمت با نیسان جوک ازنظر امکانات رفاهی، برتری خاصی را برای این خودرو به دنبال ندارد. اما باید گفت همه امکانات رفاهی که شما از یک کراس‌اور در این رنج قیمت انتظار دارید، در نیسان جوک فراهم شده است.

 

بررسی ایمنی جوک

نتایج تست‌های متعدد تصادف برای نیسان جوک، اتصال 5 ستاره ایمنی به سینه این خودروی عجیب و جذاب است. به‌علاوه دریافت جایزه ایمن‌ترین خودرو از موسسه بیمه و ایمنی آمریکا در سال 2011، می‌تواند خیال شما را تا حد زیادی از ایمنی این خودرو مطمئن سازد.

 

بدون شک اگر تجربه خرید محصولات نیسان را داشته باشید، می‌توانید چشم‌بسته به ایمنی محصول جدید این شرکت نیز اعتماد کنید. اگر به دنبال خودرویی با ایمنی بالا و مطمئن برای سفر در جاده‌های پرخطر می‌گردید، نیسان جوک انتخاب مناسبی است. هرچند که شاید قدرت موتور آن در نسخه‌های اسکای پک و پلاتینیوم کمی شما را ناامید کند.

 

مزایا و معایب ماشین جوک

طراحی خاص و غیرمعمول ظاهر نیسان جوک برای بعضی از افراد یک مزیت و برای بعضی عیبی غیرقابل‌چشم‌پوشی است. به‌هرحال آنچه نظر بیشتر خریداران را جلب می‌کند ایمنی و کیفیت ساخت این خودرو است.

 

همچنین در مدل اسپرت شما شاهد شتاب‌گیری عالی و قدرت موتور بالایی هستید که در کراس‌اورهای هم‌رده تقریبا بی‌رقیب است. البته در نظر بگیرید که امکانات و توان بیشتر این مدل برای شما خیلی بیشتر از مدل‌های پایه آب می‌خورد.

 

پایداری و طول عمر قطعات فنی، فرمان پذیری عالی و خدمات پس از فروش مناسب شرکت جهان نوین آریا از دیگر مواردی است که شما را به داشتن این خودرو ترغیب می‌کند.

در مقابل اگر به دنبال خودرویی با فضای کابین جادار و تعلیق مناسب می‌گردید، بهتر است به سراغ گزینه‌های دیگری بروید. استفاده از ترمزهای کاسه‌ای در عقب، عملکرد نامناسب در مدل‌های غیر اسپرت (قدرت موتور کم، گیربکس نامناسب، کاهش قدرت در سربالایی و…) از مواردی است که ممکن است شما را هنگام خرید به فکر وادارد.

 

قیمت جوک

یکی از مهم‌ترین مسائل در پروسه خرید خودرو را تشخیص قیمت مناسب و منطقی تشکیل می‌دهد. با توجه به نوسان قیمتی که در بازار خودرو اتفاق می‌افتد وجود یک ابزار قیمت‌گذاری می‌تواند خرید مناسب را برای شما آسان سازد.

برای این کار می‌توانید به صفحه محاسبه قیمت خودرو در وب‌سایت همراه مکانیک مراجعه کنید و با واردکردن خودرو، تیپ و مدل ساخت آن قیمت برآوردی را با توجه به شرایط بازار دریافت کنید . در این صفحه همچنین می‌توانید خودروهای مشابه و مشخصات فنی خودروی موردنظرتان را نیز بررسی نمایید.

آیا قیمت جوک به صرفه است؟

کلام آخر

مطالعه نظرات کارشناسان و خریداران خودروی نیسان جوک، دریایی از تناقض‌ها را روبروی شما قرار می‌دهد. در یک کلام ساده خرید نیسان جوک کاملا سلیقه‌ای و وابسته به انتظارات شما از یک خودروی ژاپنی است.

 

اعتمادی که برند نیسان در طول سالیان فعالیت خود در سراسر جهان در میان مشتریان ساخته است، یکی از دلگرمی‌های شما برای خرید این خودرو است. مقایسه بین نیسان جوک و خودروهای هم‌رده نشان‌دهنده برتری این خودرو در بخش ایمنی است.

 

اما شاید کابین کوچک و قدرت موتور کم در مدل‌های با امکانات کمتر در تصمیم‌گیری شما موثر باشد. اگر حدود 550 میلیون خرج کرده و مدل فول‌آپشن نیسان جوک را خریداری کنید، تقریبا از هیچ لحاظی از خرید خود و قیمت جوک پشیمان نخواهید شد.