آیا پکیج های بدون مخزن به نگهداری خاصی نیاز دارند؟

مجموعه : مجله خبری
آیا پکیج های بدون مخزن به نگهداری خاصی نیاز دارند؟

استفاده از یک پکیج بدون مخزن راهی عالی برای صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه است، همچنین موجب می شود از لذت استفاده از آب داغ بهره مند شوید. با این حال، با این که پکیج بدون مخزن میتواند برای شما و خانواده تان انتخابی فوق العاده باشد، اما نباید اهمیت نگهداری از آن را نادیده بگیرید.

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید قیمت تعمیر پکیج را در شهر خودتان بپرسید. مثلا اگر به دنبال تعمیرکار پکیج در تهران باشید می‌توانید درخواست تعمیرات پکیج ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید.

 

از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

برای کارآمد بودن و افزایش طول عمر تمامی دستگاه ها و تجهیزات، باید از آنها نگهداری کرد و پکیج بدون مخزن نیز از این قائله مستثنا نیست. دانستن ان که چرا این کار اهمیت دارد و چرا باید انجام شود، کمک می کند برای این فرآیند برنامه ریزی کنید.

 

مشکلات متداول پکیج های بدون مخزن

نگهداری از پکیج بدون مخزن تان، باعث می شود از وجود مشکلات نیازمند تعمیرات جلوگیری شود. همچنین کمک می کند طول عمر دستگاه شما و میزان کارآمد بودن آن در طی ماه ها و سال ها افزایش یابد. سختی آب یکی از دلایلی است که موجب ایجاد مشکلات می شود، اما پیروی از گام های نگهداری از پکیج، تاثیر آب سخت را از کاهش خواهد داد.

 

آب سخت سرشار از مواد معدنی است و این مواد معدنی می توانند موجب رسوب گذاری و ایجاد دیگر مشکلات در سیستم پکیج تان شوند. با این که میزان سختی آب به محل زندگی بستگی دارد، اما گاهی حتی خانه دارانی که در نواحی دارای آب نرم زندگی می کنند نیز با مشکلات مشابهی دست و پنجه نرم می کنند. بالاخره، تمام آبی که از سیستم پکیج شما خارج می شود، ردی از مواد معدنی در خود دارد که در طول زمان رسوب خواهد کرد.

آیا پکیج های بدون مخزن به نگهداری خاصی نیاز دارند؟

چگونه نگهداری از پکیج بدون مخزن به حل این موضوع کمک خواهد کرد؟

میتوانید با برنامه ریزی از خدمات استفاده کرده و یا خودتان نگهداری را انجام دهید. از اولین نوع خدماتی که برای اغلب این واحدها نیاز است، تمیز کردن سیستم به روش های مختلف می باشد. اگر مواد معدنی در دستگاه رسوب ایجاد کرده باشند، حتما باید عمل رسوب برداری را انجام دهید. برای کاهش این رسوبات، میتوانید یک فیلتر داخلی در پکیج خود نصب کنید.

 

در غیر این صورت، یک تمیزکاری کلی مفید خواهد بود. این مراحل کمک می کنند دستگاه تان به حداکثر کارایی خود رسیده و انرژی و هزینه کمتری مصرف کند. همچنین، این مراحل از باز و بسته کردن بی مورد قطعات جلوگیری کرده و به افزایش طول عمر دستگاه کمک می کنند.

 

فرآیند رسوب زدایی

اگر در ناحیه ای دارای آب سخت زندگی می کنید، انجام رسوب زدایی هر چند وقت یک بار ضروری می باشد. رسوب زدایی فرآیندی است که رسوبات انباشته شده درون سیستم دستگاه را از بین می برد. مواد معدنی موجود در آب می توانند در سیستم پکیج انباشته شده و به رسوبات بزرگی تبدیل شود.

 

فرآیند رسوب زدایی به تخلیه و تمیزکاری شباهت دارد. اما، مقدار مشخصی سرکه نیز درون آن وارد خواهد شد. سرکه رسوبات انباشته شده درون سیستم را در هم می شکند.

 

به یاد داشته باشید، که ممکن است نیاز باشد تا 45 دقیقه پس از استفاده از سرکه آب را تخلیه کنید تا تمام سرکه و رسوبات خارج شوند.

 

تخلیه سیستم

صرف نظر از سطح سختی آب در منطقه، تمامی مخزن ها باید تمیز شوند. این فرآیند کمی طولانی تر از تمیزکاری پکیج خواهد بود اما کاملا ساده و سر راست می باشد. در بسیاری موارد زمان این سرویس می تواند بین 6 تا 12 ماه باشد. برای انجام فرآیند تخلیه باید دستورالعمل سازنده را دنبال کنید.

 

به طور کلی، باید برق و آب پکیج را قطع کنید، به شیرها شیلنگ متصل کنید، به انتهای شیلنگ آب سرد یک پمپ کوچک وصل کنید، و سپس انتهای شیلنگ آب گرم و پمپ گردشی را داخل یک سطل 5 لیتری قرار دهید.

 

پمپ را روشن کرده و اجازه دهید به مدت یک ساعت آب را در پکیج بدون مخزن به گردش در آورید. نیروی آب درون سیستم به تمیز شدن آن کمک کرده و هر گونه مواد معدنی که در پکیج ته نشین شده را خارج می کند.

 

بهتر است چه زمانی از این خدمات استفاده کنیم؟

حالا که از اهمیت نگهداری از پکیج بدون مخزن خود آگاهید و مراحل آن را یاد گرفته اید باید تصمیم بگیرید میخواهید هر چند وقت یک بار تخلیه را انجام دهید. مهم تر از آن، باید تصمیم بگیرید که خودتان می خواهید این کار را انجام دهید یا میخواهید آن را بر عهده افراد متخصص بگذارید.

 

با این که ممکن است این مراحل ابتدایی ساده به نظر برسند، اما قبل از شروع کار باید بدانید هر شیر کدام دریچه را کنترل می کند. به علاوه باید اطمینان حاصل کنید که تلاش هایتان به تمیز شدن پکیج مورد نظر منجر می شود.

 

اگر میخواهید از خدمات یک شرکت لوله کشی استفاده کنید، سعی کنید همین امروز این کار را انجام دهید. سپس لوله کش مورد نظر می تواند پیشنهاد کند که در آینده خدمات تخلیه پکیج شما را به طور مداوم انجام دهد.

 

اگر پکیج بدون مخزن شما با اختلال مواجه شده، مجبورید تا زمان تعمیر شدن آن بدون آب گرم زندگی کنید. به علاوه، همیشه هزینه تعمیر از هزینه نگهداری اولیه بیشتر است. با این که نمی توانید از تمام مشکلات مربوط به پکیج جلوگیری کنید، اما با نگهداری خوب، می توانید خطر به وجود آمدن برخی از آنها را به حداقل برسانید. با خواندن کتابچه راهنما، می توانید درباره مراحل نگهداری پکیج خود اطلاعاتی به دست آورید.