اعلام نتایج لاتاری 2024، تاریخ و زمان دقیق و سایت برندگان لاتاری

مجموعه : گوناگون
اعلام نتایج لاتاری 2024، تاریخ و زمان دقیق و سایت برندگان لاتاری

اعلام نتایج لاتاری 2024، تاریخ و زمان دقیق و سایت برندگان لاتاری

اعلام نتایج لاتاری 2024، تاریخ و زمان دقیق و سایت برندگان لاتاری که در این مطلب از سایت ثبت نام لاتاری ایرانیان لاتاری می خواهیم راجب برندگان 2024 قرعه کشی لاتاری صحبت کنیم.

 

ابتدا در این مقاله راجب اینکه لاتاری آمریکا چیست صحبت می کنیم و سپس به موضوع نتایج و برندگان آن خواهیم پرداخت.

 

لاتاری چیست ؟

از بین برنامه های مهاجرت دائم به ایالات متحده، «لاتاری تنوع نژادی» آسان ترین، کم هزینه ترین و در دسترس ترین مسیر رسیدن به گرین کارت آمریکا است.

 

اگر متقاضی ثبت نام لاتاری 2025 هستید، تا پایان این مقاله با ایرانیان لاتاری همراه باشید.

 

«لاتاری تنوع نژادی آمریکا» که با نام «لاتاری گرین کارت آمریکا» نیز شناخته می شود، هر سال توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده برگزار می شود و افراد از سرتاسر دنیا امکان ثبت نام در این قرعه کشی را دارند.

 

هدف ویزای مهاجرتی لاتاری آمریکا، این است که افراد با نژادهای مختلف امکان مهاجرت دائم به ایالات متحده را داشته باشند و تنوع نژادی جامعه مهاجران به آمریکا حفظ شود.

 

مهاجرت به آمریکا از سایر روش ها مانند ویزای خانوادگی، سرمایه گذاری، کاری و نخبگان بسیار زمانبر است و به دلیل شرایط خاص، شامل حال تمامی افراد متقاضی مهاجرت به ایالات متحده نمی شود.

 

با ثبت نام در لاتاری آمریکا، برندگان تنها بر اساس شانس و به صورت رندوم انتخاب می شوند.

 

بعد از مشخص شدن نتایج لاتاری، برندگان باید در یک پروسه حدودا یکساله، مراحل بعدی لاتاری از جمله تکمیل فرم مهاجرتی DS-260 و انتخاب یکی از سفارت های آمریکا، جمع آوری مدارک، انجام معاینات پزشکی و شرکت در مصاحبه سفارت آمریکا را پشت سر بگذارند.

در نهایت پس از موفقیت در مصاحبه و اخذ ویزای آمریکا، برندگان به آمریکا مهاجرت کرده و گرین کارت آمریکا را دریافت می کنند.

هر ساله در بازه زمانی اوایل مهر ماه تا اواسط آبان ماه، وزارت امور خارجه ایالات متحده امکان ثبت نام لاتاری تنوع نژادی یا لاتاری گرین کارت آمریکا را که به DV Lottery هم مشهور است، فراهم می کند.

افرادی که حداقل تحصیلات دیپلم دوازده ساله را داشته باشند و یا حداقل یکسال در دانشگاه تحصیل کرده باشند، واجد شرط تحصیلی برای ثبت نام لاتاری هستند.

 

اما افرادی که دیپلم ندارند نیز می توانند با ارائه شرط شغلی، واجد شرایط شرکت در لاتاری گرین کارت آمریکا باشند.

 

به این ترتیب، افراد با داشتن حداقل 2 سال سابقه کاری در 5 سال اخیر و در شغلی با نمره بالای 7، می توانند در لاتاری گرین کارت ثبت نام نمایند.

 

زمان ثبت نام در لاتاری 2025 آمریکا

ثبت نام در لاتاری آمریکا یکبار در سال و به مدت حدود یکماه امکان پذیر است.

 

سایت لاتاری E-DV، در بازه اوایل ماه اکتبر (اواسط مهرماه) تا اوایل ماه نوامبر (اواسط آبان ماه) پذیرای درخواست های ثبت نام است و پس از این بازه مشخص، سایت لاتاری بسته می شود.

 

ثبت نام دوره بعدی لاتاری، یعنی لاتاری 2025 آمریکا، اوایل مهر ماه 1402 فعال خواهد شد. متقاضیان محترم ثبت نام لاتاری 2025، می توانند از اوایل شهریور ماه در موسسه ایرانیان لاتاری، ثبت نام لاتاری خود را انجام دهند.

 

زمان دقیق ثبت نام لاتاری 2025 آمریکا، از طریق راه های ارتباطی موسسه ایرانیان لاتاری یعنی پیج اینستاگرام و کانال تلگرام نیز اطلاع رسانی می شود.

 

مزایای برنده شدن در لاتاری آمریکا

از مزایای برنده شدن در لاتاری آمریکا می توان به اخذ «گرین کارت» اشاره کرد.

افرادی که بتوانند گرین کارت آمریکا را دریافت کنند، تقریبا از تمام حقوق شهروندان ایالات متحده بجز حق رای، بهره مند می شوند و امکان زندگی در ایالت و شهر دلخواه خود، کارکردن بدون محدودیت و تحصیل با هزینه بسیار اندک و یا رایگان را خواهند داشت.

 

پس از 5 سال، با ارائه درخواست شهروندی ایالات متحده، برندگان لاتاری می توانند تابعیت و پاسپورت آمریکا را اخذ کنند و برای اعضای خانواده درجه 1 خود نیز درخواست گرین کارت دهند.

 

اعلام نتایج لاتاری 2024، تاریخ و زمان دقیق و سایت برندگان لاتاری

نحوه ثبت نام در لاتاری آمریکا

یک فرم ثبت نام لاتاری به زبان انگلیسی در سایت لاتاری E-DV وجود دارد که هر متقاضی فقط یکبار باید آن را به درستی و با دقت کافی تکمیل کند.

 

در پایان ثبت نام لاتاری در سایت لاتاری، ثبت نام کنندگان باید رسید ثبت نام لاتاری که شامل نام خانوادگی و نام متقاضی اصلی، سال تولد به میلادی و یک عدد کانفرمیشن نامبر 16 کاراکتری است را از سایت لاتاری ذخیره کرده و تا زمان اعلام نتایج لاتاری نزد خود نگه دارند.

 

فرم ثبت نام لاتاری در سایت لاتاری شامل اطلاعات زیر است:

مشخصات متقاضی اصلی:

نام و نام خانوادگی، شهر و کشور محل تولد، تاریخ تولد به میلادی، عکس جدید و استاندارد لاتاری، ایمیل، آدرس، آخرین مقطع تحصیلی، وضعیت تاهل و تعداد فرزندان

 

مشخصات همسر قانونی:

نام و نام خانوادگی، شهر و کشور محل تولد، تاریخ تولد به میلادی، عکس جدید و استاندارد لاتاری

مشخصات تمام فرزندان قانونی مجرد و زیر 21 سال:

نام و نام خانوادگی، شهر و کشور محل تولد، تاریخ تولد به میلادی، عکس جدید و استاندارد لاتاری

در صورتی که قصد ثبت نام در لاتاری 2025 آمریکا را دارید، با در نظر گرفتن نکات مهمی که در این مقاله از ایرانیان لاتاری به آن می پردازیم، آگاهی کافی از نحوه ثبت نام صحیح لاتاری را کسب خواهید کرد.

 

اشتباهات رایج در ثبت نام لاتاری

در بخش قبل، به اطلاعات مورد نیاز برای ثبت نام لاتاری در سایت لاتاری اشاره کردیم.

هر کدام از اطلاعات فوق جهت ثبت نام لاتاری باید به صورت صحیح ثبت شوند.

اشتباهات ثبت نام در سایت لاتاری، غیرقایل ویرایش هستند و انجام مجدد ثبت نام نیز باعث حذف از قرعه کشی و یا رد شدن پرونده در مصاحبه سفارت می شود.

پس بهتر است تا جهت استفاده از این شانس ارزشمند مهاجرتی، ثبت نام لاتاری با آگاهی انجام پذیرد. افراد ناآگاه به مسیر مهاجرت به آمریکا نمی توانند جهت ثبت نام لاتاری، راهنمای خوبی برای متقاضیان ثبت نام لاتاری باشند.

 

اشتباهاتی که به راحتی می توانند باعث رد شدن پرونده برندگان لاتاری شوند شامل موارد زیر هستند:

اشتباه در املای نام و نام خانوادگی و یا جابجا نوشتن آن ها

درج اشتباه تاریخ تولد میلادی

اشتباه در ثبت محل تولد شامل شهر و کشور

اشتباه در درج وضعیت تاهل

ثبت نکردن مشخصات فرزندان مجرد زیر 21 سال

استفاده از عکس غیر استاندارد، عکس افراد دیگر و یا عکس های قدیمی برای ثبت نام لاتاری

 

اعلام نتایج لاتاری 2024، تاریخ و زمان دقیق و سایت برندگان لاتاری

نتایج لاتاری

نتایج لاتاری 2024 و وضعیت برندگان این دوره، شانزدهم اردیبهشت ماه 1402 منتشر خواهد شد.

 

قرعه کشی لاتاری 2024 از میان متقاضیانی که در بازه ی زمانی مهر و آبان 1402 اقدام به ثبت نام نموده اند، انجام می شود.

 

زمان اعلام نتایج لاتاری از طریق راه های ارتباطی موسسه ایرانیان لاتاری اطلاع رسانی خواهد شد.

 

پس از انتشار نتایج، ثبت نام کنندگان محترم موسسه ایرانیان لاتاری به تدریج پیامک اعلام نتایج لاتاری را از سوی موسسه دریافت خواهند کرد.

 

اگر نام شما در بین برندگان خوش شانس لاتاری 2024 باشد، باید در اسرع وقت نسبت به شروع مراحل کاری برندگان لاتاری اقدام کنید؛

زیرا در صورت برنده شدن، فرصت مناسب برای پرکردن فرم DS-260 و ادامه روند اخذ ویزا برای برندگان لاتاری نباید از دست برود.

 

چگونه می توانیم نتایج برندگان لاتاری را مشاهده کنیم؟

انتخاب برندگان ویزای تنوع نژادی آمریکا، یا لاتاری گرین کارت آمریکا، کاملا به صورت تصادفی و بر مبنای قرعه کشی صورت می گیرد.

 

برای آگاهی از نتایج لاتاری 2024 باید در تاریخ مقرر با مراجعه به سایت وزارت امور خارجه آمریکا از وضعیت ثبت نام لاتاری خود مطلع شوید.

 

همچنین تمامی ثبت نام کنندگان  محترم موسسه، با دریافت پیامک از طرف ایرانیان لاتاری، از نتیجه قرعه کشی و نتیجه لاتاری مطلع می شوند.

 

با توجه به اطلاعات و آمارهای موجود، حدود 4500 تا 6 هزار نفر از شرکت کنندگان ایرانی هر سال در لاتاری آمریکا پذیرفته می شوند.

 

پیش بینی می شود که همین تعداد برنده برای لاتاری 2024 آمریکا از ایران انتخاب شوند. به این ترتیب، سهمیه ایران مانند سال های گذشته به قوت خود باقی است.

 

پس از اعلام نتایج قرعه کشی، برندگان لاتاری 2024 می توانند از خدمات موسسه ایرانیان لاتاری تا زمان اخذ ویزا و اقامت در آمریکا برخوردار شوند.

 

با بهره گیری از تجارب ارزشمند کارشناسان موسسه ایرانیان لاتاری، از روند موفقیت آمیز اخذ ویزا و اقامت دائم با دریافت گرین کارت آمریکا، اطمینان خاطر خواهید داشت.

 

نحوه انتخاب برندگان لاتاری

برندگان لاتاری به صورت تصادفی و از طریق قرعه کشی مشخص می شوند و به جز شانس هیچ عامل دیگری در نحوه انتخاب برندگان لاتاری دخالت ندارد.

 

بر خلاف تصور برخی افراد، وضعیت تاهل، تعداد فرزندان، سن، میزان تحصیلات و … تاثیری بر نحوه انتخاب برندگان نمی گذارد.

 

هر ساله حدود 4500 الی 6 هزار نفر ایرانی در لاتاری آمریکا برنده می شوند که شرایط متفاوت تحصیلی، سن و … دارند.

 

مشاهده نتیجه لاتاری گرین کارت آمریکا

نتایج لاتاری 2024 به طور رسمی منتشر شد!

به دلیل شلوغی دسترسی به سایت نتایج تا ساعات پایانی امشب امکان پذیر نیست.

با اعلام نتایج لاتاری 2024، نتیجه لاتاری تمامی ثبت نام کنندگان محترم موسسه به ترتیب چک می شود و وضعیت نهایی لاتاری 2024 از روز 17 اردیبهشت ماه 1402 به ثبت نام کنندگان موسسه پیامک می شود.

این پروسه ممکن است ۳ الی ۴ روز کاری زمان ببرد.

لطفا شکیبا باشید و منتظر پیامک نتیجه از طرف موسسه ایرانیان لاتاری بمانید و از تماس های مکرر با موسسه خودداری فرمایید.