انواع تینت صورت چیست

مجموعه : آرایش صورت
انواع تینت صورت چیست

تینت‌ها از لوازم آرایشی محبوب خانم‌ها هستند که به زیبایی بیشتر میکاپ و جلوه لب‌ها کمک می‌کنند. در این مقاله قصد داریم برای شما شرح دهیم که تینت صورت و لب چه هستند و کاربرد آن‌ها به چه صورت است. همچنین روش استفاده‌ی آن را نیز به صورت مرحله به مرحله توضیح خواهیم داد. بنابراین پیشنهاد می‌دهیم تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

 

تینت صورت چیست و چه کاربردی دارد؟

این محصولات که در گروه لوازم آرایشی صورت قرار دارند، کرم‌هایی با خاصیت مرطوب کنندگی و ضد آفتاب هستند و در ترکیبات خود دارای رنگ‌های متنوعی نیز می‌باشند. به همین دلیل علاوه بر خواص رطوبت رسانی و حفاظت از پوست در برابر آفتاب، دارای پوشش دهی رنگی مناسب برای صورت نیز هستند.

 

این مرطوب‌کننده‌های رنگی معمولاً فرمول‌های سبک‌تری نسبت به بی بی کرم اصل دارند؛ زیرا انواع bb cream از نظر پوشش دهی بین مرطوب‌کننده‌های رنگی و کرم پودر قرار دارند. به همین دلیل اگر به پوشاندن لکه‌های تیره، لکه‌های ناشی از افزایش سن یا هیپرپیگمانتاسیون در کنار مرطوب کردن پوست خود علاقمند هستید، استفاده از تینت‌های صورت برای شما گزینه مناسبی خواهد بود.

 

از آنجایی که فرمول تینت صورت بسیار سبک بوده و پوشش دهی طبیعی نیز دارد، می‌توانید از این محصول به تنهایی یا به همراه پرایمر صورت استفاده کنید. بهتر است بدانید که تینت آرایشی برای انواع پوست مناسب بوده و از سرطان نیز جلوگیری می‌کند. علاوه بر این در جلوگیری از پیری زودرس و دیگر آثار مخربی که آفتاب بر روی پوست بر جا می‌گذارند نیز اثر گذار است.

 

همچنین تینت‌های صورت رنگی حاوی مرطوب کننده و ضد آفتاب، قادرند به خوبی از پوست در برابر اشعه‌های مضر UV خورشید محافظت و پوست را در طولانی مدت آبرسانی کنند. علاوه بر این به دلیل ظاهر درخشانی که به پوست می‌بخشند، برای پوست‌های حساس بسیار مناسب هستند؛ زیرا منافذ آن را مسدود نمی‌کنند.

 

حقیقت این است که تینت صورت برای پوست مضر نیست، اما اگر پوست چرب و مستعد جوش دارید، بهتر است تینت صورت مناسب پوست چرب را انتخاب کنید تا اطمینان داشته باشید که نیازهای شما را پاسخ می‌دهد. در واقع راز تشخیص تینت صورت خوب، توجه به تناسب آن با انواع پوست، خشک، چرب یا معمولی است.

 

در نهایت بهتر است بدانید تینت صورت با قابلیت نرم کنندگی و رنگدانه‌هایی که دارد، قابل استفاده به جای کرم پودر نیز می‌باشد؛ اما بسیار طبیعی است که به اندازه موس صورت ، کرم پودر و سایر محصولات آرایشی صورت پیگمنت و پوشانندگی نداشته باشد.

انواع تینت صورت چیست

نحوه استفاده از تینت آرایشی صورت چیست

برای استفاده از تینت آرایشی صورت و کسب بهترین نتیجه، بهتر است ابتدا با نحوه استفاده صحیح آن آشنا باشید.

 

مرحله اول

پوست صورت خود را با یک پاک کننده صورت مناسب بشویید و در حالی که هنوز پوست صورتتان مرطوب است، به وسیله مقدار کمی کرم مرطوب کننده تمامی سطح صورت و گردن را ماساژ دهید.

 

مرحله دوم

مقدار کافی از تینت آرایشی صورت را روی انگشت خود ریخته و آن را به طور یکنواخت، روی سطح پوست صورت و گردن پخش کنید. البته می‌توانید برای پخش کردن بهتر تینت روی صورت، از برس یا پد آرایشی اسفنجی نیز استفاده کنید.

 

مرحله سوم

اگر صورت شما دارای لک یا تیرگی بوده و نیاز به پوشش دهی بیشتری دارید، توصیه می‌شود پیش از تینت، مقداری کانسلیر متناسب با پوست خود را استفاده کنید و سپس تینت بزنید.

 

تینت لب چیست؟

تینت‌های لب یکی از لوازم آرایشی مخصوص لب هستند، که برای مصرف روزانه بسیار مناسب و کاربری محسوب می‌شوند. این محصولات که جهت ایجاد رنگ طبیعی بر روی لب به کار می‌روند، با ماندگاری بالا و عدم درخشندگی اغراق آمیز خود جلوه خاصی به لب‌ها می‌دهند.

 

همچنین تینت‌های لب با ترکیبات سبک و فرمولاسیون مناسب خود، باعث محافظت از پوست حساس لب‌ها نیز می‌شوند. چرا که خواص رطوبت رسان و ضد آفتاب آن‌ها موجب نرم و صاف نگه داشتن لب‌ها شده و از این طریق عوارض خطرناک و سرطان‌زا اشعه‌های آفتاب سلامت لب را تهدید نخواهد کرد.

 

همانطور که گفته شده ترکیبات تینت لب سبک بوده و رنگ آن در مقایسه با درخشندگی‌اش بیشتر است. بنابراین اگر علاقمند به رنگ‌های طبیعی اما براق هستید، می‌توانید همراه با تینت از انواع برق لب نیز استفاده کنید.

 

انواع تینت صورت چیست

نحوه زدن تینت لب چگونه است؟

اگر پوست لب‌های شما به دلایل مختلفی دچار خشکی و پوسته پوسته شده، لازم است پیش از مصرف تینت، ابتدا مطابق با مراحل زیر لب را لایه برداری کرده و سپس نسبت به استفاده‌ی تینت لب اقدام کنید.

 

بهترین روش برای لایه برداری پوست لب‌ها، استفاده از اسکراب لب و از بین بردن سلول‌های مرده روی آن است. اگر اسکراب در دسترس ندارید، می‌‌توانید مقداری شکر و عسل را ترکیب کرده و محلول آن‌ها را به صورت دایره‌وار بر روی لب‌ها ماساژ دهید. سپس بعد از گذشت چند دقیقه و نرم شدن سطح لب‌ها، محلول را آبکشی نمایید.

 

حال که لب‌های شما کاملاً صاف و نرم هستند، بهترین زمان برای مصرف تینت لب می‌باشد. برای این کار:

ابتدا مقدار کافی از تینت لب را با توجه به خط دهان، بر قسمت میانی تا بیرونی لب‌ها بزنید.

سپس تینت را روی لب پایینی بکشید و به طور یکنواخت پخش کنید.

اگر در مصرف تینت زیاده روی کردید، مقدار اضافی را با استفاده از یک دستمال مرطوب پاک کننده آرایش یا دستمال کاغذی بردارید.

 

اگر می‌خواهید با سبک سایه روشن لب‌های خود را آرایش کنید، لازم است:

تینت را تنها روی ناحیه داخلی لب‌ها بمالید.

سپس لب‌ها را روی هم به آرامی بمالید تا رنگ به خوبی پخش شود.

علاوه بر این برای خنثی کردن رنگ بیرونی لب‌ها و ایجاد سایه روشن، می‌توانید از کانسیلر یا BB کرم نیز استفاده کنید.

 

تفاوت تینت لب با رژ لب

بسیاری از افراد، تینت و رژ لب را یکسان می‌دانند و از تفاوت این دو محصول با یکدیگر اطلاع کافی ندارند. بنابراین لازم است تفاوت این دو محصول به طور کامل برای شما عزیزان شرح داده شود تا به هنگام استفاده از آن‌ها دچار مشکل نشوید. زیرا نوع عملکرد رژ لب و تینت با یکدیگر متفاوت بوده و تاثیر آن‌ها بر روی لب نیز با یکدیگر فرق عمده‌ای دارد. برای مثال:

تینت‌های لب رنگی سبک و طبیعی داشته و برخلاف رژ لب‌ها، باعث ایجاد براقی و سنگینی بر روی لب‌ها نخواهند شد.

تینت لب فاقد روغن و موم بوده و ترکیبات آن بسیار سبک‌تر از رژ لب است.

تینت لب دارای پایه مایع یا ژل است و بعد از مصرف ترکیبات آن به سرعت بخار شده و فقط رنگ آن بر روی لب باقی می‌ماند.

 

منبع مطلب: مجله الانزا