انواع صندلی اداری کدامند و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟

انواع صندلی اداری کدامند و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟

یکی از اجزای اصلی محیط های کاری، صندلی های اداری هستند که برای نشستن پشت میز طراحی شده اند. پشت میز نشینی روی صندلی در مدت طولانی، باعث آسیب های جسمانی می‌شود که برای جلوگیری از آنها، باید از صندلی های اداری استاندارد با طراحی درست و اصولی استفاده کرد.

 

همچنین صندلی اداری باید به گونه ای طراحی شود که باعث خستگی زودرس نشود. صندلی های اداری دارای تنوع بالایی هستند و در انواع مختلفی تولید می‌شوند. علت تنوع صندلی های اداری، کاربرد و مکانی است که صندلی اداری برای استفاده در آن طراحی می‌شود. انواع صندلی اداری، دارای اندازه، طراحی، جنس، رنگ و ویژگی های متفاوتی هستند که آنها را متناسب برای استفاده در شرایط مختلف طراحی می‌کنند. برای رسیدن به پاسخ این سوال: انواع صندلی اداری کدامند و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

از مکان هایی که صندلی اداری در آنها استفاده می‌شود، می‌توان به: ادارات، شرکت ها، بانک ها، دفاتر رسمی، بیمارستان ها، دندانپزشکی، موسسه ها و …، اشاره کرد. صندلی های اداری در طرح و رنگ های مختلفی تولید می‌شوند که می‌توان آنها را با سبک های مختلفی از دکوراسیون های داخلی محیط اداری هماهنگ کرد.

 

مدل های صندلی اداری

صندلی های اداری در دو نوع ثابت و چرخ دار تولید میشوند که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند و برای استفاده در مکان های مختلفی کاربرد دارند.

 

صندلی های اداری پایه ثابت

صندلی های اداره پایه ثابت، مناسب برای استفاده در مکان هایی هستند که فرد به نشستن طولانی مدت نیازی ندارد و الزامی برای جابجایی صندلی وجود ندارد. از جمله این صندلی ها میتوان به صندلی های انتظار، صندلی های کنفرانس، صندلی هایی که در سینماها قرار دارند و …، اشاره کرد.

 

صندلی های اداری پایه چرخ دار

صندلی های اداری پایه چرخ دار، مناسب برای استفاده طولانی مدت هستند. همچنین برای جابجایی در مکان های کوچک، پایه های چرخ دار صندلی کمک بسیاری به افراد می‌کند. پایه های صندلی در تعداد متنوعی تولید می‌شوند که هر چه تعداد آنها بیشتر باشد، تعادل صندلی نیز بالاتر است. برای مشاغلی مانند مدیریت، کارمندی و …، استفاده از صندلی های اداری پایه چرخ دار مناسب تر است.

 

انواع صندلی های اداری

طراحی صندلی های اداری بنابر عملکرد و نوع کار، انجام می‌شود. تولید صندلی های اداری در انواع مختلف: صندلی انتظار، صندلی مدیریت، صندلی کنفرانس، صندلی کارمند، صندلی کامپیوتر و …، صورت می‌گیرد که هر کدام از آنها دارای ویژگی های خاصی هستند. در ادامه انواع صندلی اداری و ویژگی های آنها را مورد بررسی قرار میدهیم:

 

صندلی مدیریتی

صندلی مدیریت، همان تصویری است که از صندلی های اداری در ذهن داریم، صندلی های بزرگ پایه چرخ داری که دارای پشتی بلند هستند و حجم زیادی از محیط کار را در بر می‌گیرند. این صندلی های مدیریتی برای نشستن های طولانی مناسب هستند و ساختار استانداردی دارند‌. صندلی های راحت و زیبایی هستند که برای جایگاه مدیریت بسیار مناسب هستند.

انواع صندلی اداری کدامند و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟

صندلی کارمندی

صندلی های کارمندی مشابه صندلی های مدیریت، چرخ دار و مناسب برای استفاده های طولانی مدت هستند و بصورت استاندارد تولید می‌شوند. حجم کمتری نسبت به صندلی های مدیریت دارند و وزن آنها کمتر است. صندلی های کارمندی به منظور راحتی افراد دارای قابلیت تنظیم کردن هستند. میتوان صندلی های کارمندی را در انواع دسته دار، بدون دسته، پشتی کوتاه و پشتی بلند، بنابر نیاز افراد تهیه کرد.

 

صندلی کنفرانس

صندلی های کنفرانس، مناسب برای استفاده در جلسات و ارائه کنفرانس هستند که معمولاً زمان جلسات کوتاه است و نیازی به استفاده از صندلی های طبی و راحتی نیست. قابلیت تنظیمات بصورت محدود در صندلی های کنفرانس وجود دارد و معمولاً پایه آنها ثابت است.

 

صندلی انتظار

صندلی انتظار صندلی است که در سالن ها برای نشستن مراجعین و ارباب رجوع قرار می‌گیرد تا بتوانند مدت زمانی که برای مراجعه به دفتر یا مطب باید منتظر بمانند را بنشینند. پایه صندلی های انتظار ثابت هستند. این صندلی ها بصورت متصل به هم یا بصورت جداگانه تولید می‌شوند. تولید برخی از آنها دسته دار است و برخی دیگر در نوع بدون دسته تولید می‌شوند.

انواع صندلی اداری کدامند و هر کدام چه ویژگی هایی دارند؟

صندلی کامپیوتر

صندلی کامپیوتر، مناسب برای استفاده افرادی است که دائما در حال کار کردن با کامپیوتر هستند. کار کردن در این مشاغل میتواند در شرکت ها، بانک ها و حتی بصورت دورکاری در منزل صورت بگیرد. به علت زمان زیادی که صرف نشستن پشت کامپیوتر میشود، صندلی کامپیوتر باید راحت و طبی باشد.

 

سخن پایانی

صندلی های اداری که معمولاً برای انجام کارها در طولانی مدت استفاده می‌شوند، باید دارای ساختار استاندارد و ویژگی های مناسبی باشند تا در طولانی مدت باعث آسیب زدن به مهره های کمر و گردن نشوند. ویژگی هایی مانند: امکان تنظیمات ارتفاع، زاویه و عمق صندلی، دسته دار بودن، جنس و روکش خوب صندلی که باعث نظافت و شستشوی آسان شود، جنس پایه ها و چرخش ساده آنها، قیمت مناسب، کیفیت بالای متریال های استفاده شده در تولید صندلی های اداری، باعث مناسب و استاندارد بودن یک صندلی اداری می‌شوند. اداری نت، دارای سال ها تجربه در زمینه طراحی و تولید صندلی های اداری است. شما میتوانید برای سفارش و تهیه صندلی های اداری استاندارد و با کیفیت، به وبسایت اداری نت مراجعه کنید.