اولین عکس فتوشاپ شده تاریخ را ببینید!

اولین عکس فتوشاپ شده تاریخ را ببینید!

فتوشاپ یکی از دوست داشتنی ترین برنامه های کامپیوتری می باشد چرا که عشق به عکس و زیبایی را در هر انسانی بیشتر می کند.

 

اینکه ایده‌ها جهان امروزی را پیش‌تر هنرمندان ارائه کردند و سپس جهان علم آنها را به صورت واقعی آفریده، بر کسی پوشیده نیست. بسیاری از فیلم‌های سینمایی از فیلم “سفر به ماه” تا هم‌اکنون ایده‌های جذابی از تراوشات ذهنی هنرمندان به واقعیت و زندگی ملموس امروزی بدل شده‌اند.

 

اما اولین عکس دست کاری شده یا به معنای امروزی فتوشاپ نیز توسط یکی از هنرمندان بزرگ آوانگارد جهان هنر، “ایو کلاین” (Yves Klein) در سال ۱۹۶۰ با عنوان “جهش به درجه اعتبار ساقط” (leap into the void) گرفته شده است.

اولین عکس فتوشاپ شده تاریخ را ببینید!

این هنرمند نقاش که به عنوان نوابغ دنیای هنر شناخته می‌شود در زمان اوج شهرت خود با گرفتن این عکس و چاپ آن در صفحه اول روزنامه بسیاری را شوکه کرد.

 

ایو کلین متولد ۲۸ آوریل ۱۹۲۸ در نیس فرانسه بود. والدین او فرد کلین و ماری ریموند هر دو نقاش بودند. او رهبر جنبش نئورئالیسم و همچنین پیشگام در توسعه هنر اجرا و هنر مینیمال و هنر پاپ بود. او آثار و نمایشگاه جنجالی بسیاری را در طول حیات ۳۴ ساله خود در فرانسه و اروپا برگزار کرد.

 

کلاین هنگامی که مشغول تماشای فیلم “موندوکان” در فستیوال فیلم کن در ۱۱ مه ۱۹۶۲ بود، دچار حمله قلبی شد و پس از آن نیز دچار دو حمله قلبی دیگر شد که دومین آن، او را در ۶ ژوئن ۱۹۶۲ از پای درآورد. ایو کلاین که یک ورزشکار حرفه‌ای در رشته جودو بود این عکس را ۲ سال قبل از مرگش با همکاری تعدادی از دوستان ورزشکارش گرفت که توسط هری شانک و یانوش کندر مونتاژ شد.

اولین عکس فتوشاپ شده تاریخ را ببینید!