اولین و تنها سامانه هوشمند سفارش سفارش گویندگی نریشن در ایران

مجموعه : مجله خبری
اولین و تنها سامانه هوشمند سفارش سفارش گویندگی نریشن در ایران

سفارش گویندگی و نریشن

برای تبلیغ محصولات، کسب و کار، وب سایت و… به گوینده احتیاج دارید؟
برای محتوای صوتی خود به دنبال نریتوری هستید که بتواند با زبانی شیوا و سلیس، متن مورد نظرتان را اجرا نماید؟
در جای درستی قرار گرفته اید! ساند اسنپ، به عنوان اولین و بزرگترین مرجع دانلود صدا و سفارش گویندگی، با راه اندازی سامانه هوشمند سفارش نریشن، می کوشد تا خدمات گویندگی و صدا را به مخاطبان خود با بالاترین کیفیت ارائه دهد. همچنین سعی دارد تا با ایجاد کسب درآمد در زمینه گویندگی، برای افرادی که به نریشن علاقه داشته و مایل هستند که در این حوزه فعال باشند، کار آفرینی کند. برای این که بیشتر با هنر گویندگی و مراحل سفارش گویندگی و نریشن در ساند اسنپ آشنا شوید، با ما همراه بوده و ادامه مطلب را بخوانید.

 

گویندگی و وظایف یک گوینده

گویندگی یا نَرِیشن (Narration) به معنای عمل تبدیل محتوای نوشتاری به گفتاری با بکار بردن اصول و قواعدی معین می‌ باشد. این اصول شامل بیان مناسب، اشراف کامل به کلمات و ساختار زبان، مدیریت تنفس، تطبیق لحن گفتار با فضای داستان و … می ‌شود. گوینده موظف است تا با رعایت این اصول و همچنین بکارگیری ویژگی ‌هایی که او را شایسته گویندگی می‌ نماید، مطالب را طوری بیان کند تا شنونده تحت تاثیر قرار گرفته و پیام متن را به خوبی درک کند. علاوه بر استعداد های ذاتی که هر گوینده ای را به داشتن فعالیت های گویندگی وا می دارد، از جمله قدرت و کیفیت صدا، شیوایی بیان و غیره، یک گوینده یا نریتور باید مهارت‌ هایی را نیز در این زمینه کسب کند. به عنوان مثال نریتور باید بداند که کجا به صدای خود قدرت بخشیده و یا لحن آن را پایین آورد. همان طور که یک بازیگر تئاتر باید قادر باشد تفاوت شخصیت ‌ها را در داستان ‌های مختلف تشخیص داده و بر اساس آن‌ نقش آفرینی کند، درک گوینده نیز از تفاوت شخصیت‌ها و صدای آنان بسیار مهم می ‌باشد.

 

اولین و تنها سامانه هوشمند سفارش سفارش گویندگی نریشن در ایران

کاربردهای گویندگی

امروزه که تکنولوژی جای خود را بیش از هر زمان دیگر در دنیای بشر باز نموده است، بسیاری از کار های دستی و حتی ماشینی جای خود را به نرم افزار و برنامه‌های رایانه‌ای داده اند. کتاب نیز از این قاعده مستثنی نیست. افراد به دلیل مشغله کاری فراوان، معمولا وقتی برای کتاب خواندن نداشته و ترجیح می ‌دهند در هنگام انجام کار های خود، به کتاب صوتی مورد علاقه‌شان گوش دهند. بنابراین بسیاری از نریتور ها به گویندگی کتاب ‌های صوتی می پردازند. پادکست نیز این روزها در بین افراد محبوبیت بیشتری پیدا کرده و یک رسانه نسبتا نوپا و در حال پیشرفت محسوب می گردد. گویندگان بسیاری هستند که توانسته اند با راه اندازی کانال ‌های پادکست مختلف و تولید محتوای صوتی ارزشمند، به درآمد زایی مطلوبی برسند. استفاده از گویندگی در تبلیغات نیز از از رایج‌ ترین کاربرد های نریشن می باشد. گوینده با مهارت و آموزه ‌های خود در القا احساس و انتقال پیام به شنونده، موارد مورد تبلیغ را طوری معرفی می کند که مخاطبان را ترغیب به خرید و یا استفاده از محصولات و یا خدمات مورد نظر بنماید. کاربرد نریشین و گویندگی در حوزه دوبله و صداگذاری بر روی فیلم، سریال و انیمیشن هایی که به زبان های دیگر تولید شده اند، بر کسی پوشیده نیست. گوینده با احساسات، شخصیت و ویژگی های کاراکتر ها همراه شده و به جای آن ها صحبت می کند. گویندگانی که علاوه بر صدا و فن بیان مناسب، توانایی نمایش و انتقال احساس از طریق حالات صورت را نیز دارند، می توانند به مجری گری پرداخته و از این طریق از استعداد خود در گویندگی بهره ببرند.

 

اولین و تنها سامانه هوشمند سفارش سفارش گویندگی نریشن در ایران

یافتن یک گوینده خوب

اگر در اطرافیانتان فردی را سراغ ندارید که در حوزه گویندگی فعالیت داشته باشد، پس حتما راه دشواری را برای پیدا کردن یک گوینده‌ی واجد شرایط، در پیش خواهید داشت. ساند اسنپ بهترین و ماهر ترین نریتور های سراسر کشور را گرد هم آورده است تا کاربران راحت تر به گویندگان برتر کشور دسترسی داشته و از صدای آن ها در حوزه تبلیغات، ویدئو، پادکست و هر فعالیت دیگری با تعرفه های معین بهره مند گردند. از جمله ویژگی هایی که یک فرد را تبدیل به یک گوینده ماهر و حرفه‌ای در کار خود می نماید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مهارت در استفاده از اندام های گفتاری مانند حنجره، زبان، تارهای صوتی و لب ها

روان خوانی متون و نوشته ها

فن بیان عالی برای انتقال هر چه بهتر مفاهیم به شنونده

مسلط بودن به زبان و لحجه استاندارد کشور

 

سفارش گویندگی در ساند اسنپ

در اولین قدم از سفارش نریشن، متن یا نوشته‌ی مد نظرتان را آماده کنید. متن باید کاملا متناسب و مرتبط با هدف شما نوشته شود. برای اثرگذاری و جذابیت بیشتر آن، توصیه می‌شود که با کمک یک نویسنده ماهر، نوشته را تهیه نموده و نگارش کنید.

 

زیرا علاوه بر مهارت گوینده در شیوایی و زیبایی بیان متن، محتوای آن نیز در ذهن مخاطب ماندگار خواهد شد. در مرحله دوم، نریتور مناسب با هدف خود را انتخاب کنید. با مراجعه به وب سایت ساند اسنپ می توانید به صدای گویندگان گوش دهید تا مناسب ترین آن ها را برای هدفی که مد نظر دارید، گزینش کنید. این گویندگان به صورت آنلاین سفارش های مورد نظر مخاطبین را دریافت نموده و در ازای دریافت مبالغی معین، به گویندگی متن و نوشته‌ای که برای آن ها ارسال نموده‌اید می پردازند. سومین مرحله سفارش گویندگی در ساند اسنپ، ذکر توضیحات و جزئیات نوشته برای گوینده می باشد.

 

برای این که گوینده به طور کامل در جریان جزئیات متن قرار بگیرد، موارد لازم را در قسمت یادداشت ذکر کنید. در مرحله چهارم، پس از این که سفارش خود را تائید نمودید، هزینه گویندگی را پرداخت خواهید کرد. این هزینه برای هر فرد گوینده در مجموعه متفاوت بوده و بر اساس تعداد دقیقه و یا تعداد کلمه در صفحه مشخص می گردد.

 

هزینه‌ی نریشن مربوط به هر گوینده را می توانید در قسمتی که به معرفی گویندگان ساند اسنپ و شنیدن صدای آن ها اختصاص داده شده است، مشاهده کنید. هنگامی که نریتور مورد نظر خود را انتخاب نموده و متن را ارسال کردید، مجموعه به محاسبه قیمت آن می پردازد و هزینه نهایی را به شما اعلام می کند. پس از گذشت یک مدت زمان زمان معین، که معمولا بین 48 الی 72 ساعت به طول می انجامد، فایل صوتی گویندگی از متن شما حاضر شده و آماده دانلود می گردد.

 

ساند اسنپ مجموعه ای است از خدمات دانلود انواع فایل های صوتی، ایجاد زمینه کسب درآمد برای فعالان زمینه گویندگی و ثبت سفارش آنلاین نریشن که در تلاش است تا بهترین کیفیت را به مخاطبان خود ارائه دهد. برای سفارش گویندگی و نریشن می توانید همین حالا به وب سایت رسمی ساند اسنپ مراجعه کرده و بعد از انجام تمامی فرایندی که پیش تر به آن اشاره شد، فایل صوتی گویندگی مورد نظر خود را پس از مدت زمانی کوتاه به دست آورید.

 

اگر شما هم میخواهید به بهترین و برگزیده ترین گویندگان ایران سفارش نریشن بدهید اینجا کلیک کنید