باغ پرندگان کوالالامپور در تور لحظه آخری

مجموعه : نکات سفر
باغ پرندگان کوالالامپور در تور لحظه آخری

باغ پرندگان کوالالامپور از ابتدای تاسیس تاکنون به عنوان یکی از بزرگترین مناطق توریستی در قلب پایتخت مالزی به شمار می‌رود. در این باغ بیش از 3000 پرنده داخلی و خارجی در 200 گونه مختلف وجود دارند. این باغ به مساحت 20 هکتار، دارای چهار ناحیه مختلف شامل دو بخش که پرندگان به صورت آزادانه در آن پرواز می‌کنند، یک بخش شامل پرندگان در فضای محصور و یک بخش پارک مانند است.

 

ویژگی فوق‌العاده باغ پرندگان کوالالامپور در تور مالزی ، که آن‌را از سایر پارک‌های مشابه مجزا می‌سازد، پرواز آزادنه پرندگان در محل‌هایی مشابه زیستگاه طبیعی آنهاست. بدین شکل بازدیدکنندگان تجربه‌ای هیجان‌انگیز از تماشای پرندگان رنگارنگ و آهنگین را در یک محیط آزاد خواهند داشت.

 

در دسترس بودن محل‌های مناسب برای لانه‌سازی پرندگان و مناطقی به منظور جمع‌آوری برگ و شاخه درختان، محیطی مطلوب را برای تکثیر پرندگان فراهم آورده است. به نوعی که باغ پرندگان کوالالامپور بهترین محل واقع در شهر برای حفظ بقا و تکثیر پرندگان بعضا نایاب آن محسوب می‌شود.

 

 

بخش‌های مختلف باغ پرندگان کوالالامپور

ناحیه یک

در این قسمت، گشت و گذار و آرامش جنگل‌های بارانی سرسبز استوایی را تجربه می‌کنید. گونه‌های پرندگان در این بخش از باغ پرندگان کوالالامپور بصورت آزادانه زندگی منحصر به فرد در یک محیط طبیعی را تجربه می‌کنند.

طاووس هندی آبی‌رنگ با پرهای بلند خود، شما را از زیبایی‌اش شگفت‌زده می‌کند. کبوتر تاج دار، به عنوان بزرگترین گونه کبوتر در جهان، بدنی به اندازه بوقلمون دارد، دیگر گونه جالب توجه در این بخش محسوب می‌شود. به هنگام بازدید توجه داشته باشید که برنامه تغذیه پرندگان در این منطقه در ساعت 10 و 30 دقیقه صبح انجام می‌شود، پس آن‌را از دست ندهید.

هنگام ورود به منطقه 1 باغ پرندگان کوالالامپور، شما با مرغ‌های عشق کوچک و شیطان برمی‌خورید. دیدن لانه‌های کوچک و رنگارنگ این طوطی‌های دوست‌داشتنی را فراموش نکنید.

 

یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های واقع در باغ پرندگان کوالالامپور در آفر تور مالزی ارزان و لحظه آخری ، حوضچه فلامینگوهاست. پرندگان آفریقایی که به روی یک پا ایستادن برای مدت طولانی مشهورند. شما در این بخش می‌توانید انواع کوچک و برزرگ فلامینگو را در یک حوضچه زیبا مشاهده کنید و از منظره دل‌انگیز آن لذت ببرید.

 

بخش دیگر این منطقه، ناحیه‌ای با 130 گونه بلبل مختلف است که هر یک با طرح و رنگ‌های مختلف خود، علاوه بر زیبایی، آوایی دلنشین را به گوش شما می‌رسانند.

 

ناحیه 2

این بخش هم به عنوان ناحیه پرواز آزاد از طریق یک پل به ناحیه 1 متصل است. در این بخش از باغ پرندگان کوالالامپور شما می‌توانید از پرندگانی نظیر شترمرغ، کبوترهای هندی، فنچ‌های آفریقایی و آسیایی، لک‌لک‌های گرمسیری و قرقاول‌های آسیایی بازدید کنید.

 

 

ناحیه 3

این ناحیه، بخش پارک مانند باغ پرندگان کوالالامپور مالزی است که با درختان سر به فلک کشیده خود که به بلندی یک ساختمان 10 طبقه هستند، فضایی شبیه جنگل‌های گرمسیری مالزی را برای بازدید کنندگان  ایجاد کرده است. ناحیه 3 مختص طوطی‌های هورن بیل است. پرندگان سیاه رنگ براق با نقارهای بزرگ و منحنی زرد و نارنجی رنگ که با چشمان کنجکاو خود بازدیدکنندگان را رصد می‌کنند.  فرصت غذا دادن به این پرندگان در ساعت 11 و 30 دقیقه صبح را از دست ندهید.

در این بخش، رستوران و کافه بزرگ باغ پرندگان کوالالامپور و همچنین فروشگاه تهیه هدیه و صنایع دستی محلی نیز قرار دارد.

 

ناحیه 4

به گزارش سفر باتو ، در این بخش از باغ پرندگان کوالالامپور، 20 گونه مختلف طوطی از انواع کوچک تا غول پیکر وجود دارند که برخی از آنها در راستای برنامه تکثیر از پرندگان به صورت جفت و جداگانه نگهداری می‌شوند. امکان بازدید از گونه‌های نادر و بعضا در معرض خطر طوطی از مناطق مختلف آفریقایی و آسیایی در این ناحیه برای بازدیدکنندگان فراهم است. فرصتی کمیاب جهت دیدار زیبایی‌های منحصر به فرد این پرندگان. شما می‌توانید از ساعت 10 صبح تا 5 بعداز طهر به این پرندگان از نزدیک غذا دهید.

علاوه بر این در این ناحیه گونه‌های مختلف پرندگانی که قادر به پرواز نیستند نظیر شتر مرغ آفریقایی و بوقلمون نیز نگهداری می‌شوند.

بخش دیگر قابل بازدید در باغ پرندگان کوالالامپور، محلی است که پرندگان تاکسیدرمی شده در آن به نمایش گذاشته شده‌اند.

 

نکاتی که در مورد باغ پرندگان کوالالامپور باید بدانید

مکان‌های مختلف این باغ کاملا متناسب با نیازمندی‌های افراد ویلچر سوار طراحی شده است؛ بنابراین کلیه افراد به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند.

ساعات بازدید پارک از 9 صبح تا 6 بعدازظهر است و شما می‌توانید در تمام ایام هفته از آن بازدید کنید.

در این باغ، در ساعات مختلف برنامه‌های متنوعی برای بازدیدکنندگان نظیر عکاسی با پرندگان و تغذیه انواع پرندگان تدارک دیده شده است که با همراهی مسئولان انجام می‌شود.

در صورت تمایل با هماهنگی با پارک، می‌تواند پکیج خاص تولد با کلیه امکانات پذیرایی از مهمانان و بازدید را به صورت توأم داشته باشید و لحظات لذت‌بخشی را داشته باشید.

اگر به دنبال یک رستوران در تور مالزی برای صرف غذا می‌گردید، امکانات لازم در باغ پرندگان کوالالامپور برای این منظور فراهم است. یک رستوران کافه با ساختاری مشابه مناطق گرمسیری در سه بخش با حداکثر ظرفیت پذیرش 100 نفر، پذیرای شما با انواع غذاهای محلی و غربی است.