با این 5 راهکار برای همیشه از بوی نامطبوع بدن خلاص شوید.

مجموعه : پزشکی و سلامت
با این 5 راهکار برای همیشه از بوی نامطبوع بدن خلاص شوید.

فعالیت کردن در طول روز، ورزش، استرس، رژیم غذایی و عادات خواب همگی روی شرایط بدنی ما تاثیر می‌گذارند و یکی از این شرایط، عرق کردن است. عرق کردن یکی از راههای دفع مواد سمی بدن است که از طریق پوست و غدد عرقی خارج می‌شود. اما با وجود باکتری‌های مختلف در پوست و فعالیت آنها، عرق بوی بد به خود می‌گیرد و موجب آزار و کمبود اعتماد به نفس می‌شود. همچنین بدن هرکس دارای بوی مخصوص خود است که لزوما بدبو نیست؛ اما با شرایط بدنی مختلف مانند اضطراب و استرس یا بیماری‌های مختلف موجب تغییر این بو می‌شود و پوست بدن، خوشبو بودن خود را از دست می‌دهد.

 

راهکارهای مختلفی برای خوشبو نگهداشتن بدن وجود دارد و خبر خوب این است که بوی نامطبوع آن راه‌حل‌های زیادی دارد و به سادگی و با رعایت کردن چند نکته که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، حل خواهد شد. راه حل اول، چک کردن وضعیت بدنی و بهداشت شخصی شماست و در مرحله دوم استفاده از محصولات آرایشی- بهداشتی مانند دئودورانت، اسپری ضد تعریق و رول ضد تعریق یا مام نتیجه بخش خواهد بود.

 

1. کمبود ویتامین خود را چک کنید.

چکاپ کردن وضعیت سلامتتان باید از عادات همیشگی شما باشد؛ اما در شرایط خاص ممکن است بوی نامطبوع بدنتان به خاطر کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی بدن باشد. کمبود هرکدام از ویتامین‌ها موجب تغییر عطر طبیعی بدن می‌شود. به طور مثال اگر بدن دچار کمبود ویتامین C یا آسکوربیک اسید باشد، بویی شبیه به پوسیدگی از آن به استشمام می‌رسد. پیشنهاد ما این است که اگر به طرز عجیبی دچار بوی نامطبوع شدید، وضعیت سلامت خود را چک کنید.

همچنین قابل ذکر است که اگر درحال مصرف مکمل‌های ویتامینی خاصی هستید باز هم ممکن است بوی طبیعی بدنتان تغییر کند که در این صورت جای نگرانی نیست و پس از اتمام دوره مصرف، بوی بدن به حالت سابق و طبیعی برمی‌گردد.

 

2. بدن شما به حمام بیشتری نیاز دارد!

هرچه فعالیت بدنی بیشتر باشد، فعالیت ارگان‌های بدن مانند غده‌های عرق بیشتر می‌شود و دفع مواد زاید بیشتر می‌شود. از این رو هرچه بیشتر فعالیت کنید زودتر بدنتان عرق می‌کند و بوی نامطبوع به خود می‌گیرد. شاید طبق عادت همیشگی خود هفته ای 2 تا 3 بار به حمام می‌روید اما شغل و زندگی روزمره تان، فعالیت بدنی زیادی ایجاب می‌کند یا به طور معمول پیاده روی زیاد دارید؛ در اینصورت باید دفعات حمام رفتن خود را بیشتر کنید تا شاداب تر و خوشبوتر شوید. همچنین می‌توانید از شامپوهای بدن خوشبوکننده و عطری یا انواع ژل دوش استفاده کنید. استفاده از بادی اسپلش یا انواع بادی میست به خوشبو نگهداشتن پوست کمک خواهد کرد. لوسیون های معطر نیز تا چند روز روی پوست می‌مانند و بدن را خوشبو می‌کنند.

راهکار دیگر، افزایش ماندگاری ادکلن روی پوست است. برای اینکار قبل از زدن آن، مقداری وازلین یا کرم روی پوست بمالید تا جذب شود؛ سپس از عطر خود استفاده کنید.

 

3. از دئودورانت‌‌ها استفاده کنید.

با این 5 راهکار برای همیشه از بوی نامطبوع بدن خلاص شوید.

دئودورانت ‌ها محصولاتی هستند که بوی بد را کاهش می‌دهند و یا می‌پوشانند. به طور مثال با اسیدی کردن پوست از فعالیت باکتری‌ها ممانعت به عمل می‌آورند و باعث کاهش بوی نامطبوع عرق می‌شوند. همچنین با داشتن فرمولاسیون و ترکیبات خاص خود، مولکول‌های بو را می‌پوشانند و بوی خوشبو را جایگزین بوی بد عرق می‌کنند. این محصولات در انواع گسترده مثل اسپری، رول، استیک و … در بازار وجود دارند و انواع رایحه و کاربردهای مختلف دارند. به طور مثال اگر سلیقه شما رایحه های شیرین، میوه‌ای، تلخ، سرد و گرم یا گلی است می‌توانید با انتخاب بهترین دئودورانت با عطر مخصوص، از رایحه آن در طول روز لذت ببرید.

ماندگاری این محصولات معمولا روی آن درج شده و به طور معمول از 24 تا 48 ساعت است و انواع زنانه و مردانه دارد. به طور کلی باید گفت استفاده از آنها ایمن ترین و راحتترین راه برای جلوگیری از بوی بدن است. اما اگر یک Deodorant نتواند به خوبی روی بدن نتیجه دهد، باید از محصولات دیگری استفاده کنید که در ادامه بیان خواهد شد.

 

4. اسپری‌ ضد تعریق، راهی برای جلوگیری از عرق کردن زیاد.

اسپری ضد تعریق دارای مزیت های بسیاری از جمله خشک شدن سریع و به جا نگذاشتن هیچ گونه لکه‌ای بر روی لباس است. گاهی اوقات استفاده از خوشبوکننده‌ها روی بدن جواب نمی‌دهد و نیاز به استفاده از یک محصول قوی‌تر است. مثلا در مواقعی که بدن به صورت ژنتیکی فعالتر است و دچار تعریق زیاد می‌شود. یا هنگامی که فعالیت بدنی بیش از حد دارید یا یک ورزشکار حرفه‌ای هستید. محصولات ضد تعریق برخلاف دئودورانت‌ها، بو را نمی‌پوشانند؛ بلکه به پوست نفوذ می‌کنند و مجاری خروج عرق را می‌بندند و از این طریق میزان تعریق را کاهش می‌دهند و در نتیجه بدن بوی نامطبوع تولید نمی‌کند.

پیشنهاد ما این است که سعی کنید بیشتر از خوشبوکننده‌ها استفاده کنید و مصرف ضدتعریق‌ها را به مواقع ضروری محدود کنید. البته امروزه این محصولات اغلب به صورت دومنظوره عمل می‌کنند و داخل ترکیبات خود هم دئودورانت و هم ضد تعریق دارند که در این صورت اثر آنها دوچندان می‌شود و بدن را نیز خوشبو می‌کند. اسپری زیر بغل انواع مختلفی دارند؛ به طور مثال اسپری‌ ضد تعریق برای استفاده روزانه آسان‌تر است و کمترین ماندگاری را در بین سایر محصولات از بین برنده تعریق دارد.

 

5. رول‌ ضد تعریق (مام‌ها) برای محافظت بیشتر در برابر بوی بد مناسبند.

با این 5 راهکار برای همیشه از بوی نامطبوع بدن خلاص شوید.

اما رول‌ ضد تعریق یا انواع استیک‌های صابونی که در ایران به ” مام ” معروف هستند، بالاترین درجه‌ی محافظت در برابر بوی نامطبوع را فراهم می‌کنند و می‌توانند ساعتها و روزها از بوی بد و تعریق جلوگیری کنند. مکانیسم عمل مام زیر بغل همانند سایر ضد تعریق‌هاست اما تفاوتشان با اسپری، ماندگاری بیشتر آنهاست. به ترتیب استیک‌ها بیشتر از رول‌ها ماندگاری دارند و حالت آنها جامد است. رول‌های ضد تعریق مایع هستند و با یک غلطک مایع درون آنها روی پوست قرار می‌گیرد و استفاده از آنها راحتتر است.

 

این محصولات مناسب کسانی‌ست که دچار تعریق زیاد می‌شوند و فعالیت بدنی و شغلی بالایی دارند. اگر پوست حساسی دارید پیشنهاد ما استفاده از محصولات فاقد آلومینیوم است که باعث ضررهای پوستی نشود. اما همانطور که گفته شد اگر از ضد تعریق‌های مختلف در شرایط محدود استفاده کنید به هیچ‌ عنوان تاثیر منفی روی بدن نخواهند داشت. همچنین اگر لباس‌هایتان جنس حساسی دارد و روشن یا تیره است، می‌توانید از انواع نامرئی آنها استفاده کنید تا مطمئن باشید هیچ‌گونه لکه‌ای بر روی لباستان باقی نخواهند گذاشت.

 

اما دقت داشته باشید که این محصولات بسیار مهم و حائز اهمیتند؛ زیرا با غدد بدن که از اندام‌های حیاتی بدن است در ارتباط هستند و استفاده از محصولات فیک و غیراصل و با کیفیت پایین، به پوست بدن و ارگان‌های شما آسیب‌های جبران ناپذیری وارد می‌کند. پس قبل از خرید آنها حتما مشورت کرده و بهترین فروشگاه و محصول را انتخاب کنید.

 

سخن آخر

خرید انواع محصولات پوستی به خصوص خوشبوکننده‌ و ضدتعریق‌ها، انتخابی دشوار است زیرا به طور مستقیم با پوست بدن در ارتباط هستند. از این رو انتخاب یک فروشگاه مطمئن از اهمیت خاصی برخوردار است که محصولات با کیفیت و قیمت مناسب داشته باشد. فروشگاه اینترنتی زز زاگرس یکی از بهترین واردکننده‌های محصولات اصل و خارجی آرایشی و بهداشتی است که بدون واسطه تمامی محصولات خود را از کشور ترکیه وارد می‌کند و در اختیار مشتریان عزیز قرار می‌دهد.

تمامی محصولات دارای بارکد اصالت کالا و ضمانت بازگشت 7 روزه هستند. همچنین مشاوره پوستی دقیق و اختصاصی در بستر سایت فراهم شده‌است و می‌توانید تمامی سوالات خود را پرسیده و با اطمینان خرید خود را نهایی کنید. برای خرید انواع اسپری ضد تعریق، مام، رول ضد تعریق و دئودورانت به سایت زز زاگرس مراجعه کرده و پس از خواندن محتوای کالا، از محصولات گسترده و با تنوع بالای سایت zzzagros.com خرید کنید و با خیال راحت درب منزل تحویل بگیرید.