برای انتخاب 8 مدلاز کفش های ورزشی این نکات را به خاطر بسپارید

مجموعه : اخبار ورزشی
برای انتخاب 8 مدلاز کفش های ورزشی این نکات را به خاطر بسپارید

مدل‌هایکفش‌های ورزشی چه ازنظر ظاهر و چه ازنظر عملکرد دائما در حال تغییر هستند. بررسی کفش‌های ورزشی از برندهای مختلفمی‌تواندگیج‌کننده باشد. ورزشکاران و متخصصان پزشکی ورزشی معمولا تمایل دارند که از ویژگی‌هایکفش‌های ورزشی کنونی و مزایا و معایب هر یک از آن‌ها آگاه باشند. بااین‌حال، ورزشکاران تنها کسانی نیستند که از انتخاب کفش ورزشی مناسب سود می‌برند. انتخاب کفش مناسب برای هر سطح فعالیتی به شما کمک می‌کند که از سلامت پای خود مراقبت کنید. در ادامه با نکات مهم در انتخاب کفشورزشی بسته به ورزشی که انجام می‌دهید آشنا می‌شوید.

 

کفش ورزشی باشگاه

اگر به ورزش‌های هوازی در داخل باشگاه مانند رقص، زومبا و ایروبیک علاقه دارید، کفش‌هایی را انتخاب کنید که حمایت جانبی از پایتان را فراهم می‌کنند و علاوه بر ضربه‌پذیری و پشتیبانی کافی از انعطاف‌پذیری خوبی برخوردارند. به این منظور، کفش سبک مینیمالیستی می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

 

برای انتخاب 8 مدلاز کفش های ورزشی این نکات را به خاطر بسپارید

کفش کوهنوردی

کفش‌هایپیاده‌روی ممکن است برای مسیرهای کوهنوردی بدون مانع مناسب باشند اما آن‌ها هیچ حمایتی را برای مچ پا فراهم نمی‌کنند. بنابراین، اگر به طبیعت می‌روید، بوت‌ها گزینه‌هایمناسب‌تری هستند. بوت‌ها از مچ پا حمایت می‌کنند و مانع از چرخش مچ پا در زمین‌های ناهموار و همچنین مانع از ورود زباله به کفش می‌شوند.

بوت‌های timberland می‌توانند گزینه مناسبی برای کوهنوردی باشند. شما می‌توانید انواع کفش مردانه و زنانه و همچنین، بوت و نیم بوت اورجینال برند تیمبرلندرا از طریق سایت آن خریداری کنید. بااین‌حال، به یاد داشته باشید که کفش‌های اصل یا اورجینال این برند را از نمایندگی تهیه کنید.

 

کفش دویدن

نکته اصلی در انتخاب کفش دویدنباید نحوه راه رفتن شما و راحتی کفش باشد. قطعا سبک بودن یا برند تولیدکننده این کفش نباید معیار شما باشد. نحوه راه رفتن شما تعیین‌کننده نحوه دویدن شماست. پرونیشن پا دارای سه نوع است:

 

خنثی: پا به میزان سالم به سمت داخل می‌چرخد.

اورپروناسیون: پا بیش‌ازاندازه به سمت داخل بچرخد.

سوپیناسیون: پا به سمت بیرونمی‌چرخد.

 

بنابراین، مهم است که در هنگام خرید کفش دو، از نحوه پرونیشن پای خود آگاه باشید. برای آگاهی از این امر می‌توانید به کفش قدیمی خود نگاه کنید یا دفعه بعد که از حمام بیرون آمدید به رد پای خود نگاه کنید. یک فروشگاه خوب کفش نیز می‌تواند در تشخیص پرونیشن پا به شما کمک کند.

بهترین کفش‌ها برای پرونیشن خنثی، کفش‌های خنثی یا کفش‌های استقامت با پشتیبانی سبک هستند. بهترین کفش‌ها برای پرونیشن اورپروناسیون، کفش‌های استقامت یا کنترل حرکت هستند. بهترین کفش‌ها برای پرونیشن سوپیناسیون، کفش‌های خنثی هستند که از ضربه‌گیر و انعطاف‌پذیری خوبی برخوردارند.

 

کفش ورزش‌های قدرتی

اگر ورزش‌های قدرتی زیادی انجام می‌دهیدکفش‌های شما می‌توانند تاثیرات کوچک اما قابل‌توجهی را در تمریناتتان ایجاد کنند. اگر در هنگامی‌کهوزنه‌های سنگین را بلند می‌کنیدکفش‌هایی به پا داشته باشید که ویژگی ضربه‌گیر خوبی دارند ممکن است متوجه شوید ثباتتان از حد لازم کمتر است. این مسئله به‌خصوص زمانی اتفاق می‌افتد که کفش دویدن با کفی بسیار نرم بپوشید. بنابراین، اگر می‌خواهیدوزنه‌های بسیار سنگینی را بلند کنید کفش‌هایوزنه‌برداری را انتخاب کنید. این کفش‌ها دقیقا در نقطه مقابل کفش‌های دویدن قرار دارند.

 

کفشورزش‌های زمینی

بسکتبال، اسکواش، بدمینتون، تنیس و والیبال‌هایورزش‌های بسیار مفیدی برای تناسب‌اندام هستند اما لازم است کفش‌های مناسبی را برای آن‌ها انتخاب کنید. کفش دویدن برای این ورزش‌هاناپایدار هستند و می‌توانند منجر به آسیب به شما شوند.

 

کفش‌هایی که برای ورزش‌های زمینی مناسب هستند، پشتیبانی‌کننده هستند و برای حرکت در جهات مختلف طراحی شده‌اند. اگرچه برای هر یک از ورزش‌های زمینی، کفش‌های متفاوتی وجود دارد. بااین‌حال، آن‌ها دارای ویژگی‌های مشابهی هستند. برای مثال، شما می‌توانید برای همه این ورزش‌ها از کفش تنیس استفاده کنید.

 

پوما یکی از برندهای مطرح لباس ورزشی و کفش ورزشی است که می‌توانید برای ورزش‌های زمینی از محصولات این کمپانی استفاده کنید. اگرچه قیمت کفش اورجینال پوما ممکن است کمی بالا باشد اما با عملکرد و کیفیت آن سازگار است. با‌این‌حال، اصل بودن کالا نیز اهمیت بسیار زیادی دارد. برای اینکه محصولات اصل این برند را تهیه کنید مهم است از نمایندگی یا سایت برند پوما کتونی یا لباس خود را خریداری کنید.

برای انتخاب 8 مدلاز کفش های ورزشی این نکات را به خاطر بسپارید

کفش دوچرخه‌سواری

اگرچه برای دوچرخه‌سواری تقریبا هر کفشی را می‌توانید بپوشید اما کفش‌های مخصوص این ورزش مزایای متعددی دارند. مزیت اول این کفش‌ها این است که سفت هستند و به همین دلیل، به صرفه‌جویی در انرژی کمک می‌کنند. همچنین، آن‌هابه‌منظور استفاده از پدال بدون گیره و پدال گیره‌دار طراحی شده‌اند. این امر باعث می‌شود که نه‌تنها بتوانید پدال‌ها را به پایین فشار دهید، بلکه می‌توانیدآن‌ها را به جلو، عقب و بالا نیز بکشانید. بنابراین، کفش‌هایدوچرخه‌سواری برای حرکت پدال کارآمدتر هستند.

 

کفش ورزش میدانی

ورزش‌های میدانی مانند فوتبال و راگبی معمولا بر روی چمن‌های مصنوعی انجام می‌شوند. به همین دلیل حمایت از پا در این ورزش‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. این به این معنی است که کفش‌های مخصوص ورزش‌های میدانی دارای گل‌میخ هستند که طراحی آن‌ها بسته به زمینی که بر روی آن بازی می‌کنید متفاوت است. ازآنجایی‌که در ورزش‌های میدانی معمولا میان بازیکن‌ها تماس وجود دارد، این گل‌میخ‌ها نباید لبه‌های تیز داشته باشند تا به کسی آسیب نرسد.

 

کفش کراس ترینینگ

کفش کراس ترینینگ به‌گونه‌ای طراحی شده است که برای همه فعالیت‌هایی که در این ورزش وجود دارند مناسب باشد. این کفش‌ها نسبت به کفش‌های دویدن سفت تر هستند و نسبت به کفش‌هایوزنه‌برداری، خاصیت ضربه‌گیری بیشتری دارند. همچنین، آن‌ها بخشی از حمایت جانبی کفش‌های ورزش زمینی را فراهم می‌کنند.

 

درنهایت، انتخاب کفش ورزشی بر اساس ورزشی که انجام می‌دهیدبه‌ویژه زمانی بسیار اهمیت دارد که شما می‌خواهید در سطح حرفه‌ای ورزش کنید یا به مشکلات جسمی دچار هستید. به یاد داشته باشید که همیشه جوراب‌هایی هماهنگ با کفش انتخابی خود بپوشید زیرا حتی اگر کفشتان مناسب باشد اما جورابتان نامناسب باشد، ورزش کردن می‌تواند برای شما ناراحت‌کننده شود.a