برای مهاجرت به استرالیا از کجا شروع کنم؟

مجموعه : نکات سفر
برای مهاجرت به استرالیا از کجا شروع کنم؟

مهاجرت به استرالیا هر سال از سراسر جهان و از کشورهای متفاوت دنیا انجام می‌شود. این کشور مهاجرپذیر با انواع و اقسام ویزاها و راه‌های متنوع مهاجرت، پذیرای مهاجران بسیاری است.

 

نکته بسیار مهم این است که بدانیم از کجا شروع کنیم و مسیر مهاجرت را چگونه به بهترین شکل ممکن طی کنیم. به استناد اظهارات بزرگترین کارشناسان مهاجرت استرالیا مهمترین موضوعات در مسیر مهاجرت، انتخابی آگاهانه، رعایت قانون و صبوری است.

 

در این مقاله با شما از اولین قدم برای مهاجرت خواهیم گفت. راه‌های مختلف مهاجرت را به طور کلی بررسی خواهیم کرد و به فرمولی شفاف برای انتخاب بهترین راه برای مهاجرت با توجه به پرونده متقاضی خواهیم رسید.

 

اولین قدم برای مهاجرت به استرالیا

یک پاسخ کارشناسانه و رسمی این است که بگوییم اولین قدم برای مهاجرت، انتخاب مسیر درست است.

 

البته کارشناسان و مشاوران امر مهاجرت به استرالیا بر این باورند که اولین قدم برای مهاجرت به این کشور تحقیق و جمع آوری آگاهانه اطلاعات مفید است. در این مورد نباید وسواس داشته باشید و زیاده روی کنید، انباشتن اطلاعات زیادی که مدام بر استرس شما اضافه کند هیچ سودی نخواهد داشت. بهتر است این اطلاعات را از یک وکیل یا مشاور دلسوز و مجرب در امر مهاجرت به استرالیا دریافت کنید.

 

اطلاعاتی طبقه بندی شده، مختصر و مفید که شما را در انتخاب مسیر راهنمایی کند نه این که الزاما شما را به یک کارشناس امر مهاجرت تبدیل کند که هنوز برای خودش تصمیم قطعی اتخاذ نکرده باشد.

 

درباره اولین قدم برای مهاجرت، نکات بسیاری منتشر شده و وب سایت رسمی اداره مهاجرت استرالیا درباره این موضوع آورده است: انتخاب مسیر، اولین قدم برای مهاجرت است. مهم است که بدانید چه ویزایی را لازم دارید و چرا به چنین نیازی رسیده‌اید. مهم است که بدانید برای اثبات ادعاهای خود مدارک کافی در اختیار دارید یا خیر. فقط از جمع آوری امتیاز خوشحال نشوید، این امتیازات یک روز باید ثابت شوند.

 

فرم ارزیابی مهاجرت

شاید برای رسیدن به نقطه تصمیم گیری و انتخاب مسیر، یکی از بهترین راه‌ها تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا باشد. این فرم در بسیاری از وب سایت‌های مهاجرت داخلی و خارجی وجود دارد. با تکمیل و ارسال فرم ارزیابی، شرایط و مدارک شما توسط مشاورین متخصص این حوزه بررسی و بهترین مسیر و نوع ویزا به شما معرفی می شود.

 

شاید این جملات کمی احساسی و روانشناسانه به نظر برسد اما اهمیت دارند، پس اگر تازه به فکر مهاجرت افتاده اید در ابتدا به سوالات ذیل پاسخ دهید :

 

فهرستی از مواردی را که با مهاجرت از دست خواهید داد تهیه کنید؛

فهرستی از مواردی را که با مهاجرت به دست خواهید آورد تهیه کنید ؛

تلاش کنید از رویاپردازی دور شوید و واقع گرا و خرد گرا به امر مهم مهاجرت بپردازید ؛

سخت نگیرید اما در مسیر پیچیده مهاجرت و شروع یک زندگی تازه، جدی و مصمم باشید و آگاهی خود را بیشتر کنید؛

به زبان انگلیسی فکر کنید، چقدر آماده هستید تا با زبان غیر مادری زندگی جدید خود را شروع کنید؟ تا چه سطحی باید پیشرفت کنید؟

به فرهنگ تازه‌ای فکر کنید که باید با آن منطبق شوید؟ برای یک تجربه ی متفاوت احتمالی چقدر آماده هستید؟

به هزینه‌ها فکر کنید، نه برای ایجاد دلهره و عقب نشینی که برای روشن شدن نقشه راه ؛

چقدر از شرایط کار در کشور استرالیا اطلاعات دارید؟

 

راه های مهاجرت به استرالیا

راه‌های مهاجرت به استرالیا متعدد و متنوع هستند. در واقع بهترین پاسخ به این سوال این است که شما چه شرایط و مدارکی دارید و پرونده شما چه ویژگی‌هایی دارد؟ اگر این موضوع روشن شود، می‌توان به بهترین جواب برای این سوال رسید و بهترین راه مهاجرت به استرالیا را برای شما انتخاب کرد. نمی‌شود یک حکم کلی برای همه کسانی که قصد مهاجرت دارند، صادر کرد. ابتدا باید تصمیم بگیرید از چه مسیری باید اقدام کنید، سپس برای ویزای آن درخواست بدهید.

برای مهاجرت به استرالیا از کجا شروع کنم؟

مسیرهای مهاجرت به استرالیا به دو دسته تقسیم می‌شوند:

مسیرهای منتهی به اقامت دائم و شهروندی استرالیا ؛

مسیرهای مقطعی و موقت که با احراز شرایط و تبدیل ویزا، منتهی به اقامت دائم و شهروندی استرالیا شوند ؛

 

ممکن است برای یک شخص، بهترین مسیر، مسیر مهاجرت از طریق تحصیل باشد؛ برای شخصی دیگر ممکن است ویزای کار و مهارتی مناسب باشد، فردی ممکن است ایده کسب و کار داشته باشد و یا در شاخه تلنت شانس زیادی برای دریافت ویزا داشته باشد. همان طور که مشاهده می‌کنید، هر پرونده‌ای قصه و ماجرای خودش را دارد.

 

فاکتور مهم سن

بسیار مهم است که با توجه به فاکتور سن چه امتیازی خواهید داشت و البته چه ویزایی با چه شرایطی برای شما مناسب خواهد بود. طبیعی است که اگر با ویزای تحصیلی اقدام می‌کنید، هرچقدر سن و گپ تحصیلی شما کم‌تر باشد، شانس شما بیش‌تر خواهد بود. اگر با ویزای مهارتی اقدام می‌کنید، بهترین سن بازه ی ۲۵ تا ۳۳ سال است. این بازه بالاترین امتیاز ممکن را خواهد داشت.

 

راه‌های قانونی و رسمی مهاجرت به استرالیا

مهاجرتبه استرالیا با ویزای اسکیل ورکر

مهاجرت به استرالیا با ویزای سرمایه‌گذاری و نوآوری تجاری

مهاجرت به استرالیا با ویزای تحصیلی

مهاجرت به استرالیا با ویزای گلوبال تلنت

مهاجرت به استرالیا با ویزای اسپانسر شغلی کارفرما

مهاجرت به استرالیا با ویزای توریستی

مهاجرت به استرالیا با ویزای والدین

 

مهاجرت به استرالیا با ویزای کار

مهاجرت به استرالیا از طریق ویزای کاری و نیروی متخصص یکی از مهمترین ویزاها و پر تقاضا ترین است. برخی از این ویزاها، ازجمله ویزای ۴۹۱ همراه با اقامت موقت و برخی مثل ویزای ۱۸۹ و ۱۹۰ همراه با اقامت دائم هستند.

برای مهاجرت به استرالیا از کجا شروع کنم؟

ویزای کار در 2 زیرشاخه مهم و تخصصی زیر مورد ارزیابی قرار می‌گیرند:

ویزاهای اسکیل ورکر مبتنی بر سیستم امتیاز بندی

ویزای کار استرالیا با اسپانسر کارفرما

 

برای داشتن ویزای اسکیل ورکر در قدم اول باید به لیست مشاغل مورد نیاز استرالیا مراجعه کرد. سپس باید امتیازات خود را چک کنید. دریافت اسسمنت اولین و مهم ترین قدم شما برای مهاجرت از این طریق است. در استرالیا حدود ۴۰ سازمان وجود دارد که مشاغل مختلف را ارزیابی می‌کنند. این سازمان‌ها مسئولیت بررسی مدارک تحصیلی و سوابق کاری متقاضی را دارند. پس از دریافت اسسمنت مثبت باید درخواست EOI را تکمیل و برای دریافت دعوتنامه درخواست داده و صبر کنید. پس از دریافت دعوتنامه به مدت 60 روز فرصت دارید تا ویزای خود را ارسال نمایید و هزینه های دولتی را به این کشور پرداخت نمایید.

 

بهترین راه با توجه به شرایط

تردید نداشته باشید که بهترین راه مهاجرت به استرالیا با توجه به شرایط شما و ویژگی پرونده شما انتخاب خواهد شد. مهم است که شما چه شرایطی داشته باشید و یا اصولا چه نوع ویزایی برای شما مناسب تر است.

به فردی که هم واجد شرایط برای ویزای مهارتی و هم ویزای تجاری است، توصیه می کنیم که ویزای مهارتی را انتخاب نماید. این انتخاب بسیار بهتری برای او و در این شرایط خواهد بود.

 

مهاجرت به استرالیا با شادا

موسسه مهاجرتی شادا با پشتوانه بیش از یک دهه فعالیت موثر و موفق در حوزه مهاجرت به کشور استرالیا، به شما توصیه می کند که با دریافت یک مشاوره ی تخصصی، قدم اول خود را برای مهاجرت به این کشور برداشته و آگاهانه در این مسیر قدم بردارید.  

 

مطمئن باشید که ما بهترین مسیر مهاجرتی را به شما پیشنهاد خواهیم داد و در تمامی این مسیر، همراه شما هستیم. کاریابی بین المللی شادا دارای مجوز رسمی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ایران است که بستری امن و قانونی در راستای اطمینان خاطر متقاضیان محترم را فراهم نموده است. همچنین مشخصات موسسه شادا در وب سایت رسمی MARA ثبت شده است.

 

موسسه شادا با داشتن یک دفتر فعال در سیدنی، پس از اخذ ویزا و ورود به استرالیا نیز شما را تنها نخواهد گذاشت و برای یافتن مسکن مناسب، انجام ثبت نام های اداری، کاریابی و … در کنار شما خواهد بود.

 

همچنین شادا، دارای دپارتمان های تخصصی زبان انگلیسی و ترجمه مدارک است و با همکاری مدرسین و مترجمین معتبر، خدمات خود را در این زمینه متناسب با نیاز مخاطبین عزیز ارائه می‌دهد.

 

چنانچه در انتخاب نوع ویزا و مسیر مهاجرتی خود نیاز به بررسی و مشاوره دارید، با مشاورین موسسه مهاجرتی شادا از طریق شماره تماس 02191009946 و وبسایت www.shadavisa.com در ارتباط باشید و در کنار شادا بهترین انتخاب را برای مهاجرت به کشور زیبای استرالیا داشته باشید.