بررسی ویزای بشر دوستانه برای ایرانیان استرالیا

مجموعه : نکات سفر
بررسی ویزای بشر دوستانه برای ایرانیان استرالیا

برخی از ایرانیان به دنبال ویزای بشر دوستانه استرالیا هستند و می‌خواهند بهترین کیس پناهندگی در این کشور را بشناسند. این مسئله به دلیل شرایط سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نامساعدی که در کشور با آن مواجه هستند، در ذهن آنها شکل می‌گیرد. این شرایط شامل سیاست‌های سخت‌گیرانه، نابرابری اقتصادی و مواردی از این دست می‌شود. ایرانیان برای رهایی از این شرایط و برای دسترسی به یک زندگی بهتر و آینده‌ای امن‌تر برای خود و خانواده‌شان، به دنبال فرصت‌های مهاجرت به کشورهایی مانند استرالیا هستند که امکانات و شرایط بهتری برای زندگی و کار دارند. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، با ما همراه بمانید تا این نوع ویزا را بیشتر بشناسیم.

 

شرایط عمومی کیس پناهندگی

بیشتر موارد مهاجرت با هدف پناهندگی به دلیل شرایط سیاسی یا اقتصادی ناپسند در کشور مبدأ اتفاق می‌افتد. در واقع شرایط سیاسی مانند نقض حقوق بشر، تهدیدات امنیتی و اضطراب اجتماعی از عوامل اصلی مهاجرت به عنوان پناهنده را تحت تأثیر قرار می‌دهد. همچنین، مشکلات اقتصادی مانند بیکاری، فقر و نابرابری اقتصادی هم افراد را به فکر جستجوی زندگی بهتر در کشورهای دیگر می‌اندازد.

 

با این حال، برخی از افراد به دلایل مذهبی یا تمایلات جنسی خود نیز به عنوان پناهنده به کشورهای دیگر مهاجرت می‌کنند. افرادی که به دلایل مذهبی در کشور مبدأ خود تبعیض یا تعقیب مذهبی را تجربه می‌کنند، ممکن است به دنبال پناهندگی در جایی با آزادی مذهبی بیشتر باشند. همچنین، افرادی که به دلیل تمایلات جنسی خود در کشور مبدأ مورد تبعیض قرار گرفته‌اند، نیاز به پناهندگی در جوامعی دارند که با تنوع و احترام به تمایلات جنسی همراه هستند.

 

بنابراین، علاوه بر شرایط سیاسی و اقتصادی، دلایل مذهبی و تمایلات جنسی نیز می‌تواند افراد را به انتخاب پناهندگی و مهاجرت به کشورهای دیگر وادار کند. با این تفاسیر، زمان بررسی شرایط ویزای بشر دوستانه استرالیا و انتخاب بهترین کیس پناهندگی، باید به شرایط خاص خودتان توجه ویژه داشته باشید.

 

چرا ویزای بشر دوستانه استرالیا را پیشنهاد می‌کنیم؟

با توجه به توضیحات ارائه شده، به این نکته می‌رسیم که هدف اصلی افراد از پناهندگی، داشتن شرایط بهتر برای زندگی است. با این وصف، پس از دریافت ویزای بشردوستانه در کشور استرالیا، امکانات زیر برای شما فراهم می‌شود و از وضعیت پناهندگان در استرالیا به طور مناسب استفاده می‌کنید:

 

  • امکان اقامت دائمی در استرالیا در صورت دریافت ویزای بشردوستانه دائمی
  • امکان کار و تحصیل در استرالیا با دریافت ویزای بشردوستانه
  • دریافت خدمات بهداشتی و پزشکی از طریق Medicare هم برای خودتان و هم اعضای خانواده‌ شما
  • امکان دریافت اقامت دائمی برای اعضای خانواده‌تان
  • با دریافت ویزای Subclass 202، امکان سفر خارج از استرالیا به مدت 5 سال و بازگشت به این کشور هم وجود دارد.
  • با وجود شرایط خاص برای شهروندی استرالیا، اگر این موارد را برآورده کنید پس از چند سال اقامت در استرالیا، می‌توانید شهروند این کشور شوید.
  • شرکت رایگان و بدون هزینه در کلاس‌های زبان انگلیسی به مدت 510 ساعت نیز از جمله حقوق پناهندگان در استرالیا با دریافت این ویزا است.

 

ویزای بشردوستانه برای چه کسانی مناسب است؟

دولت استرالیا در سال 1985 میلادی، قوانین مربوط به بخش امور مهاجرتی خود را تدوین و شرایط افرادی که به عنوان پناهنده می‌توانند وارد استرالیا شوند را تعریف کرده است. در روند درخواست پناهندگی استرالیا باید شرایط مهم و ضروری زیر را داشته باشید.

  • افرادی که تابعیت کشوری غیر از استرالیا را دارند و از آن کشور خارج شده‌اند.
  • افرادی که از بازگشت به کشور خود به دلیل هراس از آزار و اذیت می‌ترسند. این ترس ممکن است به دلیل نژاد، طایفه یا شرایط دیگری باشد که موجب آسیب و رنج این افراد در کشور خود می‌شود. به همین دلیل، آن‌ها ترجیح می‌دهند با ویزای بشر دوستانه استرالیا به عنوان پناهنده به کشور دیگری مهاجرت کنند تا از این مشکلات رهایی یابند.

 

انواع ویزای بشر دوستانه استرالیا

ویزای پناهندگی در استرالیا در انواع مختلفی به متقاضیان ارائه می‌شود. یکی از این موارد ویزای Subclass 790، معروف به ویزای اقدام برای پناهندگی امن است. این مدرک برای افرادی که درخواست پناهندگی در استرالیا دارند و بدون داشتن ویزا وارد این کشور شده‌اند، ارائه می‌شود. این ویزا به طور مستقیم حق پناهندگی را اعطا نمی‌کند، اما به شرط فراهم بودن شرایط لازم، اجازه اقامت موقت در استرالیا را به شما می‌دهد.

 

همچنین ویزای Subclass 851 یا ویزای تثبیت وضعیت هم نمونه دیگری است. این ویزا برای افرادی که قبل از 14 فوریه 2023 از طریق ویزای حمایتی موقت استرالیا یا TPV و یا ویزای پناهگاه امن اساسی یا SHEV وارد استرالیا شده‌اند، در نظر گرفته می‌شود. دارندگان این ویزا می‌توانند به صورت دائم و بدون محدودیت در استرالیا زندگی کنند. از امکانات کاری و تحصیلی بهره‌مند شوند و در صورت داشتن شرایط مورد نیاز، حق شهروندی استرالیا را هم کسب کنند. همچنین، آن‌ها می‌توانند به صورت رایگان زبان انگلیسی را یاد بگیرند و از خدمات ارزشمند دولت استرالیا مانند خدمات بهداشتی بهره‌مند شوند.

 

در نظر داشته باشید که ویزای Subclass 785 یا ویزای حمایت موقت هم نمونه دیگری است که باید با آن آشنا شوید. این ویزا هم برای افرادی که قصد پناهنده شدن در استرالیا را دارند و بدون داشتن ویزا وارد این کشور شده‌اند، ارائه می‌شود. این ویزا امکان اقامت موقت، کار و تحصیل در استرالیا را به افراد فراهم می‌کند. اما باید توجه داشت که پس از دریافت این ویزا، امکان بازگشت به کشور خودتان را ندارید.

 

لیست انواع ویزای پناهندگی استرالیا

  • ویزای Subclass 202: به عنوان ویزای بشردوستانه جهانی شناخته می‌شود و اصلی‌ترین ویزای بشر دوستانه استرالیا است.
  • ویزای Subclass 866 یا ویزای حمایتی: برای افرادی که با یک ویزای معتبر دیگر به استرالیا رفته‌اند و اکنون تمایل دارند به عنوان پناهنده در استرالیا ثبت نام کنند، ارائه می‌شود. این ویزا امکان اقامت دائم، کار، تحصیل و حمایت از اعضای خانواده را فراهم می‌کند. البته در صورتی که شرایط لازم را داشته باشند.
  • ویزای Subclass 200: برای پناهندگانی است که توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR) برای اسکان مجدد به استرالیا ارجاع داده شده‌اند.
  • ویزای Subclass 201: برای افرادی است که به دلایل مختلف نتوانسته‌اند از کشور خود خارج شوند و هنوز در داخل کشور خود زندگی می‌کنند. این ویزا به عنوان کمک‌های بشردوستانه ویژه داخل کشور شناخته می‌شود.
  • ویزای Subclass 203: به پناهندگانی که به علت قرار گرفتن در معرض خطر فوری، سازمان UNHCR آن‌ها را به استرالیا ارجاع داده است، ارائه می‌شود. به عنوان ویزای نجات اضطراری نیز شناخته شده است.
  • ویزای Subclass 204: برای زنانی که به علت عدم حمایت شریک زندگی یا اقوام خود در خطر قرار دارند، ارائه می‌شود.

 

شرایط دریافت ویزای بشر دوستانه استرالیا

برای درخواست ویزای بشردوستانه کشور استرالیا، باید شرایط زیر را داشته باشید:

  1. محل زندگی شما در زمان درخواست برای ویزا، خارج از استرالیا و خارج از کشور مبدأ خودتان باشد.
  2. در کشور خود شاهد نقض حقوق انسانی و تبعیض‌های اساسی باشید و از آسیب‌های ناشی از این مسائل رنج ببرید.
  3. حضور یک شخص یا سازمان در استرالیا برای حمایت از ورود شما به این کشور (پیشنهاد دهنده) ضروری است. این پیشنهاد دهنده باید دارای شرایط زیر باشد:
  • سازمان داخل استرالیا باشد.
  • از نظر سلامتی، شرایط لازم برای دریافت ویزا را داشته باشید.
  1. برای دریافت ویزای بشر دوستانه استرالیا از نظر ویژگی‌های اخلاقی و انسانی، در شرایط خوبی باشید. این موضوع برای هر یک از اعضای خانواده‌تان که هم‌زمان درخواست ویزا می‌کنند، صدق می‌کند.
  2. در صورت بالای 18 سال بودن، باید با امضای بیانیه مربوط به ارزش‌های استرالیا، نشان دهید که به قوانین و ارزش‌های این کشور احترام می‌گذارید.

 

مدارک لازم برای ویزای بشردوستانه کشور استرالیا

  • ارائه پاسپورت یا گذرنامه معتبر و مدارک شناسایی (تاریخ اعتبار پاسپورت یا گذرنامه باید مناسب باشد تا هنگام درخواست ویزا مشکلی ایجاد نشود)
  • تکمیل فرم درخواست ویزا
  • ارائه مدارک شناسایی، اثر انگشت و عکس
  • ارائه هر سندی که اطلاعات متقاضی و اعضای خانواده را نشان دهد
  • ارائه پرونده بهداشتی مربوط به سلامتی و مدرکی که نشان دهد از بیماری یا مشکل حادی رنج نمی‌برید
  • ارائه مدرک معتبر برای اثبات عدم سابقه کیفری
  • امضای بیانیه مربوط به ارزش‌های استرالیا
  • ارائه کپی از ویزاهای قبلی اگر موجود باشند
  • تکمیل فرم‌های 956a و 956
  • ارائه مدارک مورد نیاز برای ویزای پناهندگی و ویزای بشردوستانه، اعم از شرایط دریافت ویزا
  • دو قطعه عکس با مشخصات مطابق با درخواست ویزا
  • تکمیل فرم 1229 برای رضایت والدین
  • در صورت عدم تکمیل فرم 1229، ارائه اظهارنامه قانونی در خصوص شرایط پناهندگی
  • تکمیل فرم 842 برای ویزای بشردوستانه 202
  • تکمیل دقیق و صحیح فرم 1257

 

چطور از شرایط زندگی در استرالیا با خبر شویم؟

با توجه به تمامی نکات ذکر شده، پیشنهاد می‌کنیم قبل از مهاجرت به استرالیا حتما با شرایط خاص این کشور آشنا شوید. با دریافت اطلاعات کامل و به روز می‌توانید تصمیم بهتری برای زندگی در این کشور بگیرید. اگر این مسئله دغدغه ذهنی شماست، پیشنهاد می‌کنیم قبل از اقدام برای ویزای بشر دوستانه استرالیا اپلیکیشن مگنی را به صورت رایگان دانلود کنید.

 

اپلیکیشن مگنی به شما کمک می‌کند تا با افراد مقیم استرالیا آشنا شوید و شرایط مهاجرتی خود را بسنجید. در این اپلیکیشن، افراد می‌توانند اطلاعات و تجربیات خود را در مورد زندگی در استرالیا به اشتراک بگذارند. ضمنا شما قادر خواهید بود تا از این اطلاعات بهره‌مند شده و شرایط واقعی زندگی در استرالیا را بررسی کنید.

 

علاوه بر این، این اپلیکیشن به شما کمک می‌کند تا با رویدادها، فرهنگ و آداب و رسوم استرالیا هم آشنا شوید. این ارتباطات می‌تواند به شما کمک کند تا شبکه‌سازی خوبی انجام دهید و بهترین تصمیمات را برای شروع روند مهاجرتی خودتان بگیرید.