بررسی کامل کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

مجموعه : دنیای آنلاین
بررسی کامل کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

 یکی از چالش‌هایی که این روزها علاقه‌مندان به فضای کریپتو و تریدرها با آن مواجه هستند، نگهداری امن ارزهای دیجیتال است.که در ادامه این نوشته به شرح کامل آن می‌پردازیم.

 

یکی از چالش‌هایی که این روزها علاقه‌مندان به فضای کریپتو و تریدرها با آن مواجه هستند، نگهداری امن ارزهای دیجیتال است؛ چالشی که پس از به سرقت رفتن بخشی از دارایی‌های کاربران سولانا منجربه ترس تریدرها شده است. به همین دلیل توصیه می‌شود جهت خریداری و نگهداری بلندمدت ارزهای دیجیتال از کیف پول‌های سخت افزاری یا همان فضای ذخیره سازی سرد استفاده شود تا جلوی هرگونه هک و از دست رفتن دارایی‌های دیجیتالی گرفته شود. در روش کیف پول سخت افزاری از دستگاه یا وسیله سخت افزاری برای نگهداری کلیدهای خصوصی و آدرس‌های تولیدی در بستر بلاک چین استفاده می‌شود. یکی از این دستگاه‌ها که در دسته کیف پول‌های سرد یا سخت افزاری قرار می‌گیرد، لجر نانو اس نام دارد. به گزارش آریاپی، بزرگترین مرجع ارائه دهنده خدمات ارزی و بین‌المللی، در حال حاضر این کیف پول یکی از بهترین و مقرون به صرفه‌ترین کیف پول‌های جهان به شمار می‌رود که در ادامه این نوشته به شرح کامل آن می‌پردازیم.

 

آشنایی با کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

کیف پول لجر نانو اس از سری کیف پول‌های سرد شرکت فرانسوی لجر محسوب می‌شود که تا به امروز بیش از 1.4 میلیون از این مدل کیف پول سخت افزاری را به فروش رسانده است. Ledger Nano S با مالکیت گسترده در حال حاضر شناخته شده‌ترین کیف پول سخت افزاری در بازار به شمار می‌آید و برای این برتری دلایل خوبی هم وجود دارد.

 

هدف از طراحی و ساخت این نوع کیف پول‌ها نگهداری آفلاین و امن ارزهای دیجیتال و کلید خصوصی آن‌ها بدون امکان دسترسی هکرها و از دست رفتن دارایی‌های دیجیتالی ذکر شده است و تا به امروز هم در مسیر هدف اصلی خود پیشروی کرده است. کلیدهای خصوصی کیف پول‌های سردی مانند لجر نانو اس مثل رمزهای عبور اصلی کیف پول رمزنگاری شما هستند. اگر شخصی رمز عبور را داشته باشد، می‌تواند توکن‌های شما را کنترل کند. بسیاری از تازه واردان فضای بازار ارزهای دیجیتال تعجب می‌کنند که «آیا رمزارز واقعا در Nano S ارزهای دیجیتال من ذخیره می‌شود؟»

 

محصول پیشنهادی: خرید گیفت کارت آیتونز

 

از نظر فنی رمزارزها واقعا در هیچ کجا ذخیره نمی‌شوند؛ زیرا در دنیای فیزیکی این رمزارزها اصلا وجود خارجی ندارند و مقدار دارایی دیجیتالی ذکر شده در کیف پول سخت افزاری فقط یک عدد است که به یک آدرس (یا کیف پول) در یک بلاک چین اختصاص داده شده است. Nano S از در برابر هکرها از رمزارزهای شما محافظت می‌کند تا جلوی دریافت کلید خصوصی شما را بگیرد و نگذارد توکن‌های شما به سرقت بروند.

 

Ledger Nano S در ابعاد یک حافظه فلش طراحی شده و از طریق پورت USB به کامپیوتر و موبایل متصل می‌شود؛ البته ناگفته نماند که سری X این کیف پول قابلیت اتصال به کامپیوتر و گوشی موبایل از طریق بلوتوث را نیز دارد. علاوه بر این لجر نانو اس طیف گسترده‌ای از رمز ارزها (بیش از 1600 ارزدیجیتال) را پشتیبانی می‌کند.

 

به خاطر داشته باشید که هارد دیسک کیف پول سخت افزاری لجر Nano S بسیار کوچک است، بنابراین شما فقط می‌توانید سه تا 6 ارز از این 1600 توکن را در یک زمان مدیریت کنید؛ منظور از «ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده» در کیف پول‌های سخت افزاری به این معنی است که شما می‌توانید صرفا آن‌ها را روی سخت افزار لجر مدیریت کنید و به این معنی نیست که امکان مدیریت همزمان 1600 ارزدیجیتال در یک کیف پول لجر نانو اس وجود دارد. علاوه بر این مدیریت بسیاری از ارزهای دیجیتال با نرم افزار بومی لجر ممکن نیست و در عوض باید لجر نانو اس را با یک نرم افزار کیف پول شخص ثالث جفت کنید. این امر به ویژه در مورد توکن‌های ERC20 صدق می‌کند.

 

چه افرادی باید کیف پول Ledger Nano S را بخرند؟

سرمایه گذاران کریپتو که فقط در چند نوع ارزدیجتال سرمایه گذاری کرده‌اند. (3 تا 6 نوع)

سرمایه گذاران کریپتو که یک کیف پول ارزان می‌خواهند.

سرمایه گذاران کریپتو که می‌خواهند کیف پولی برای استفاده با Multisig خود داشته باشند.

 

هزینه خرید کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

قیمت Ledger Nano S از زمان عرضه اولیه تا به امروز به نصف کاهش یافته است و در حال حاضر با قیمت 59 دلار به فروش می‌رسد و همین قیمت آن را مقرون به صرفه‌ترین کیف پول سخت افزاری موجود می‌کند. به نقل از آریاپی، قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که فقط با 59 دلار در این دستگاه دریافت می‌کنید، فوق‌العاده است. هر چند سایر کیف پول‌های سخت‌افزاری (به خصوص سری X این کیف پول) ویژگی‌های بیشتری را با تجربه کاربری بهتر ارائه می‌کنند (مانند صفحه‌های لمسی، هارد دیسک‌های بزرگتر و قابلیت بلوتوث)، اما شما برای این سری از کیف پول‌های سخت افزاری باید هزینه زیادی بپردازید، در حالی که چندان ضروری نیستند.

بنابراین اگر کیف پولی پیدا کردید که صرفا در ذخیره کلیدهای خصوصی به خوبی عمل می‌کند و سابقه هک را از بین می‌برد، می‌توانید از خرید سری‌ها و انواع دیگر کیف پول‌های سخت افزاری صرف نظر کنید.

بررسی کامل کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

تنها نکته‌ای که در خرید کیف پول‌های سخت افزاری در ایران وجود دارد، کلاهبرداری، سرقت دارایی‌های دیجیتالی هنگام ارائه کیف پول سخت افزاری، تعداد محدود و با هزینه بالای تمام شده ریالی آن‌ها است. به همین علت توصیه می‌شود کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس از منابع معتبر و امنی مانند آریاپی خریداری شود تا نگرانی از بابت سرقت اطلاعات و کلاهبرداری در این حوزه وجود نداشته باشد؛ به خصوص هم که به دلیل محدود بودن تعداد این کیف پول‌ها در ایران، فروش با قیمت بالاتر از قیمت واقعی آن‌ها رواج یافته است.

 

ویژگی‌ها و مشخصات کلی کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

همان طور که می‌دانید برای انتقال هر نوع ارز دیجیتالی به این دستگاه ابتدا باید کیف پول مربوط به آن را در لجر نانو اس نصب کرد. برای این منظور میزان ظرفیت و فضای حافظه‌ داخلی در نظر گرفته شده برای Ledger Nano S، حدود 160 کیلوبایت ذکر شده است و به دلیل این که نصب برنامه‌های مربوط به کیف پول‌های ارزهای مختلف در این دستگاه می‌تواند کمتر از 5 تا 40 کیلوبایت فضا اشغال کند، در مجموع امکان نصب 3 تا 6 کیف پول روی مدل نانو اس وجود دارد. البته این قابلیت نیز وجود دارد که کیف پول‌های ارزهای مختلف را در دستگاه لجر نانو اس چندین بار نصب و پاک کنید و به این ترتیب بتوانید تعداد ارزهای بیشتری را در آن ذخیره کنید. از این رو پیشنهاد می‌شود همیشه از آخرین نسخه نرم افزار داخلی (Firmware) برای نانو اس استفاده کنید تا از فضای حافظه بهینه‌تر برخوردار شوید.

با بهره‌گیری از کیف پول لجر نانو اس می‌توان طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال (بیش از 1600 ارز دیجیتال) را ذخیره و مدیریت کرد. این دستگاه با استفاده از نرم‌افزار بومی لجر لایو (Ledger Live) قابلیت اتصال به گوشی موبایل و کامپیوتر را دارد. اتصال به کامپیوتر این کیف پول از طریق کابل USB انجام می‌گیرد و برای اتصال آن به گوشی موبایل باید از کابل OTG استفاده کرد.

برای خرید و فروش دلار پی پال اینجا کلیک کنید.

این کیف پول سرد، کلیدهای خصوصی را همواره در یک چیپ سخت‌افزاری امن و مطمئن نگهداری می‌کند که با اختصاص گذرواژه جداگانه برای دستگاه و نرم‌افزار لجر لایو، تنها مالک اصلی آن به دارایی‌های داخل کیف دسترسی پیدا می‌کند.

 

ویژگی‌های امنیتی کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

به طور خاص، تراشه امن مورد استفاده در این کیف پول ST31H320 با گواهینامه CC EAL5+ است. این تراشه ​​سیاه رنگ در سمت چپ بالای دستگاه قرار دارد. به گفته کمپانی لجر Secure Elementیک تراشه امن در این سری است که اقدامات متقابل در برابر بسیاری از حملات شناخته شده را انجام می‌دهد. به عبارتی این نوع تراشه در برابر دستکاری مقاوم است و از دستگاه شما در برابر حملات مختلف محافظت می‌کند. تراشه امن این کیف پول دقیقا چیزی است که Ledger را از اکثر کیف پول‌های سخت افزاری موجود در بازار از نظر ذخیره سازی کلید متمایز می‌کند. این امر مانع از آن می‌شود که هکرها بتوانند کلیدهای خصوصی شما را حتی اگر دستگاه را در دست بگیرند، به سرقت ببرند.

به عنوان مثال کیف پول سخت افزاری Trezor از یک عنصر امن استفاده نمی‌کند و در این کیف پول سواستفاده‌هایی برای سرقت کلیدهای خصوصی در صورت در دست گرفتن کیف پول Trezor توسط هکرها وجود دارد. البته دلایلی هم وجود دارد که ترزور از این عناصر امن استفاده نمی‌کند و بزرگترین دلیل آن این است که در حال حاضر هیچ عنصر امن منبع باز در بازار وجود ندارد.

لجر از فناوری FIDO نیز پشتیبانی می‌کند. این تکنولوژی یک استاندارد دو مرحله‌ای را شامل می‌شود که فرایند احراز هویت کاربر را با سرویس‌هایی مانند دراپ باکس، جیمیل و گیت‌هاب و غیره تسهیل می‌بخشد. در کنار این‌ها کیف پول Ledger Nano S سیستم عامل اختصاصی خودش به نام بولوس (BOLOS) را دارد. در نهایت این که لجر سری اس را می‌توان با کیف پول‌هایی که از استاندارد BIP39 و BIP44 پشتیبانی می‌کنند بازیابی نمود. به عنوان مثال در صورت گم شدن، دزدیده یا خراب شدن کیف پول سخت افزاریتان می‌توانید آن را به واسطه این پشتیبانی بازیابی کنید.

 

آریاپی؛ مرجع معتبر خرید کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

تا به این جا به خوبی فهمیدیم که کیف پول‌های سخت افزاری از نظر امنیت و نگه‌داری ارزهای دیجیتال در بلندمدت بهترین گزینه هستند و در میان این نوع کیف پول‌ها، کیف پول‌های سخت افزاری کمپانی لجر محبوبیت بیشتری دارد. سری اس این کیف پول سرد با مقرون به صرفه‌ترین قیمت و برخورداری از بالاترین امنیت به همراه تمامی امکانات لازم برای حفظ کلیدهای خصوصی باعث شده تا این دستگاه در لیست پرفروش‌ترین کیف پول‌های سخت افزاری قرار بگیرد. با این حال در کشور ما ایران امکان خرید و سفارش مستقیم لجر نانو اس برای تریدرها وجود ندارد و باید از مرجعی معتبر و مطمئن برای ثبت سفارش این محصول کمک گرفته شود.

بررسی کامل کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس

آریاپی بزرگترین سامانه خدمات ارزی و پرداخت‌های بین المللی در کشور، در این مسیر حساب خود را پس داده و در حال حاضر امکان خرید کیف پول لجر نانو اس را با مناسب‌ترین قیمت فراهم می‌کند. به یاد داشته باشید که در صورت خرید کیف پول‌های سخت افزاری از مراجع ناشناخته خطر از دست رفتن سرمایه و دارایی‌های دیجیتالی شما را در پی خواهد داشت.