بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان

بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان

با استفاده مداوم از ضد آفتاب می توان از بروز بسیاری از بیماری ها و مشکلات پوستی از جمله چین و چروک، کک و مک، لکه های تیره پوستی و سرطان پوست جلوگیری کرد.

 

این مسئله باعث شده تا متخصصان پوست و مو استفاده مداوم از ضد آفتاب را به مراجعین خود توصیه کنند. اما شاید برایتان جالب باشد که بسیاری از ضد آفتاب های موجود در بازار نه تنها باعث محافظت از پوست در برابر مشکلات پوستی نمی شوند، بلکه خود نیز عوارض بی شماری را در پی دارند!

 

به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در این مقاله بهترین ضدآفتاب های ایرانی و خارجی از نظر پزشکان را معرفی کرده و در انتها به بررسی ویژگی های ضد آفتاب غیر قابل تایید از نظر fda بپردازیم.

 

معرفی بهترین کرم ضد آفتاب مورد تایید پزشکان

بهترین ضدآفتاب های ایرانی و خارجی از نظر پزشکان ، ضد آفتاب هایی هستند که از پوست حساس صورت در برابر اشعه های UVB ،UVA و IR محافظت می کنند.

 

بنابراین یک ضد آفتاب استاندارد باید دارای SPF بالا و فاقد مواد مضر برای پوست باشد. برای مثال ضد آفتاب پریم تمامی خصوصیات یک ضد آفتاب ایده آل و مورد تایید را دارا است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

 

کرم ضد آفتاب پریم مدل Acnex SPF 60

بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان ، ضد آفتاب پریم مدل Acnex SPF 60 است؛ چرا که از پوست حساس صورت در برابر اشعه های UVB ،UVA و IR جلوگیری می کند.

 

این محصول دارای SPF 60 است و قدرت محافظتی بسیار بالایی در برابر پرتو های مضر خورشید دارد. همچنین در کرم ضد آفتاب پریم از موادی مانند کمپلکس Ac.net و ترکیب Dermapur HP استفاده شده که با وجود خاصیت ضد باکتریایی خود از ایجاد جوش جلوگیری می کنند.

 

این ضد آفتاب به صورت ویژه برای پوست چرب تولید شده اما برند پریم محصولات مشابهی را برای پوست های خشک و معمولی نیز تولید کرده است. بنابراین شما عزیزان می توانید با توجه به نوع پوست خود یکی از این محصولات را انتخاب و استفاده کنید.

بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان

کرم ضد آفتاب وچه SPF 50

اگر قصد خرید کرم ضد آفتاب مورد تایید پزشکان را دارید در خرید ضد آفتاب وچه شک نکنید. این محصول دارای فاکتور های حفاظتی SPF 50 و PA+++ است و باعث جلوگیری از نفوذ اشعه های UVB و UVA در پوست می شود.

 

ضد آفتاب وچه با فرمولاسیون سبک خود به سرعت در پوست شما نفوذ کرده و از بروز مشکلاتی مانند آفتاب سوختگی، ایجاد لکه های پوستی و پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.

 

در بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان یعنی ضد آفتاب وچه از موادی مانند اوسرین استفاده شده که باعث آبرسانی عمقی پوست می شود و به همین دلیل این ضد آفتاب رطوبت مورد نیاز پوست شما را نیز تامین می کند.

 

وچه انواع ضد آفتاب را برای پوست های خشک، چرب و معمولی تولید می کند که این محصولات به صورت بدون رنگ یا رنگی از طریق فروشگاه های آنلاین قابل سفارش هستند.

 

ضد آفتاب و ضد لک لافارر SPF 30

کسانی که قصد خرید کرم ضد آفتاب مورد تایید پزشکان را دارند می توانند کرم ضد آفتاب و ضد لک لافارر SPF 30 را تهیه کنند.

 

این محصول حاوی مواد موثری مانند عصاره چوب درخت انانتیا کلرانتا، زینک PCA، عصاره گیاه شیرین بیان، آلوئه ورا، پاپایا و… است و مانند سدی از پوست حساس شما در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می کند.

 

همچنین ضد آفتاب لافارر خواص بی شمار دیگری نیز برای پوست دارد که از آن ها می توان به رطوبت رسانی عمقی پوست، کاهش چین و چروک، درمان لکه های پوستی و جلوگیری از ایجاد لک و آکنه اشاره کرد.

 

معرفی بهترین مارک ضد آفتاب خارجی از نظر پزشکان

حالا که برخی از بهترین ضد آفتاب های مورد تایید ایرانی را خدمت شما معرفی کردیم به بررسی بهترین مارک ضد آفتاب خارجی از نظر پزشکان خواهیم پرداخت.

بهترین مارک ضد آفتاب از نظر پزشکان

کرم ضد آفتاب Clinique

بسیاری از افراد در حین خرید ضد آفتاب این سوال را مطرح می کنند که کدام ضد آفتاب مورد تایید fda نیست ؟ در ادامه به این سوال پاسخ می دهیم اما در حال حاضر لازم است بگوییم که خوشبختانه ضد آفتاب آمریکایی Clinique تمامی فاکتور های لازم را دارا بوده و کاملاً مورد تایید fda است.

 

این محصول به خوبی از پوست حساس صورت شما در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت می کند. اما این تمام ماجرا نیست و کرم ضد آفتاب کلینیک در کنار محافظت از پوست و جلوگیری از آفتاب سوختگی، باعث کاهش چروک و خطوط ریز روی صورت و از بین رفتن لکه های تیره روی پوست نیز می شود.

 

این محصول در برابر تعریق و رطوبت مقاومت بالایی دارد و انتخاب بسیار مناسبی برای محافظت از پوست در فصل گرم تابستان است.

 

کرم ضد آفتاب فرانسوی Esthederm

اگر قصد خرید بهترین مارک ضد آفتاب خارجی از نظر پزشکان را دارید حتما ضد آفتاب فرانسوی Esthederm را در نظر داشته باشید. این محصول ضد حساسیت و ضد لک است و در طولانی مدت باعث روشن شدن پوست صورت می شود.

 

ضد آفتاب Esthederm از پوست صورت در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت کرده و سد حفاظتی مقاومی را در برابر پرتوهای مضر خورشید روی پوست شما ایجاد می کند.

 

ضد آفتاب چینی بیوآکوا

خوشبختانه برند چینی بیوآکوا توانسته کرم ضد آفتاب مورد تایید پزشکان را تولید و به بازار عرضه کند. این محصول با قیمتی بسیار مناسب عرضه می شود و جایگزین مناسبی برای ضد آفتاب های گران قیمت آمریکایی و فرانسوی است.

از ویژگی های ضد آفتاب بیوآکوا می توان به محافظت از پوست در برابر اشعه های مضر خورشید، خاصیت تسکین دهندگی، مرطوب کنندگی و روشن کنندگی پوست اشاره کرد. این محصول دارای SPF 35 است و فاقد هر گونه مواد مضر از جمله پارابن و چربی می باشد.

 

کدام ضد آفتاب مورد تایید fda نیست؟

به نظرتان کدام ضد آفتاب مورد تایید fda نیست ؟ fda یا سازمان غذا و داروی آمریکا هر ساله دستور العمل های مشخصی را در جهت بهبود کیفیت ضد آفتاب های موجود ارائه می دهد.

 

بر طبق این دستورالعمل ها لازم است سطح عامل محافظت از نور خورشید یا SPF ضد آفتاب ها از 50 به 60 افزایش پیدا کند تا با استفاده از ضد آفتاب، پوست صورت از اشعه های مضر کاملا محافظت شود. 

 

البته این دستور العمل به معنای مضر بودن ضد آفتاب های دارای SPF 50 یا پایین تر نیست. اما هر چه SPF کمتر باشد میزان محافظت از پوست نیز کاهش پیدا کرده و لازم است ضد آفتاب با سرعت بالاتری تمدید شود.

 

همچنین fda ضد آفتاب هایی که حاوی مواد مضری مانند سالیسیلات ترولامین، پارابن و PABA هستند را تایید نمی کند. بنابراین در صورتی که هر یک از این مواد مضر در ضد آفتاب مورد نظر وجود داشت بهتر است از خرید آن صرف نظر کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله برخی از بهترین ضدآفتاب های ایرانی و خارجی از نظر پزشکان را معرفی کردیم که می توانید با بررسی ویژگی های این محصولات برای خرید آن ها اقدام کنید.

 

اما پیش از آن پیشنهاد می کنیم حتما دستور العمل های fda یا سازمان غذا و داروی آمریکا در رابطه با ضد آفتاب های مورد تایید را مطالعه کرده و محصولاتی را خریداری کنید که دارای SPF بالا و فاقد مواد مضر باشند.