بهینه ترین روش‌ برای تامین گرمایش و سرمایش

مجموعه : مجله خبری
بهینه ترین روش‌ برای تامین گرمایش و سرمایش

تامین بهینه گرمایش و سرمایش محیط‌ها و فضاهای مختلف در ایام متفاوت سال، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. باتوجه به چهار فصل بودن کشور ایران و داشتن زمستان های سرد و تابستان های گرم، عدم تامین گرمایش و سرمایش مناسب می تواند زندگی و کسب کار ما را به طور کل تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله قصد داریم به شما دستگاه های را معرفی کنیم که می توانند این موضوعات را به راحتی برای شما حل نمایند.

تامین گرمایش بهینه با بخاری برقی تابشی

 

بخاری تابشی برقی

گرماتاب برقی برای مناطقی که تامین گاز شهری امکان پذیر نیست مناسب میباشند. بخاری‌ برقی تابشی گرماتاب  به منظور  تامین گرمایش محیط از طریق گسیل نمودن امواج تابشی استفاده میشود. تامین گرمایش فضای باز به صورت منطقه ای از مزایای مهم گرماتاب برقی میباشد. راندمان بالای حرارتی و بازده گرمایی مناسب این نوع بخاری فضای باز بسیار مناسب میباشد. در بخاری‌ های قدیمی امکان تامین گرمایش فضای باز وجود نداشته و عمده انرژی با وجود جریان هوا، در محیط به صورت غیر موثر پخش میشود.

 

مزایای‌ گرماتاب برقی

بهینه ترین روش‌ برای تامین گرمایش و سرمایش

در مدت زمان کوتاهی پس از روشن نمودن هیتر تابشی برقی گرمایش تامین شده و امکان تنظیم گرما با استفاده از پیچ ولوم دستگاه میسر میباشد. از اینرو با استفاده از بخاری‌ تابشی برقی در مدت زمان کوتاهی محیط مورد نظر را میتوان گرم نموده و نیازی به گرم شدن اولیه سیستم گرمایشی وجود ندارد. در برخی مکان ها  نیاز به افزایش دما به صورت سریع وجود دارد که در این حالت استفاده از گرماتاب برقی بسیار کارآمد و مفید میباشد. با نصب بخاری فضای باز در برخی از فضاهای باز مانند تراس و آلاچیق، به جهت عدم جابجایی هوای گرم، کیفیت هوای محیط افزایش یافته و گرد و غبار موجود در هوا پراکنده و پخش نمیشود. همچنین بخاری‌ تابشی برقی به منظور گرم کردن محیط، اکسیژن محیط را نمی‌سوزانند و در نتیجه دی اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای تولید نمیکند. از اینرو هیتر فضای باز یکی از پاک‌ترین روش‌های گرمایشی محسوب میگردد.

 

بهینه ترین روش‌ برای تامین گرمایش و سرمایش

کاهش دمای هوا به کمک پنکه مه پاش

پنکه مه پاش

 پنکه مه پاش مشتمل بر یک پنکه بوده که با پودر شدن آب در جلوی پروانه پنکه، این ذرات ریز در هوا پراکنده و ایجاد رطوبت و تامین سرمایش مینماید. پنکه مه پاش در مدل های متنوع به صورت دیواری، ایستاده، با مخزن و بدون مخزن تولید میشوند. در پنکه مه پاش، آب توسط شیلنگ و از طریق نازل بر روی پره های پنکه ریخته میشود. با توجه به ایجاد جریان هوا توسط پروانه پنکه، ذرات آب پودری در هوا پراکنده میشوند. این ذرات ریز آب، به منظور تبخیر شدن نیاز به دما داشته که این حرارت را از محیط اطراف خود را میگیرند که این امر موجب کاهش دما میشوند. اگر در جلوی پنکه معمولی، پارچه مرطوب قرار دهید هوای اطراف پارچه خنک تر میشود. این کاهش دمای هوا به جهت تبخیر ذرات بسیار ریز آب میباشد. دستگاه پنکه مه پاش نیز دمای محیط را کاهش داده و رطوبت محیط را افزایش میدهد. یکی از کاربردهای پنکه مه پاش خنک نمودن فضای باز می باشد. فضای باز رستوران، باغ، کافه، مناسبترین مکانها برای استفاده از پنکه مه پاش میباشند.

 

پنکه مه پاش در فضا های بسته و مناطق شرجی با رطوبت بالا امکان استفاده ندارد. استفاده اصلی پنکه مه  برای خنک کردن هوا گرم در فضای باز می باشد.

 

میزان کاهش دما و تامین رطوبت در پنکه مه پاش از سیستم مه پاش نازلی کمتر میباشد. از اینرو در فضاهای بزرگ از جمله گلخانه ها و مرغداری ها از سیستم مه پاش استفاده میشود. برای همین در گلخانه ها یا در سالنهایی که به رطوبت بالایی نیاز دارند، از دستگاه پنکه مه پاش استفاده نمیشود.

 

برای استعلام قیمت پنکه مه پاش  می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره تماس 09124884905 با ما در ارتباط باشید.

 

مزایای پنکه مه پاش

عملکرد قوی

 

قدرت بالا درتامین سرمایش  

مناسب برای بسیاری از فضاها

 

از پنکه مه پاش برای تامین سرمایش بسیاری از فضاهای باز میتوان استفاده نمود.  

صدای کم

 

کم صدا  بودن موجب میگردد خللی در آرامش و سکوت فضای باز ایجاد ننماید.

تامین رطوبت

 

با پنکه‌های مه پاش میتوان میزان رطوبت محیط را افزایش یابد.

 

جابجایی هوا

ایجاد جریان هوا با پنکه مه پاش موجب کاهش بوی نامطبوع و دفع حشرات موذی و همچنین کاهش آلودگی محیط میگردد.

 

حمل و نقل راحت

پنکه های پایه دار متصل به چرخ بوده و به راحتی میتوان آنها را حمل و نقل نمود.

 

استقرار و راه اندازی راحت

پنکه مه پاش دارای نصب و راه اندازی ساده بوده و  نیاز به کانال کشی ندارد. همچنین امکان تنظیم سرعت باد و همچنین میزان پاشش رطوبت وجود دارد.

 

استعلام قیمت و درخواست خرید

برای خرید محصولات و مشاروه رایگان می توان از طریق شماره 09124884905 با ما در ارتباط باشید همچنین می توانید با مراجعه به وب سایت ما به ادرس  garmataaban.com  اطلاعات مفید و جامعی در مورد انواع دستگاه‌ها بدست بیاورید.