به کدام شهر کانادا مهاجرت کنیم؟

مجموعه : نکات سفر
به کدام شهر کانادا مهاجرت کنیم؟

بدون شک انتخاب مقصد مهاجرتی یکی از مهمترین تصمیماتی است که افراد متقاضی مهاجرت باید به آن توجه کنند. کشور کانادا می تواند یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت و ساختن آینده ای ایده آل برای افراد باشد. با وجود اینکه متقاضیان زیادی با هدف مهاجرت به کانادا، قدم در راه پروسه مهاجرتی می گذارند؛ اما لازم است تا در ابتدا با شناخت هر یک از انواع روش ها و داشتن شرایطی ویژه، یکی از شهرهای کانادا را انتخاب نمایند.

 

انتخاب شهرهای کانادا جهت مهاجرت و زندگی، بهتر است تا با توجه به شرایط وجودی افراد و خواسته هر یک از آن ها صورت گیرد تا منجر به دستیابی هدف اصلی شود. مهاجرت به کانادا می تواند به قصد ادامه تحصیل، یافتن کار، سرمایه گذاری در کانادا و… صورت گیرد.

 

که هر یک از این اهداف با دریافت ویزای مناسب و داشتن یکسری معیارهایی مشخص، امکان مهاجرت به کانادا را برای افراد فراهم می کند.

 

افراد درخواست کننده واجد صلاحیت که از ویژگی هایی همچون تمکن مالی، مدرک زبان، تحصیلات، گواهی سلامت و… برخوردارند، پس از انتخاب کشور کانادا بعنوان مقصد مهاجرتی می بایست تا شهری مناسب را برای سکونت خود برگزینند. مهاجرت به شهرهای کانادا در صورت استفاده از برنامه های استانی، برای افراد تنها یک گزینه انتخابی را ایجاد می کند. لذا پیشنهاد می شود تا افراد برای داشتن حق انتخاب بیشتر برای یافتن محل سکونت، از برنامه های فدرال کانادا استفاده نمایند.

بر این اساس، بیشتر شهرها و استان های موجود در کانادا همانند شهرهای بزرگ تورنتو، مونترال، ونکوور و… می توانند گزینه مناسبی برای متقاضیان مهاجرت به کانادا باشند. که افراد می بایست پس از بررسی هر یک از شهرهای کانادا، بسته به انتخاب روش مهاجرتی، بهترین شهر کانادا را برای مهاجرت برگزینند.

 

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کاری

اگر به قصد یافتن شغلی متناسب با تخصص خود و یا ایجاد کسب و کاری تازه، خواهان مهاجرت به کانادا هستید، بهتر است تا در ابتدا به بررسی بازار کار شهرهای کانادا بپردازید؛ چراکه این کار می تواند نقش موثری در انتخاب بهترین گزینه مهاجرتی داشته باشد.

 

تصور بیشتر افراد بر این باور است که فرصت های کاری عموما در شهرهای بزرگ کانادا همچون ونکوور و یا تورنتو ایجاد می شود در صورتی که این طور نیست. طبق بررسی های صورت گرفته دولت در سایت RBC نشان داده شده است که مهاجرت از طریق ویزای کار کانادا در شهرهای کوچکتر، امکان ایجاد موقعیت های شغلی بیشتری را به افراد می دهد.

 

بر اساس رتبه بندی بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت کاری، شهر ادمونتون در استان آلبرتا توانسته است با فراهم کردن بیشترین فرصت های شغلی در صدر دیگر شهرهای کانادا برای مهاجرت کاری قرار گیرد.

 

به کدام شهر کانادا مهاجرت کنیم؟

پس از آن نیز دیگر شهرهای مونترال واقع در استان کبک و اتاوا به ترتیب در رتبه دوم و سوم این طبقه بندی قرار گرفته اند. لازم به توضیح است که این شهرهای عنوان شده گرچه برای مهاجرت کاری بسیار مناسب می باشند؛ اما ممکن است از لحاظ میزان هزینه های زندگی برای افراد کمی مشکل ساز باشند. بعنوان مثال: شهر مونترال با وجود اینکه امکانات زندگی و کاری بسیاری را برای افراد تهیه می کند ولی هر یک از متقاضیان برای گذراندن زندگی خود موظف به پرداخت هزینه های بسیاری نسبت به سایر شهرهای کانادا هستند.

 

علاوه بر این موارد، در زیر به معرفی دیگر شهرهای مناسب برای مهاجرت به کانادا از طریق کار، می پردازیم:

شهر ادمونتون

مونترال

اتاوا

سادبری

کیچنر- واترلو

همیلتون

کبک

می سی ساگا

ویکتوریا

تورنتو

سنت جان

مونکتون

کلگری

کلونا

ونکوور

اوشاوا – دورهام

یلونایف

شارلوت تاون

ساسکاچوان

هالیفاکس

 

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت تحصیلی

توجه ویژه دولت کانادا به سطح علمی موجود در موسسات و مراکز آموزشی، زمینه ساز مهاجرت تحصیلی متقاضیان بسیاری به کشور کانادا شده است؛ زیراکه این کشور با صدور مدارک معتبر جهانی می تواند آینده شغلی و زندگی متقاضیان محصل را تضمین کند.

 

متقاضیان با برگزیدن کشور کانادا بعنوان مقصدی برای گذراندن دوره های تحصیلی خود، لازم است تا با توجه به مقطع تحصیلی و مدارس و دانشگاه های برتر کانادا، شهر مورد نظر را انتخاب کنند.

 

به کدام شهر کانادا مهاجرت کنیم؟

از آنجایی که اکثر دانشگاه ها و مراکز آموزشی موجود در کانادا از سطح علمی مناسبی برخوردارند، تردید نسبت به این انتخاب تا حدودی برای دانشجویان بین المللی کم شده است.

 

با این حال، برخی از شهرها با داشتن وضعیت مطلوب تر توانسته اند به اولین گزینه انتخابی بسیاری افراد تبدیل شوند. از بین شهرهای کانادا، پنج شهر مونترال، تورنتو، ونکوور، کبک و اتاوا از امتیاز بالاتری برای مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی کانادا برخوردارند. این شهرهای نام برده شده، ضمن داشتن موسسات آموزشی معتبر، از فرصت های شغلی و امکانات زندگی بهتری دارا می باشند که همین موضوع سبب تمایز آنها با دیگر شهرهای کانادا شده است.

 

همه شهرهای کانادا، با فراهم کردن شرایط ویژه می توانند انتخاب برخی از متقاضیان باشند، با این وجود، عموما شهرهای بزرگتر بدلیل مزایا و امکانات فراوان تر مورد توجه اکثر افراد قرار می گیرند. در کنار مزایای تحصیلی در شهرهای بزرگ فراموش نشود که هزینه زندگی و میزان مسافت جهت رفت و آمد و… در شهرهای کوچکتر نیز می تواند بعنوان مزیتی برای متقاضیان محصل به شمار رود.

 

به یاد داشته باشید که راه یافتن به دانشگاه های برتر و شناخته شده در کانادا کار آسانی نیست و افراد باید خود را برای طی کردن یک پروسه مهاجرتی دشوار آماده کنند. داشتن مدارک تحصیلی عالی و مهارت در زبان بعنوان امتیازی مثبت می تواند تاثیر بسزایی در روند پذیرشی افراد داشته باشد.

 

اگر می خواهید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید، نکات تاثیرگذار بر پرونده مهاجرت تحصیلی مانند حداکثر سن مجاز برای هر مقطع تحصیلی، فاصله بین دو مقطع تحصیلی (گپ تحصیلی)، ارائه هدف و برنامه تحصیلی قانع کننده و میزان تمکن مالی برای هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا را در نظر داشته باشید و با اطلاعات کامل و اطمینان بیشتر قدم در این راه بگذارید تا شانس موفقیت خود را افزایش دهید. کارشناسان موسسه مهاجرتی آتلانتیک ۷۲۴ با تجربه صدها پرونده مهاجرت تحصیلی موفق می توانند شما را در این راه یاری کنند.