بوتاکس زیر بغل؛ فواید و عوارض

مجموعه : آرایش صورت
بوتاکس زیر بغل؛ فواید و عوارض

بوتاکس درمانی است که شامل تزریق یک سم به نام بوتولینوم به بخش‌هایی از پوست است. تزریق بوتاکس هم مصارف پزشکی و هم آرایشی دارد و برخی افراد آن را در کاهش تعریق بیش ‌از حد مانند ناحیه زیر بغل موثر می‌دانند. توجه داشته باشید که بوتاکس زیر بغل حتما باید توسط پزشک متخصص زیبایی انجام شود.

 

بوتاکس زیر بغل چیست؟

هزینه تزریق بوتاکس برای درمان تعریق بیش ‌از حد زیر بغل توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شده است. این ماده با مسدودکردن یک ماده شیمیایی در بدن که غدد عرق را فعال می‌سازد، عمل می‌کند. طبق گفته انجمن بین‌المللی هایپرهیدروزیس، بوتاکس می‌تواند تعریق زیر بغل را 82 تا 87 درصد کاهش دهد. این اثرات معمولا 4 تا 12 ماه یا در برخی موارد تا 14 ماه طول می‌کشد.

 

افرادی‌ که بوتاکس زیر بغل را دریافت می‌کنند، معمولا 2 تا 4 روز پس از درمان نتایج را مشاهده می‌کنند. بااین‌حال، بوتاکس راه‌حل دائمی برای تعریق بیش ‌از حد زیر بغل نیست. یک درمان منفرد حدود 4 تا 12 ماه طول می‌کشد؛ بنابراین فرد نیاز به تزریق مداوم خواهد داشت. تا به امروز، تزریق بوتاکس در زیر بغل از سوی FDA تایید شده است. بااین‌حال، پزشک می‌تواند درمان تعریق زیاد را در نقاط دیگری از بدن مانند دست‌ها، پاها، سر یا صورت تجویز کند.

 

مکانیسم بوتاکس زیر بغل

نوروتوکسین‌های موجود در بوتاکس به کنترل عملکردها و ساختار سیستم عصبی شما کمک می‌کند. به‌عبارت‌دیگر، در تغییر عملکرد انتقال‌دهنده‌های عصبی مربوطه که مسئول تعریق بیش ‌از حد هستند، مفید است. بوتاکس توانایی مسدودکردن انتقال‌دهنده‌های عصبی را دارد که به غدد عرق شما هشدار می‌دهند تا فعال شوند، در نتیجه تعریق زیاد در ناحیه تحت درمان را کاهش و کنترل می‌کند.

 

کل فرایند را می‌توان در عرض 10-15 دقیقه تکمیل کرد. پزشک شما ناحیه زیربغل را با بی‌حسی موضعی یا یخ بی‌حس خواهد کرد تا هرگونه ناراحتی یا درد را کاهش دهد. سپس دوز کوچکی از این ماده را زیر پوست شما تزریق می‌کند، معمولا محل‌های تزریق حدود 1-2 سانتی‌متر از یکدیگر فاصله خواهند داشت.

 

اهمیت مشاوره قبل از اجرای فرایند

قبل از انجام فرایند، توصیه می‌کنیم که یک جلسه مشاوره با متخصص پزشکی داشته باشید که در آن باید سابقه پزشکی خود را توضیح دهید تا او بتواند بهتر درک کند که آیا می‌توانید این روند را انجام دهید یا خیر. توصیه می‌شود 3-4 روز قبل از درمان اصلاح نکنید.

 

توصیه می‌شود حداقل تا 24 ساعت پس از درمان، ناحیه تحت درمان را ماساژ یا مالش ندهید. این عمل تضمین می‌کند که سم به سایر قسمت های بدن سرایت نمی‌کند. در مورد مراقبت‌های ضروری پس از این درمان با پزشک خود با جزئیات صحبت کنید.

 

C:UsersuserDownloads2.jpg

فواید بوتاکس زیر بغل

بسیاری از بیماری‌های بدن وجود دارند که می‌توانند باعث ایجاد احساس کمبود اعتمادبه‌نفس در افراد شوند و یکی از شایع‌ترین آن‌ها هیپرهیدروزیس است. این عارضه که به‌عنوان تعریق بیش‌ ‌از حد نیز شناخته می‌شود، در نواحی مختلف بدن از جمله زیر بغل، کف دست‌وپا رخ می‌دهد. فواید بوتاکس زیر بغل عبارت‌اند از:

 

درمان سریع

یکی از مزایای اصلی درمان بوتاکس هیپرهیدروزیس این است که پس از انجام این روش به‌سرعت نتایج را مشاهده خواهید کرد. زمان معمول بین 2 تا 7 روز است و میزان تعریق بعد از آن باید کاهش یابد. نتایج نیز طولانی‌مدت هستند و بین 4 تا 14 ماه دوام خواهند داشت.

 

فرایندی غیرتهاجمی

اگر نگران درد هستید، باید بدانید مشکلی نیست! تزریق بوتاکس هیپرهیدروزیس یک روش غیرتهاجمی است که نیازی به جراحی فیزیکی ندارد. یک سوزن حاوی سم بوتولینوم به غدد عرق تزریق می‌شود و آنها را فلج می‌کند؛ بنابراین سیگنال‌های عصبی مسدود می‌شوند. این بدان معناست که می‌توانید پس از درمان به برنامه روزانه خود ادامه دهید و نیازی به زمان بهبودی نیست.

 

اعتمادبه‌نفس را بازمی‌گرداند

تعریق بیش ‌از حد نوعی بیماری است که می‌تواند بر سلامت روان شما در فضاهای عمومی تاثیر بگذارد. اگر استرس داشته باشید، وضعیت بدتر خواهد شد و باعث خیس‌شدن لباس می‌شود. بااین‌حال، با تزریق بوتاکس هایپرهیدروزیس می‌توانید تعریق بیش ‌از حد را متوقف کنید و نگران آن نباشید. اعتمادبه‌نفس خود را بازیابی کنید و دوباره در کنار دوستان و خانواده احساس خود را داشته باشید.

 

C:UsersuserDownloads3.jpg

همه‌کاره

وقتی به تعریق زیاد فکر می‌کنیم، طبیعی است که تصور داشته باشیم که می‌تواند به زیر بغل محدود شود. بااین‌حال، این وضعیت در بسیاری از نواحی بدن رخ می‌دهد و اگر در بیش از یک مکان باشد، ناامیدکننده خواهد بود. خبر خوب این است که درمان بوتاکس همه‌کاره محسوب می‌شود، مراقبت از هیپرهیدروزیس در پاها، دست‌ها، گردن و موارد دیگر نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

 

توسط متخصصان انجام می‌شود

تزریق بوتاکس یکی از ایمن‌ترین روش‌ها در صنعت آرایشی و بهداشتی است. اگر تصمیم به انجام این روش دارید، می‌توانید مطمئن باشید که توسط متخصصین مجرب انجام می‌شود.

 

قیمت بوتاکس زیر بغل

تزریق بوتاکس ممکن است گران باشد. هزینه تقریبی برای هر دو زیر بغل از مبلغ 800 هزار تومان شروع خواهد شد و فرد باید درمان را هر 7 تا 16 ماه یکبار تکرار کند؛ بنابراین هزینه‌ها می‌تواند افزایش یابد. در برخی موارد، ارائه دهندگان بیمه درمانی هزینه بوتاکس را برای تعریق بیش ‌از حد پوشش می‌دهند. بااین‌حال، برخی احتمال دارد این‌کار را انجام دهند.

اگر فرد بتواند نشان دهد که سایر درمان‌ها برای حل بیماری او موثر نیستند، می‌تواند بیمه را قانع کند تا هزینه‌های این روش را پوشش دهند.

 

عوارض بوتاکس زیر بغل

بسیاری از افراد پس از بوتاکس عوارض جانبی خفیفی را تجربه می‌کنند. اینها احتمال دارد شامل آنافیلاکسی یا ضعف عضلانی باشد. اگرچه این عوارض نگران‌کننده نیستند، اما اگر به مدت 2 تا 3 روز ادامه داشته باشند، قطعا باید به پزشک خود مراجعه کنید. بااین‌حال، برخی از افراد عوارض جانبی زیر از بوتاکس زیر بغل گزارش شده اند که بسیار شایع است.

  • کهیرهای پوستی
  • مشکل در بلع
  • مشکل در تنفس
  • مشکل در صحبت‌کردن
  • سرگیجه
  • ازدست‌دادن کنترل مثانه
  • مشکلات بینایی
  • سردرد
  • خستگی
  • دهان خشک
  • درد سوزش در زیر بغل

 

C:UsersuserDownloads4.jpg

جمع‌بندی

بوتاکس زیر بغل می‌تواند روشی موثر برای کنترل تعریق بیش ‌ا زحد باشد. بااین‌حال، پزشک می‌تواند این تزریق‌ها را برای کنترل تعریق زیاد در نواحی دیگر بدن تجویز کند. بوتاکس در مقایسه با سایر روش‌های درمانی برای هیپرهیدروزیس گران محسوب می‌شود. ازآنجایی‌که هر درمان 4 تا 12 ماه طول می‌کشد، هزینه‌ها در طول زمان افزایش می‌یابد.

برچسب‌ها: