بوتاکس مسپورت چیست؟

بوتاکس مسپورت چیست؟

بوتاکس مسپورت یکی از برندهای شناخته شده بوتاکس در ایران است. این محصول نوعی دارو است که موجب ضعف در عضلات و یا حتی فلج شدن آنها میشود. قدرت این دارو به قدری بالا است که در دوز پایین میتواند از چین و چروک های صورت بکاهد و در ضمن بعضی از مشکلات مربوط به عضلات را درمان میکند. هر چند این محصول سمی است اما در دوزهای پایین در مصارف آرایشی و پزشکی کاربردهای بسیاری دارد. به طور کلی کاربردهای درمانی بوتاکس مسپورت برای افتادگی پلک، انحراف چشم، تعریق بیش از اندازه، و حتی برخی اختلال های مربوط به مثانه میباشد.

البته نظرات مردم در مورد مسپورت گوناگون است.

 

بوتاکس مسپورت چیست؟

کارایی  بوتاکس مسپورت

همان طور که در بالا اشاره کردیم بوتاکس مسپورت نوعی داروی سمی است که سیگنال های عصبی را مورد هدف قرار میدهد و منجر به بروز اختلالاتی برای آنها میشود که در نهایت سبب انقباض عضله ها گشته و به عبارتی موجب فلج موقتی برای ماهیچه ها میگردد.

 

جهت منقبض کردن عضله ها، استیل کولین به عنوان یک پیام رسان شیمیایی از قسمت انتهایی عصب که به سلول های عضلانی برخورد کرده، آزاد میگردد که موجب فرآیند انقباض گشته و سلول های ماهیچه ای را به نوعی دچار فلجی میکند. عمل تزریق این داروی سمی یعنی بوتاکس مسپورت باعث میشود تا اسکین کولین ترشح نشود و عمل انقباض رخ دهد.

 

سم موجود در بوتاکس مسپورت عضلات را سفت تر میکند . این محصول به عنوان یکی از بهترین مارک های موجود در بازار ایران به حساب می آید. این دارو با رعایت اصول و استاندارد های جهانی در ایران تولید شده و کارایی آن کاملا به نمونه های موجود در خارج کشور شباهت دارد. به همین خاطر طی سال های گذشته تا کنون مصرف این برند در بسیاری از کلینیک های مخصوص زیبایی مرسوم است.                                                                                                             

 

طریقه تزریق بوتاکس مسپورت

دکتر در ابتدا صورت شما را معاینه می کند و درباره انتظاراتی که از بوتاکس مسپورت دارید با شما به گفتگو میپردازد. سپس او برنامه درمانی را برای شما تشریح میکند تا با فرآید تزریق آشنایی کامل پیدا کنید. اگرهمچنان تمایل به تزریق داشتید بایستی با صورت بدون آرایش خود را برای درمان آماده کنید. ممکن است در محل تزریق مقداری درد داشته باشید ، اما این درد معمولاً خفیف میباشد. در بعضی مواقع، پزشک از داروهابی جهت بی حس کردن موضعی مانند لیدوکائین بر روی آن قسمتی که میخواهید درمان کنید، را به کار میبرد. مدت دوام این تزریق به طور معمول نزدیک به 2 تا 5 ماه میباشد. و حدودا از سه تا 10 روز بعد از فرآیند بوتکاکس نتیجه دلخواه شما خودش را نشان میدهد. البته لازم است بدانید که دوام این عمل به محل و نحوه تزریق وابسته میباشدو بعلاوه نتیجه بدست آمده برای هر بیماری متفاوت از بیمار دیگر است. توصیه میشود بعد از تزریق بوتاکس از کمپرس سرد استفاده کنید که شدت تورم را کاهش دهد و همچنین کبودی حاصله را به حداقل ممکن برساند. هرچند که اگر کبودی به وجود آید بعد از 3 تا یک هفته رفع میگردد.                                                                       

 

فرق بوتاکس مسپورت با دیسپورت

به خاطر داشته باشید که ساختار چهره کلی مردم و عادات روزانه و برنامه غذایی آنها ارتباط مستقیمی با مدت تاثیرپذیری بوتاکس مسپورت و دیسپورت دارد. دیسپورت به عنوان ماده ای پروتئینی که دارای ترکیباتی مثل سم بوتولینوم است تولیده شده، و طی فرآیند تزریق باعث میشود تا پوست شل شود و در بسیاری موارد موقتاً خطوط صورت و اثرات مربوط به سن بالا، مانند چین و چروک را از روی چهره محو میکند. بخاطر داشته باشید که تفاوت بوتاکس مسپورت و دیسپورت به این صورت میباشد که می توانند در نقاط تزریق شده توسط پزشک به طور متفاوتی پخش گردند. اما شباهت هر دو آنها این است که برای تولید هر دو از سمی به نام بوتولینوم استفاده شده است. ماده ای که بلافاصله پس از تزریق به سرعت در یک ناحیه پخش می شود. البته باید توجه داشت که بوتاکس مسپورت در یک ناحیه کندتر گسترش می یابد. تفاوت عمده این دو بوتاکس در این است که در بوتاکس مسپورت برای رسیدن به نتیجه دلخواه شما،به تزریق کمتری نیاز است و لذا برای افرادی بنا به صلاحدید پزشک حتما باید از بوتاکس مسپرت اقدام به تزریق کنند، که برایشان خطر کمتری دارد. بوتاکس دیسپورت  برای آن دسته از بیمارانی که نیاز به یک دوره درمانی برای مدتی طولانی دارند توصیه میگردد. از تفاوت مهم دیگر بوتکاکس مسپورت با دیسپورت این است که اثر بوتاکس دیسپورت بین 3 تا 6 ماه بر روی چهره می ماند و حتی شاید از 6 ماه هم بیشتر ماندگاری خود را حفظ کند. اما همان طور که گفته شد زمان ماندگاری بوتاکس مسپورت بین 2 تا 5 ماه و شاید کمتر هم باشد.

بوتاکس مسپورت چیست؟

مراقب های لازم بعد از تزریق بوتاکس مسپورت

برای رسیدن به نتایج دلخواه حاصل از بوتاکس مسپورت بایستی، بعد از تزریق هم مراقب باشید و نکاتی را رعایت کنید تا نتیجه دلخواه مثبتی را برروی صورت خود مشاهده کنید. فردای روزی که بوتاکس مسپورت را انجام دادید، احتمالا در قسمتی که عمل تزریق انجام شده، کمی کبودی و تورم وجود دارد. برای اینکه بوتاکس بهتر تاثیر خود را بگذارد، توصیه میشود تا به آرامی صورت خود را نرمش دهید. بعد دو روز شاید باز کمی علائم کبودی و تورم داشته باشید و احتمالا اثر بوتاکس هنوز خودش را نشان نخواهد داد. در روز سوم این علائم کاهش می یابد اما هنوز نتیجه حاصله رخ نمیدهد و این در حالی است که شما در آن قسمت از پوست که تزریق داشته اید کمی حس کشیدگی خواهید داشت. از روز چهارم تا ششم ماهیچه شما شل میشود و چروک شما کاهش می یابد. در روز هفتم چهره شما بشاش تر از قبل دیده میشود. در این تایم شما میتوانید درمان دیگری را هم روی پوستتان انجام دهید. دو هفته بعد از تزریق بوتاکس مسپورت صورت شما به حالت ایده آل میرسد، که ازدیدن چهره جوان خود احساس خوشحالی خواهید کرد. در نتیجه به یاد داشته باشید برای طی کردن این دو هفته و رسیدن به نتیجه دلخواه خود بایستی نکات گفته شده را کاملا رعایت کرده و بسیار مراقب سلامتی پوست خود باشید.     

 

برچسب‌ها: