ترکیه، محبوب ترین کشور همسایه

مجموعه : نکات سفر
ترکیه، محبوب ترین کشور همسایه

یکی از کشورهایی که با ایران مرز مشترک دارد کشور ترکیه است. این کشور یکی از محبوب ترین همسایه های ایران است که همه ساله ایرانیان زیادی برای گردش، تفریح و خرید به آن سفر می کنند. ایران در بیش از 500 کیلومتر با ترکیه مرز مشترک دارد. گفته می شود مرزی که بین ایران و ترکیه وجود دارد، دارای قدمت طولانی است.

 

ترکیه به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی که از آن برخوردار است، آب و هوای خوب و دل انگیزی دارد. علاوه بر داشتن آب و هوای بسیار مساعد برای مسافرت، اماکن تاریخی و وجود شهرهایی مثل آنتالیا و استانبول، باعث شده این کشور مقصد بسیار از گردشگران در سراسر درنیا باشد.

 

کشور ترکیه بین دو قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است و در فصول مختلف این قابلیت را دارد که بتواند از سراسر دنیا و خصوصا ایران، افرادی را به سمت خود جذب کند. به دلیل همسایگی کشور ما و ترکیه، معمولا هزینه مسافرت به این کشور برای آن دسته از کسانی که دوست دارند سفرهای خارجی ارزان قیمت داشته باشند، گزینه بسیار مناسب و مطلوبی به شمار می رود.

 

بزرگترین شهر کشور ترکیه، استانبول است و پایتخت آن نیز شهر آنکارا است. ترکیه در کنار سواحل دریای مدیتریانه، دریای سیاه، دریای مرمر و دریای اژه قرار گرفته است. این قرارگرفتن در نزدیک چهار دریا، موجب شده است که معمولا بارندگی های بسیار خوبی در این کشور به وقوع بپیوندد.

 

در این متن قصد داریم توضیح دهیم که چرا کشور ترکیه مورد استقبال ایرانی ها قرار دارد و کسانی که به سفرهای خارجی می روند، معمولا یکی از کشورهایی که برای تفریح انتخاب می کنند، ترکیه است؟ از این رو در صورتی که این سوالات برای شما نیز پیش آمده است پیشنهاد می کنیم که تا انتها با ما همراه باشید تا پاسخ پرسش های خود را به خوبی دریافت نمایید.

 

ترکیه، محبوب ترین کشور همسایه

 

محبوب ترین کشور همسایه ایران

ترکیه که محبوب ترین همسایه کشور عزیزمان ایران است، از نظر آب و هوایی و چهار فصل بودن شباهت بسیاری به ایران دارد. شما می توانید در یک زمان و در نقاط مختلف در کشور ترکیه، انواع و اقسام آب و هوا را مشاهده کنید.

 

اگر به مناطق جنوبی این کشور بروید، می توانید آب هوایی مدیترانه ای را تجربه کنید. اگر به  مناطق مرکزی آن سفر کنید آب و هوای خشک را شاهد خواهید بود. در قسمت های شرقی و شمال شرقی نیز اقلیم حاکم بر این منطقه، کوهستانی و سرد است. در مناطقی از این کشور که در مجاورت دریای اژه است، با آب و هوای تابستانیِ گرم و زمستانیِ نسبتا معتدل رو به رو خواهید شد.

 

جدای از این شرایط آب و هوایی متنوع که به تبع آن نیز پوشش گیاهی و جانوری نیز تنوع زیادی پیدا می کند، جذابیت هایی دیگر کشور ترکیه مانند اماکن تاریخی، انواع و اقسام مواد خوردنی، مراسم ها و جشن های مختلف نیز می تواند برای شما جذاب و دیدنی باشد.

 

چنانچه با تور ترکیه به این کشور سفر کردید، سعی کنید از غذاهای ترکی، کباب و باقلواهای خوشمزه ای که در این کشور طبخ می شود، میل نمایید. در ترکیه در هر منطقه شما می توانید انوع غذاها را که با ادویه های خاص و سبزیجات مخصوص آماده می شوند، را تست کنید.

 

ترکیه، محبوب ترین کشور همسایه

 

ترکیه، کشوری محبوب برای گردشگران ایرانی

از آنجا که این سرزمین هم با دریای سیاه و هم با دریای مدیترانه هم مرز است، برخی از دیدنی ترین سواحل جهان را می توان در ترکیه یافت، این در حالی است که گردشگران فقط برای بازدید از سواحل به این کشور سفر نمی کنند.

 

ترکیه همچنین دارای چشم انداز بسیار متنوعی از جمله کوه و جنگل است. برای عاشقان طبیعت، ترکیه مقصدی بسیار جذاب است. علاوه بر این، ترکیه از پیشینه فرهنگی بسیار غنی و مکانهای تاریخی که به دوران باستان باز می گردد، برخوردار است.

 

اماکن تاریخی و باستان شناسی، بهبود مداوم زیرساخت های هتل و جهانگردی و سنت مهمان نوازی و قیمت های رقابتی ترکیه را به یکی از محبوب ترین کشورهای توریستی در جان تبدیل کرده است. در ترکیه تنوع باورنکردنی از طبیعت، فرهنگ، تاریخ، عقاید و ایده ها را تجربه خواهید کرد.

 

از دیگر دلایلی که می توان به آن اشاره کرد که چرا مسافرت به این کشور برای بسیاری از ایرانی ها جذاب و دیدنی  است، نزدیک بودن دین و مذهب این دو کشور به یکدیگر است. در کشور ترکیه چیزی حدود هشتاد درصد از مردم، سنی هستند و بیست درصد نیز علوی می باشند. گرچه حکومتی که در ترکیه وجود دارد لائیک است، اما عده ای از مردم دین اسلام دارند و برخی از اعیاد مانند فطر را برگزار می کنند.

 

ترکیه، محبوب ترین کشور همسایه

 

چرا ترکیه نزد گردشگران ایرانی محبوبیت زیادی دارد؟

در ترکیه بهتر است شما تنها به دیدن یک شهر بسنده نکنید و از شهرهای مختلف این کشور که هر یک جذابیت های خاص خود را دارند، بازدید نمایید. در ادامه متن چند شهر زیبای کشور ترکیه را به شما خواهیم کرد.

 

آنتالیا

شهرت آنتالیا به دلیل ساحلی بودن این شهر است. آنتالیا بزرگترین شهر ساحل دریای مدیترانه است و در سال حدود سیصد روز، خورشید در این شهر در حال خودنمایی است و شما می توانید از انوار بی نظیر آن استفاده کنید. در این شهر هتل هایی بسیار لوکس و شیک برای مسافران ساخته شده و در اختیار آنان قرار داده شده است. این شهر، تابستان های بی نظیر و بسیار زیبایی دارد.

 

آنکا

آنکارا، پایتخت ترکیه است و از جمله شهرهای مدرن ترکیه به شمار می رود. اماکن دیدنی مانند آرامگاه آتاتورک، مسجدکوچاتپه، موزه آنتلی از جمله جاهایی هستند که شما می توانید در این شهر از آن ها دیدن کنید.

 

استانبول

استانبول بزرگترین شهری است که در کشور ترکیه وجود دارد. در این شهر زیبا اماکن تاریخی مانند حمام های تاریخی، تنگه بسفور و قصرهایی زیبا و باشکوهی وجود دارد که هر یک به تنهایی می توانند دلیل محکمی برای سفر به استانبول شوند.

 

کوش آداسی

آب و هوایی معتدلی که در کوش آداسی وجود دارد، باعث شده شما در هر فصلی بتوانید از این شهر دیدن کنید. این شهر در کنار دریای اژه قرار دارد و خوش آب و هوا بودن این منطقه نیز به دلیل همین مجاورت و نزدیکی به دریا است. ساحل شنی و صخره های زیبایی که در این شهر وجود دارد، برای بسیاری از گردشگران جذاب است.

 

ازمیر

بر خلاف دیگر شهرهای کشور ترکیه، ازمیر سعی کرده بافت سنتی و قدیمی خود را حفظ کند. از مدرنیته ای که شما در آنکارا، آنتالیا و استانبول می بینید شاید در این شهر نشانه ای نباشد. این شهر به دلیل سکوت و ایجاد فضایی پر از آرامش برای کسانی که از شلوغی بیزار هستند، می تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد.