تصاویر دیدنی از دیدار اوباما و ترامپ

مجموعه : جامعه و سیاست
تصاویر دیدنی از دیدار اوباما و ترامپ

دیدار جالب رییس جمهور فعلی و رییس جمهور پیشین آمریکا

 

دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید به دیدار رییس جمهور سابق آمریکا یعنی اوباما رفت.

 

دونالد ترامپ رییس جمهور منتخب آمریکا روز پنج شنبه در کاخ سفید با باراک اوباما رییس جمهور آمریکا دیدار و گفت و گو کرد.

 

در این دیدار که به مدت یک ساعت و نیم به طول انجامید دو رییس جمهور مستقر و منتخب آمریکا درباره مسایل مختلف به ویژه موضوع روند انتقال قدرت طی 70 روز آینده گفت و گو کردند. در این دیدار ملانیا ترامپ همسر ترامپ با میشل اوباما بانوی اول آمریکا نیز دیدار و گفت و گو کرد.

 

ترامپ پس از دیدار با اوباما با اشاره به اینکه این نخستین دیدار او با اوباما بوده است گفت صحبت هایش با اوباما درباره موضوعاتی فوق العاده و بعضا مشکل بوده است.

 

ترامپ ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز از مشاوره های اوباما بهره بگیرد و با او دیدار و گفت و گو کند.

 

اوباما نیز در پایان این دیدار با عالی توصیف کردن آن گفت ترامپ در این دیدار ابراز علاقه کرده که با تیم همکاران او در دولت آینده اش همکاری کند. اوباما با ایستقبال از این ایده ترامپ گفت : این برای همه ما مهم است تا برای کشور با یکدیگر همکاری کنیم.

 

اوباما بار دیگر تاکید کرد که اولویت نخست او و همکارانش در دو ماه آینده در کاخ سفید انجام درست انتقال قدرت به رییس جمهور منتخب است.

 

ترامپ روز پنج شنبه برای نخستین بار در طول عمرش پا به درون اتاق کار رییس جمهور آمریکا در کاخ سفید می گذاشت و همچنین برای نخستین بار با اوباما از فاصله نزدیک دیدار و گفت و گو می کرد.

 

اوباما و ترامپ در طول مصاحبه کوتاه مطبوعاتی خود پس از این دیدار از پاسخ دادن به سوال های جنجالی طفره رفتند. از جمله سوال خبرنگاری که پرسیده بود: آقای رییس جمهور! آیا شما همچنان ایشان (ترامپ) را یک خطر برای آمریکا می دانید؟”

 

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید پس از دیدار اوباما و ترامپ  در پاسخ به سوال یک خبرنگار که پرسید: آیا اوباما همچنان ترامپ را شایسته این مقام نمی داند؟ گفت: “آنها در ملاقات خود در کاخ سفید درباره اختلافاتشان صحبت نکردند. ما الان باید نگاهمان به آینده باشد.” او در نهایت وقتی با سوال های متعدد خبرنگاران درباره همین موضوع مواجه شد گفت: “نظر رییس جمهور عوض نشده است و او همچنان به هرآنچه که در جریان مبارزات انتخاباتی اخیر گفته است معتقد است.”

 

 رییس جمهور منتخب آمریکا به سنت مرسوم روسای جمهور منتخب این کشور عمل نکرد و پیش از حضور در کاخ سفید از خبرنگاران و رسانه ها به منظور پوشش خبر این دیدار و گرفتن تصاویر دعوت نکرد.

 

ترامپ که در طبقه 66 (پنت هاوس) برج مشهور خود در محله منهتن نیویورک زندگی می کند از 71 روز دیگر باید برای مدت 4 سال آینده به همراه همسرش ملانیا و پسر 11 ساله اش بارون در کاخ سفید اقامت کند.

تصاویر دیدنی از دیدار اوباما و ترامپ

عکس اوباما و ترامپ

تصاویر دیدنی از دیدار اوباما و ترامپ

چهره متفاوت اوباما و ترامپ

تصاویر دیدنی از دیدار اوباما و ترامپ

عکس جالب از دیدار اوباما و ترامپ

تصاویر دیدنی از دیدار اوباما و ترامپ

دیدار جالب رییس جمهور های آمریکا

تصاویر دیدنی از دیدار اوباما و ترامپ