تفاوت تین کلاینت و زیروکلاینت چیست ؟

مجموعه : گوناگون
تفاوت تین کلاینت و زیروکلاینت چیست ؟

زیروکلاینت و تین کلاینت شباهت های زیادی باهم دارند، اما ویژگی های متمایز مهمی نیز بین این دو مورد وجود دارد که هنگام خرید در تصمیم گیری بهتر به شما کمک خواهد کرد. در این مقاله به درک بهتر و تفاوت این دو دستگاه خواهیم پرداخت.

 

وقتی نوبت به تفاوت بین تین کلاینت و زیروکلاینت می‌رسد، ممکن است به تفاوت های کوچک توجه کنید. به هر حال، این دو کلاینت همچنین شباهت های زیادی با هم دارند. با این حال، چندین ویژگی متمایز بین این دو مورد مهم وجود دارد که در این مقاله موارد ضروری را با یکدیگر مقایسه و تضاد می‌کنیم.

 

تین کلاینت و زیرو کلاینت ها خیلی متفاوت نیستند !

تقاضا برای استخدام نیروی کار و توانایی همکاری از راه دور باعث مهاجرت گسترده به سرور های ابری شده است. با این وجود سازمان هایی مانند تکنوکلاینت ضمن اطمینان از امنیت داده ها، شبکه و سیستم ها، همچنان می‌خواهند تجربه های کاربر با کیفیتی را ارائه دهند که امری طبیعی است.

 

این امر منجر به انتقال مشتریان به استفاده و خرید تین کلاینت و زیروکلاینت شد، رایانه های سبک وزن جایگزین سخت افزار دسکتاپ شدند و با قیمت ارزانی که توسط شرکت های سازنده ارائه شدند بسیاری از سازمان ها تلاش با توجه به تورم ها بتوانند با قیمتی مناسب انواع زیروکلاینت و تین کلاینت را خریداری کنند.
ویژگی های مشابه تین کلاینت و زیروکلاینت:
زیرساخت دسک تاپ مجازی (VDI)، فضاهای کاری و توان محاسباتی مستقر در سرورهای شبکه
تا زمانی که کاربر به شبکه دسترسی داشته باشد، یک تجربه محاسباتی استاندارد و ثابت بر روی هر دسک تاپ، لپ تاپ، تبلت یا سایر دستگاه های تلفن همراه را تجربه می‌کنید
امنیت پیشرفته با آسیب پذیری در برابر ویروس / بدافزار کاهش یافته است

 

کاهش مصرف برق

در صفحه “خرید اینترنتی زیروکلاینت” به توضیح کاملی درباره انواع، لیست قیمت و نحوه خرید (Zero Client) ها به صورت کامل صحبت کرده‌ایم که چطور می‌توانید از این مینی پی سی به صورت هوشمندانه استفاده کنید.

این موارد از ویژگی های مشابه تین کلاینت و زیروکلاینت است که توانسته کمک بسیاری به سازمان ها و شرکت های خصوصی و دولتی کند.

Thin Client به عنوان یک رایانه کوچک از راه دور ساخته شده است که هارد دیسک و قطعات متحرک کمتری نسبت به رایانه های شخصی سنتی یا رایانه های شخصی با هدف مجدد دارند. با این وجود Zero Client فاقد سیستم عامل محلی، هارد دیسک و قطعات متحرک است.

در عوض، سخت افزار اختصاصی رمزگشایی و پردازش های دیجیتالی پروتکل های PCoIP ، HDX یا RemoteFX VDI را انجام می دهد. این امر منجر به کارایی بیشتری نسبت به مشتریان نازک می شود. در واقع Zero Clients سریعتر راه اندازی می شود، که می تواند بهره وری کاربر نهایی را افزایش دهد.

تین کلاینت و زیروکلاینت نیز انواع مختلفی از اتصال دارند. در حالی که Thin Client شامل چندین نوع اتصال VDI است که با یک ابزار مرکزی مدیریت می شوند، Zero Client با یک یا دو نوع اتصال (به طور معمول VMware یا Citrix) اجرا می شود که می تواند به صورت مرکزی مدیریت شود (اگرچه این کار ضروری نیست) بنابراین، این روش می تواند به معنای انعطاف پذیری بیشتر در سمت Thin Client باشد، اما Zero Clients می تواند با یک پروتکل خاص از تجربه گرافیکی و ویدئویی قوی تری برخوردار شود.

گرچه Thin Clients نسبت به کلاینت‌هایی که دارای حافظه، فضای ذخیره سازی و قدرت کامپیوتر در رایانه های شخصی دسک تاپ هستند، می توانند به روزرسانی نرم افزارهای کم و کمتری داشته باشند.

اما همچنان تین کلاینت ها بیشتر و در مقیاس بزرگتر از Zero Clients به بروزرسانی نیاز دارند. پیکربندی برای Zero Client کوتاه و نسبتاً ساده است و به روزرسانی نرم افزار و نیاز به تعمیر و نگهداری بسیار کم است.

طراحی Thin Client برای تأمین نیازهای کاربر نهایی، فقط به مدیر IT یا میزبان نیاز دارد تا برنامه های مناسب را نصب کند. بنابراین، Thin Client تجربه کاملی از دسک تاپ را با مرورگرها، سرویس گیرندگان ایمیل و مشاهده کنندگان آفیس / PDF و اتصال به برنامه های سرویس گیرنده سرویس گیرنده قدیمی ارائه می دهد. از طرف دیگر، زیروکلاینت فقط به برنامه هایی که از سمت سرور در دسترس آن‌ها است دسترسی دارد.

خلاصه این مقاله:

به طور کلی دستگاه های Zero Client امنیت بیشتری دارند. از این گذشته، هیچ سیستم عاملی برای آلوده کردن وجود ندارد و هیچ داده ای روی کلاینت خاصی ذخیره نشده است.

همچنین کاربران نمی توانند تهدیدی مشابه با سرویس گیرنده Zero داشته باشند زیرا آنها قادر به نصب نرم افزار غیر مجاز یا بالقوه آلوده نیستند و نمی توانند به طور تصادفی پرونده های سیستم را حذف کنند یا داده های حساس را در درایوهای فلش کپی کنند.

با کاهش چشمگیر خطر حمله ویروس یا بدافزار، Zero Client می‌تواند از کار افتادگی کلی را نیز کاهش دهد و پیشنهاد ما خرید زیروکلاینت است که نیاز شما را به طور کامل برطرف می‌کند و از مشکلات احتمالی شما را دور نگه میدارد.