جدیدترین مدل‌های سبد گل و تاج گل برای تبریک

جدیدترین مدل‌های سبد گل و تاج گل برای تبریک

استفاده از تاج گل‌های زیبا یکی از مرسوم ترین روش‌ها برای بزرگداشت لحظات تاثیرگذارِ زندگی است. امروزه گلها به ویژه در فرهنگِ ورزشی جایگاه پررنگی دارند و نقش برجسته ای در سنت‌های تشریفاتی و جشن‌های ملی ایفا می‌کنند. گلها به نمادهایی برای تبریک پیروزی‌ها و گرامیداشت اتفاقات بزرگ تبدیل شده اند. حال شاید بپرسید چرا گل‌ها اینگونه با فرهنگ تبریک و بزرگداشت، تنیده شدند؟ به احتمال زیاد، جواب این سوال در علاقه انسان به زیبایی نهفته است؛ گل‌ها نمادهایی از زیبایی هستند که از گذشته‌های دور، انسان را مجذوب خود کرده اند.

 

 انسان از زیبایی گل‌ها برای شکوهمند تر ساختن گردهمایی‌های خود بهره گرفته است. در گذشته از گل‌ها در موضوعات عاشقانه، آیینی، جادوگری، دارویی و حتی به عنوان منبع غذا استفاده شده است. به مرور زمان استفاده از گل‌ها به بخشی جدایی ناپذیر از فرهنگ جوامع نیز تبدیل شد تا جایی که امروزه هدیه دادن تاج گل، دسته گل یا سبد گل، جزئی از آداب معاشرت است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت.

 

گل تبریک یا تسلیت از جمله عناوین رایج در گل فروشی‌های آنلاینِ امروزی هستند

 

تاریخ مرسوم شدن استفاده از تاج گل در جوامع

همچنان که در متن بالا به آن اشاره شد علاقه انسان به گل‌ها تاریخ مشخصی ندارد و همزمان با شکل گیری جوامع انسانی و یا حتی قبل از آن، این علاقه وجود داشته است. با این وجود، در متون غربی استفاده از تاج گل به شکل امروزی را به یونانیان نسبت می‌دهند. این مردمان در مسابقات ورزشی خود تاج‌هایی از گل به ورزشکاران پیروز اهدا می‌کردند و این سنت، استفاده از گل‌ها را برای تبریکِ موفقیت‌ها رایج کرد.

 

تاریخ غرب می‌گوید که سنت ارسال و هدیه دادن تاج گل به شکل امروزی، در قرن 18 و توسط چارلز دوم سوئدی شروع شده است. این شخصیت تاریخی از تاج گل به عنوان یک روش شایسته برای انتقال پیام‌های غیرکلامی استفاده می‌کرده است. به هر حال این رسم دیرینه، بعد از گذشتِ زمان‌های طولانی، زنده ماند و امروزه، مردم همچنان گلها را برای ابراز احساسات، تحسین و تبریک، استفاده می‌کنند.

 

سبد گل و تاج گل تبریک به جای دسته گل

اگر می‌خواهید برای یک مناسبت، گل هدیه ببرید هیچ الزامی وجود ندارد که حتما هدیه شما به صورت دسته گل باشد. حتی شاید در برخی از موارد بردن دسته گل، مناسب نباشد پس می‌توانید هدیه خود را به شکل سبد گل و یا تاج گل، تقدیمِ طرف مقابل کنید.

 

دلیل پر‌‌تعداد بودن مشتریانِ سبد گل

 در سبد گل، همانطور که از نام آن مشخص است گل‌ها در داخل سبد چیده می‌شوند این کار به نوعی سبب جمع و جور شدن بیشتر گل‌ها می‌شود و بر جذابیتِ هدیه، اضافه می‌کند به علاوه، حمل و نگهداری از گل‌ها آسانتر خواهد شد. به این دلایل بسیاری از افراد سبد گل را به دسته گل ترجیح می‌دهند.

انواع سبد گل تبریک در گل فروشی های آنلاین در اختیار مشتریان است

 

نحوه نام گذاری و تقسیم بندی انواع سبد گل در گل فروشی‌های آنلاین

در گل فروشی‌های آنلاینِ مختلف به روش‌های متفاوتی سبدهای گل، طبقه بندی شده اند از جمله موارد زیر:

جدیدترین مدل‌های سبد گل و تاج گل برای تبریک

تقسیم بندی با کدبندی انواع سبد گل

 برخی از گل فروشی‌های آنلاین، تنها به کد بندی انواع سبد گل اکتفا کرده اند یعنی چند مدل سبد گل دارند که به هر کدام یک شماره اختصاص داده اند و مشتریان می‌توانند از روی این شماره‌ها، سبد گل مطلوب خود را سفارش دهند.

 

تقسیم بندی بر اساس نوع گل

برخی دیگر از فروشگاه‌ها، سبد‌های گل را بر اساس نوع گل‌های به کار رفته، نام گذاری کرده اند مثلا سبد گل میخک مدل A و B و … در این نوع سبدهای گل، بخش اعظمِ گل‌های چیده شده در یک سبد گل، از یک نوعی خاص هستند. سبد‌های گل لاله، رز، ارکیده، لیلیوم، میخک، گل اورینتال، نرگس، نیلوفر و چندین نوع سبد گل دیگر را می‌توانید در فروشگاه‌های آنلاین سفارش دهید.

 

جدیدترین مدل‌های سبد گل و تاج گل برای تبریک

 غالبا چیدمان گل‌ها در این سبد‌ها با مهارت و هنرمندی کامل انجام شده و به همین دلیل، بسیار زیبا هستند. برخی از سبد‌های گل یک دستگیره برای حمل آسانتر دارند ولی برخی دیگر، دستگیره ای ندارند و باید مانند یک باکسِ گل، آنها را بر روی دست حمل کنید.

بهترین و زیباترین انواع گل برای مناسبت های تبریک یا تسلیت

 

تقسیم بندی بر اساس مناسبت

بعضی دیگر از گل فروشی‌ها یک نوع دسته بندی مناسبتی نیز دارند مثلا اگر تمایل به خرید سبد گل برای عروسی دارند به زیرشاخه سبد گل عروسی در سایت می‌روید و در آنجا معمولا با چندین مدل سبد گل مواجه می‌شود. رنگ بندی و نوع گل‌های به کار رفته در چیدمان هر نوع سبد گل به گونه ای است که برای به کارگیری در آن نوع مناسبتِ خاص، مناسبت تر باشد.

جدیدترین مدل‌های سبد گل و تاج گل برای تبریک

سبد گل مخصوص خواستگاری، جشن عروسی و بله برون، عیادت از مریض، هدیه تولد، روز مادر، روز پدر، روز ولنتاین و … از جمله ده‌ها نوع سبد گل مناسبتی هستند که در یک گل فروشی آنلاینِ معتبر می‌توانید سفارش دهید.

 

در سبد‌های گلِ مناسبتی ممکن است تنها به نام مناسبت، اکتفا شود و یا علاوه بر نام مناسبت نوع گل‌های به کار رفته در سبد گل نیز در سایت ذکر شود. در سبدهای گلی که از چند نوع گل به صورت ترکیبی استفاده شده است معمولا از ذکر اسامی گل‌ها صرف نظر می‌شود.

 

آنچه در مورد تاج گل باید بدانید

در مورد تاج گل، شاید اولین تصویری که در ذهن می‌آید گل‌هایی باشند که به شکل تاج، روی سر شخص قرار داده می‌شوند. این نوع از تاجِ گل، بیشتر برای عروسی‌ها کاربرد دارد و نوع رایج آنها تاج گلِ عروس است که نوعی اکسسوریِ لباس عروس محسوب می‌شود.

 

انواع تاج گل تبریک یا تسلیت را می‌توانید از گل فروشی های آنلاین سفارش دهید

 

اما تاج گل صرفا محدود به تاج‌های گل روی سر عروس خانم‌ها نیست و به انواعی از چیدمان گل که به صورت دایره ای، بوته ای و … برای مراسم‌های مختلف استفاده می‌شوند نیز تاج گل گفته می‌شود. بسیاری از انواع تاج گل، ابعاد بزرگی دارند و معمولا بر روی پایه‌های چوبی یا فلزی می‌توان آنها را قرار داد.

 

اگرچه سبد گل یا دسته گل نیز می‌توانند برای مجالس رسمی به کار روند ولی تاج‌های گل، وجهه‌ای رسمی تر دارند. مثلا در مراسم‌های ختم و عزا معمولا تاج گل، هدیه برده می‌شود. افتتاح پروژه‌های مختلف، دیدارهای دیپلماتیک و تبریک موفقیت‌های شغلی  از جمله موارد دیگری هستند که استفاده از تاج‌های گل، مرسوم‌تر است.

 

 تقسیم بندی انواع تاج گل

نحوه تقسیم بندی انواع تاج گل نیز شباهت زیادی به سبد گل دارد یعنی از سه شیوه رایج زیر برای این تقسیم‌بندی استفاده می‌شود:

 

* تقسیم بندی بر اساس شماره و کد           

* تقسیم بندی بر اساس نوع گل

* تقسیم بندی بر اساس مناسبت

یکی از شایع‌ترین موارد استفاده از تاج‌های گل، برای مراسمات ترحیم است. تاج گل تبریک و افتتاحیه در رتبۀ بعدی پر تقاضا ترین انواع تاج گل در ایران هستند. برای تاج گل‌ها از طراحی‌ها و چیدمان‌های گوناگون و بدیعی استفاده می‌شود. تاج گل اروپایی، مدرن، کلاسیک، درباری و شبکه ای از جمله عناوینی هستند که برای دیزاین‌های مختلفِ تاج گل به کار می‌روند.

جدیدترین مدل‌های سبد گل و تاج گل برای تبریک

تنوع گل‌های مورد استفاده در این تاج‌های گل نیز بسیار زیاد است که در ادامه بیشتر در این مورد صحبت می‌کنیم. تاج‌های گل پایه فلزی و پایه چوبی، یک یا دو طبقه نیز از سایر عناوینی است که بسیار در مورد تاج گل‌های مختلف و به ویژه برای تاج گل‌های ترحیم، شنیده می‌شوند.

 

چه نوع گل‌هایی را برای برای ساخت یا سفارش سبد و تاج گل استفاده کنیم؟

زندگی مملو از مناسبت‌های خاص برای گرامی داشتن است، از ارتقاء شغلی یا خرید خانۀ جدید گرفته تا نامزدی، عروسی یا تولد نوزاد یا حتی مراسم‌های ختم. نقاط عطف زیادی در زندگی وجود دارد که باید در آنها  حضور داشته باشیم و در این لحظاتِ خاص است که می‌توانیم به عزیزانمان نشان دهیم که چقدر به آنها اهمیت می دهیم.

 هدیه دادن تاج گل، سبد گل یا انواع دسته گل، می‌تواند بهترین انتخاب برای این مناسبت‌ها باشد اما باید بدانیم که گلهای مختلف، ریشه در مفاهیم متفاوتی دارند؛ به این معنی که می‌توانید هدیه خود را متناسب با فرد گیرنده، تنظیم کنید. در ادامه، شما را راهنمایی‌ می‌کنیم تا در آینده به چیدمان تاج گل یا سبد گلی که هدیه می‌برید بیشتر دقت کنید و یاد بگیرید که برای هر شخص خاص، گل‌های مناسب‌تری را هدیه ببرید.

نوع گل های به کار رفته در تاج گل باید با مناسبت مربوطه متناسب باشد

جدیدترین مدل‌های سبد گل و تاج گل برای تبریک

1.  گل رز (Roses)

گل رز، تنها نماد عشق و محبت نیست و  می‌تواند معانی بیشتری داشته باشد. گل رزِ زرد نشان دهنده شادی است در حالی که گل رز سفید نشان دهنده پاکی و معصومیت است. برای تبریک تولد نوزاد یا تبریک فرزندخواندگی هیچ هدیه ای بهتر از یک تاج گلِ رزِ سفید نیست. در برخی کشورها تعداد گل‌های رز نیز خبر از مفاهیمی خاص دارند مثلا در برخی کشور‌ها هدیه دادن 12 گلِ رز، نمادی برای بیان یک عشق سوزان است و یا 25 شاخه گل رز، نوعی تبریکِ از ته قلب را نشان می‌دهد.

2.گل مروارید (Daisies)

گل مروارید، بیشتر برای دوستان نزدیک استفاده می‌شود. به همین دلیل اگر قصد تبریک گفتن موفقیت‌هایی مانند رویدادهای ورزشی و یا فارغ التحصیلی را به یک دوست دارید، توصیه می‌شود از گل مروارید استفاده کنید.

 

3.گل نرگس (Daffodils)

گل نرگس، نمادی از یک آغاز و تولد دوباره است. این امر گل‌های نرگس را برای تبریک تغییرات زندگی، مثلا برای تبریکِ شغل جدید یا خانه جدید، مناسب می‌کند. دفعه بعد که یکی از نزدیکان شما خانه یا ماشین جدید خرید  یک تاج گل نرگس برایش هدیه ببرید و اینگونه او را خوشحال سازید. البته مطمئن شوید که به او یک دسته از گل نرگس هدیه می‌دهید زیرا که در برخی فرهنگ‌ها، یک شاخۀ نرگسِ تنها نمادی از بدشانسی و بدشگونی است.

 

4.لاله‌ها (Tulips)

گل لاله می‌تواند مفاهیم زیادی از جمله افتخار و موفقیت را منتقل کند. به همین دلیل برای جشن گرفتن دستاوردها و موفقیت‌های مختلف، هدیه‌ای مناسب است. اگر یکی از نزدیکان و آشنایان شما موفقیتی به دست آورده است فرقی ندارد که این موفقیت، چقدر بزرگ باشد. می‌توانید با یک تاج گل یا سبد گلِ لاله این اتفاق را به وی تبریک بگویید. با این کار نشان خواهید داد که از این موفقیت، خوشحالید و از صمیم قلب به وی تبریک می‌گویید.

لاله ها از جمله گل های رایج در ساخت انواع تاج گل تبریک و تسلیت هستند

جدیدترین مدل‌های سبد گل و تاج گل برای تبریک

5.گل میخک (Carnations)

در گل فروشی‌ها شاید تاج گل‌های میخک را نیز مشاهده کنید. میخک، گل پیچیده‌ای است که هر رنگ آن معانی متفاوتی دارد. عشق، غرور، تحسین، عشق به مادر، غیرقابل پیش بینی بودن و بی گناهی تنها چند مورد از مفاهیم مختلفِ تجسم یافته توسط میخک‌ها هستند. این موضوع سبب می‌شود گل‌های میخک برای مناسبت‌های مختلف مورد استفاده باشند از جمله‌ برای نامزدی و عروسی، تبریک موفقیت‌ها، تولدهای جدید و حتی برای تسلیت گفتن. این گل‌ها به ویژه برای هدیه دادنِ فرزندان به والدین، بسیار مناسب هستند.

 

6.گل نیلوفر (Lilies)

گل‌های نیلوفر برای هدیه به دختر خانم‌ها بسیار مناسب هستند. مثلا به طور سنتی، صورتی رنگی است که برای جشن تولد یک دختر استفاده می‌شود پس شما نیز می‌توانید برای خانم‌های جوان از نیلوفرهای صورتی استفاده کنید زیرا نیلوفر‌های صورتی، نمادی از جنب و جوش و هیجان جوانی هستند.

 نیلوفرهای سفید نیز نشان دهنده معصومیت و بی گناهی هستند. مطمئناً یک نوزاد تازه متولد شده درجه بالایی از معصومیت دارد پس اگر دوست دارید تولد یک نوزاد جدید را تبریک بگویید می‌توانید یک سبد گل نیلوفرِ سفید برای این موجود دوست داشتنی هدیه ببرید.

 

7.ارکیده‌ها (Orchids)

ارکیده‌ها گلهای اسرار آمیزی هستند و هدیه دادن آنها به دیگران در اغلب موارد یک انتخاب درست است زیرا آنها گل‌هایی خاص هستند. ارکیده‌ها می‌توانند نمادی از رشد و بلوغ باشند، بنابراین با خیال راحت آنها را برای موفقیت‌هایی مانند فارغ التحصیلی انتخاب کنید. ارکیده‌ها با گل داوودی و بنفشه به خوبی سِت می‌شوند و می‌توانید با این ترکیب، یک تاج گل یا سبد گل جذاب ایجاد کنید.

تاج گل یا سبد گل های ساخته شده از گل های ارکیده، بسیار پرطرفدار هستند

 

8.یاس بنفش (Lilac)

یاس بنفش، می‌تواند نشان دهنده معصومیت جوانی، فروتنی، نیکوکاری و عشق اول باشد. همچنین آمدن بهار را نیز نشان می‌دهد. یاس بنفش یک گل فوق العاده برای هدیه دادن در مناسبت‌های مختلفِ فصل بهار  است، به ویژه مناسبت‌هایی که از عشق خبر می‌دهند. این گل یک گزینه پرطرفدار برای گرفتن سالگرد ازدواج در بسیاری از کشورهاست بنابراین اگر به سالگرد ازدواج خود نزدیک می‌شوید توصیه می‌شود از چند روز قبل در تدارک خریدِ یک تاج گلِ یاس بنفش باشید. با این کار سالگرد ازدواجتان را زیباتر از سال‌های قبل برگزار کنید.

جدیدترین مدل‌های سبد گل و تاج گل برای تبریک

9.سایر گل‌ها

دیگر انواع گل که برای ساخت تاج گل‌ها استفاده می‌شوند عبارتند از : گل مریم، آنتوریوم، لیلیوم، لیسیانتوس، اورینتال، شب بو و …

 

برخی از موارد دیگر که می‌توانید در خرید سبد یا تاج گل به آنها توجه کنید

در خرید دسته گل، سبد و یا تاج گل باید بدانید که رنگ مورد علاقه فرد چیست؟ آیا او به گل خاصی علاقمند است؟ آیا از رنگ خاصی بیزار است؟ مثلا شاید فردی که به او گل می‌دهید رنگ قرمز را دوست ندارد اگر شما برایش یک تاج گل از میخک قرمز بخرید شاید فکر کند نیت شما خوب نیست. پس اگر چنین مواردی را از قبل می‌دانید می‌توانید قبل از خرید، سفارش خود را بیشتر شخصی‌سازی کنید تا فرد گیرنده از هدیه شما کاملا راضی و خشنود شود.

نوشته ها و کارت ها از جمله ضروریات هر دسته گل، سبد گل یا تاج گل هستند

جدیدترین مدل‌های سبد گل و تاج گل برای تبریک

اکسسوری‌ها

اکسسوری به معنی یک سری تجهیزات جانبی است که می‌توانید برای شخصی‌سازی هرچه بیشترِ تاج گل یا سبد گلی که هدیه می‌برید از آنها استفاده کنید. مثلا نباید فراموش کنید که کارتی کوچک را برای تبریک گفتن، اضافه کنید زیرا این بخش مهمی از هدیه شما است. گل‌ها به عزیزان شما نشان می دهند که چقدر به آنها اهمیت می‌دهید اما این نوشته‌ها هستند که این موضوع را بیان می‌کنند. علاوه بر این، باید گیرنده بداند که گلها از طرف شما هستند.

 

همچنین می‌توانید چیزهایی مانند بادکنکِ کوچک یا آب نبات را برای تزئین یک تاج گل اضافه کنید. اگر با مناسبت‌های شاد سروکار داشتید می‌توانید برای انواع اکسسوری از رنگ‌های روشن مانند زرد و آبی استفاده کنید. اگر تبریک شما برای موفقیت تحصیلی است، ببینید که آیا می‌توانید چیزی در ارتباط با  مدرسه مانند مداد یا کتاب را در میان گل‌ها قرار دهید. اگر موضوعِ تبریک، یک موفقیت موسیقی است سعی کنید ماکتی از چند نت موسیقی را در تاج گل خود بگنجانید.

 

در بسیاری از گل فروشی های آنلاین، استفاده از انواع اکسسوری در ساخت تاج گل ها رایج است

همه این موارد اکسسوری‌هایی هستند که برخی از گل فروشی‌های آنلاین در اختیار مشتریان قرار می‌دهند برخی دیگر از گل فروشی‌ها نیز تاج‌های گل آماده و مزین با اکسسوری‌های مناسب را عرضه می‌کنند که تا حد زیادی کار مشتریان را راحت کرده اند. مشتریان تنها کافیست که اعلام کنند برای چه مناسبتی تاج گل یا دسته گل می‌خواهند تا بخش پشتیبانیِ فروشگاه گزینه‌های مناسب را به آنها معرفی کند.

جدیدترین مدل‌های سبد گل و تاج گل برای تبریک

کلام آخر

امروزه برای حضور در بسیاری از انواع مراسم‌ها نیاز داریم که با خود گل ببریم و گل هدیه بدهیم. این موضوع تبدیل به یکی از آداب اصلی گردهمایی‌های مختلف شده است و پیروی از آن، اجتناب ناپذیر است. پس بهترین کار این است که هرچه زودتر یک گل فروشی آنلاینِ معتبر پیدا کنیم. با این کار در وقت و هزینه‌های خود صرفه جویی می‌کنیم و رسم حضور در مراسم‌های مختلف را نیز رعایت خواهیم کرد. گل‌هایی زیبا و شایسته در قالب دسته گل، سبد گل یا تاج گل به عزیزان و نزدیکان خود هدیه می‌دهیم و در گرامیداشت لحظات مختلف، خود را سهیم خواهیم کرد.

برچسب‌ها: