جنجال سرو گوشت الاغ به گردشگران در جاده هراز

مجموعه : مجله خبری
جنجال سرو گوشت الاغ به گردشگران در جاده هراز

سرو گوشت الاغ به گردشگران جنجال تازه رستوران های بین راهی

 

آیا شایعه عجیب سرو گوشت الاغ در یکی از رستوران های بین راهی حقیقت دارد؟

 

 ولی تیموری درباره ارائه گوشت نامتعارف (الاغ) و نیز مواد غذایی نامطلوب به گردشگران در واحدهای پذیرایی بین راهی کشور از جمله جاده هراز اظهار داشت: 50 تا 60 درصد واحدهای پذیرایی جاده هراز مجور ندارند، بنابراین رقابت‌های ناسالم نیز بین آنها مطرح است و اخباری از این دست را برای تخریب همدیگر استفاده می‌کنند. مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری ادامه داد: البته یک تعدادی از واحدهای پذیرایی در این جاده مجوز دارند ولی 70 درصد غیرمجوز فعالیت می‌کنند، یعنی برخی‌ها در این محور یک دکه ای زده‌اند و کار می‌کنند و این وظیفه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است که طبق ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺍیﻤﻨی ﺭاهﻫﺎ با این واحدها برخورد کند.

 

تیموری تصریح کرد: در حوزه گردشگری نیز آن واحدهای پذیرایی که پروانه سازمان میراث فرهنگی دارند به طور مرتب تحت نظارت اکیپ‌هایمان در مسیرها هستند و نظارت می‌شوند و حتی به محض مطلع شدن از برخی اخبار درباره ارائه گوشت نامتعارف در فضای مجازی؛ دو گروه و تشکل‌های بین راهی به طور ویژه از واحدهای پذیرایی زیر نظر میراث فرهنگی بازدید به عمل آوردند که مشکلی گزارش نشد.

 

مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در ادامه با اشاره به اینکه به ما اعلام شده است که دیگر مجوز جدید واحدهای پذیرایی ندهیم، عنوان کرد: البته یک استثناء وجود دارد و آن واحدهای پذیرایی بین راهی که از قبل بدون مجوز فعالیت می‌کردند می‌توانند در صورت رعایت شرایط قانونی بیایند و مجوز بگیرند.

 

تیموری در خاتمه با تاکید مجدد نسبت به تفاوت فعالیت واحدهای پذیرایی دارای مجوز و غیر مجاز خاطرنشان کرد: فعالیت واحدهای پذیرایی بین راهی با توجه به شرایط هوایی در فصول مختلف بسیار سخت است و حتی برخی از آنها در هوای سرد به افراد گرفتار کمک نیز می‌کنند.

 

ساماندهی تشکل‌های حرفه ای در سطح کشور

همچنین در این راستا مدیر کل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری در توضیحاتی چندی قبل خود در واکنش به انتشار اخبار کذب درباره ارائه گوشت نامتعارف و نیز مواد غذایی نامطلوب به گردشگران در واحدهای پذیرایی بین راهی کشور به ویژه مسیر جاده هراز، اظهار داشت: شکل گیری موجی از شایعات مبتنی بر اهداف مختلف، اقدامی ناشایست در راستای تخریب زحمات و کوشش یکی از موثر ترین نوع تاسیسات گردشگری کشور به شمار می‌آید و سردرگمی و در نهایت نارضایتی هموطنان و گردشگران را در پی خواهد داشت.

 

وی با بیان اینکه واحدهای پذیرایی بین راهی کشور اغلب با توجه به قرار گرفتن در مسیرهای دور از شهر، جغرافیای سخت و فعالیت تحت شرایط آب و هوایی متغیر همواره علاوه بر ارائه خدمات متنوع اقامتی و پذیرایی به گردشگران یکی از حامیان و تکیه گاه‌های اصلی تاسیسات گردشگری کشور به شمار می‌آیند؛ افزود: تلاش جهت ارائه خدمات مطلوب توسط هر یک از واحدهای مذکور با توجه به نظارت‌های گسترده و متوالی بازرسین از اصلی ترین اهداف سازمان و ادارات کل استانی به شمار می‌آید و همواره در سطحی شایسته نیز تحقق یافته است.

 

تیموری با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی این فعالیت فقدان تشکل‌های حرفه ای در سطح استان‌ها است؛ تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های در دست اقدام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ساماندهی تشکل‌های حرفه ای در سطح کشور به شمار می‌آید؛ لذا با تحقق این امر علاوه بر نظارت‌های قوی و حمایت‌های تخصصی، بدون شک شاهد شکل گیری چنین شایعاتی نبوده و پاسخگویی به‌موقع و حرفه ای از سوی آنان آنجا خواهد شد.

 

خدمات مطلوب واحدهای پذیرایی بین راهی در پی نظارت‌های متوالی

همچنین در پی انتشار اخبار کذب درباره ارائه گوشت نامتعارف و نامطلوب به گردشگران در واحدهای پذیرایی بین راهی مسیر جاده هراز، «مهران حسنی» معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این رابطه گفت: در حال حاضر طبق روال روزانه و نتیجه گزارش بازرسین کمیته تلفیقی نظارت بر تاسیسات گردشگری استان، اخبار کذب انتشار یافته به طور قطع رد می‌شود و مورد تایید نیست.

 

وی با بیان اینکه نظارت بر تمام تاسیسات گردشگری به ویژه واحدهای پذیرایی بین راهی یکی از اصلی ترین اقدامات و برنامه‌های دائمی این اداره کل به شمار می‌آید؛ اظهار کرد: کمیته تلفیقی مشترک نظارت بر تاسیسات گردشگری متشکل از اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران، نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و نیز سازمان صنعت، معدن و تجارت به صورت مستمر خدمات ارائه شده به گردشگران را ارزیابی و نظارت می‌کنند تا همواره رضایتمندی و احقاق حقوق هموطنان در سطحی شایسته محقق شود.

 

وی افزود: علاوه بر نظارت‌های مذکور، بازدید روسا و کارشناسان معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و نیز شهرستان‌ها نیز تکمیل کننده روند مورد اشاره به شمار می‌آیند تا هدف غایی رضایتمندی گردشگران محقق شود.

 

به گزارش میراث فرهنگی – در پایان این مقام مسئول از کلیه هموطنان خواست بدون توجه به اخبار کذب و شایعات اخیر در این زمینه، برای سفرهای خود برنامه ریزی کنند.