خرید دامنه رنک دار

خرید دامنه رنک دار

خرید دامنه رنک دار یکی از اصطلاحاتی است که افراد نیازمند به خرید دامنه یا افرادی که به تازگی با طراحی سایت آشنا شده باشند امروزه بسیار با آن مواجه می شوند.

 

ویژگی های دامنه رنک دار آیلین وب باعث می شود که افراد ترجیح دهند به جای خرید یک دامنه اختصاصی و برخورداری از آن، از دامنه های دست دوم و از پیش استفاده شده اما شناخته شده استفاده کنند. در این مقاله در مورد نحوه خرید دامنه رنک دار و ویژگی های مثبت و منفی این نوع از دامنه ها توضیحاتی را به اختصار خواهیم داد.

 

دامنه رنک دار چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

خرید دامنه رنک دار چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

مزایای خرید دامنه رنک دار نسبت به دامنه از صفر چیست و چه روش هایی برای خرید آن وجود دارد؟

 

دامنه رنک دار چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

تمام دامنه هایی که در بستر اینترنت قرار دارند، بعد از مدتی دارای امتیازات و ویژگی های خواهند شد. این امتیازات، همان امتیازاتی هستند که از طریق موتورهای جستجوگر به خصوص گوگل به سایت و به طور اختصاصی تر به یک دامنه اختصاص داده می شوند. پیش از تعریف دامنه رنک دار، برای افرادی که به طور کل با دامنه ها آشنایی دارند کمی در مورد این مفهوم صحبت خواهیم کرد.

 

مفهوم دامنه

در یک تعریف ساده، دامنه را می توان این طور معنی کرد که آدرس وارد شده در موتور جستجو مرورگر همان دامنه ساید می شود. در واقع برای معرفی سایت به مشتریان و کاربران آدرسی در اختیار آن ها قرار می گیرد که این آدرس همان دامنه بوده و فعالیت و کسب و کار از طریق آن شناخته می شود. دامنه سایت، متشکل از بخش های مختلفی است که دو جز اصلی آن نام دامنه و پسوند دامنه هستند. نام دامنه همان آدرسی است که بعد از سه دبلیو وارد شده و پسوند آن مواردی مانند ir،com و… را شامل می شود.

 

دامنه رنک دار

دامنه های تازه تاسیس معمولا فعالیتی نداشته و در موتورهای جستجوگر شناخته شده می باشند. این دامنه ها بعد از ورود به موتور و معرفی به آن و استفاده از تکنیک های سئو جایگاه خود را پیدا کرده و برای کاربران نمایش داده می شوند. اما برخی دامنه ها از قبل برای سایت های دیگر مورد استفاده قرار می گرفتند این دامنه ها در موتور جستجو دارای یک سابقه بوده و قوی تر از دامنه های شروع از صفر می باشند به همین دلیل کار کردن و ارتقا آن ها راحت تر است. در صورتی که صاحبین کسب و کار وقتی برای معرفی سایت خود در موتور جستجوگر نداشته باشند انتخاب و استفاده از این نوع دامنه ها مناسب تر است. به عبارت دیگر با خرید دامنه رنک دار مناسب می توان بخش زیادی از مسیری که برای قرار گرفتن سایت در ابتدای لیست موتور جستجو باید طی شود به طور خودکار سپری می شود.

 

خرید دامنه رنک دار چه تاثیری در سئو سایت دارد؟

برای استفاده از سایت نیاز به دامنه است و دامنه آن از دو طریق قابل تهیه می باشد. یا می توان از طریق ابزار و امکانات مخصوص اقدام به خریداری یک دامنه اختصاصی کرد یا با خرید دامنه رنک دار و دارای سابقه کار خود را جلو انداخت و از مزایای خرید دامنه رنک دار استفاده کرد. البته خرید دامنه رنک دار همان اندازه که می تواند دارای مزایا باشد ممکن است بروز مشکل کرده و باعث ضرر صاحبین سایت نیز شود به همین دلیل در هنگام خرید دامنه رنک دار باید به سابقه دامنه دقت کرد. ضرر خرید دامنه رنک دار با سابقه نامناسب آسیبی است که به سئو سایت وارد می شود.

 

خرید دامنه رنک دارخرید دامنه رنک دار

خرید دامنه رنک دار و سئو سایت

خرید دامنه رنک دار را می توان تا حدی به خرید مغازه تشبیه کرد. هنگامی که فرد قصد خرید مغازه برای ادامه یا ایجاد کسب و کاری را دارد معمولا از سابقه کاری مغازه، میزان فروش، میزان مراجعه مشتریان و…. اطلاع کسب می کند تا در صورت اینکه شرایط از همه نظر مطلوب بود اقدام به خرید آن کند. دامنه های با سابقه قبلی و در اصطلاح رنک دار یا دسته دوم نیز شرایط مشابهی داشته و هنگام خرید آن باید وضعیت دامنه از هر جهت مورد بررسی قرار گیرد. یکی از پرسش های مهم در مورد خرید دامنه رنک دار این است که آیا این دامنه ها می توانند حضور سایت در رتبه برتر موتور جستجو را تضمین کنند یا خیر، این مسئله که همان سئو سایت است به وضعیت دامنه در سال های اخیر بستگی دارد. در صورتی که دامنه حداقل به میزان 10 سال استفاده نشده باشد معمولا دارای جریمه نبوده و سئو آن ها بدون مشکل انجام می شود، اما دامنه هایی که تا مدتی پیش از خرید مورد استفاده قرار می گرفتند ممکن است دارای خطاهایی بوده و حتی فرد را متحمل جریمه های مالی یا سقوط سئو و رتبه بندی کنند.

 

مزایای خرید دامنه رنک دار نسبت به دامنه از صفر چیست و چه روش هایی برای خرید آن وجود دارد؟

در صورتی که پیش از خرید دامنه رنک دار تمام بررسی ها در مورد سوابق این دامنه صورت گرفته باشد، این خرید می تواند یک میانبر و سکوی پرتاب برای معرفی و رونق کسب و کار باشد اما انجام بدون بررسی این کار به همان اندازه می تواند ریسک و مشکلات زیادی برای فرد به وجود بیاورد.

 

خرید دامنه رنک دار

مزایای خرید دامنه رنک دار

با خرید دامنه رنک دار با سابقه خوب، بخش زیادی از سئو سایت و معرفی آن به موتور جستجو از پیش طی شده است به همین دلیل با دقت در تولید محتوا می توان خیلی زود سایت را در رتبه های برتر موتورهایی نظیر گوگل قرار داد. همچنین به دلیل برخورداری از سابقه و تعدادی کاربر، استفاده از یک دامنه رنک دار می تواند به معرفی سریع تر کسب و کار تازه به کاربران کمک کند، البته تمام این موارد مشروط بر خرید دامنه رنک دار با سابقه مناسب است.

 

روش خرید دامنه رنک دار

خرید دامنه رنک دار دیگر مبحثی است که حائز اهمیت می باشد. در خرید دامنه رنک دار باید به اعتبار سایت فروشنده دقت کرد. توجه به آمار بازدیدها، سابقه فروش، بررسی نظرات و… از جمله روش هایی اعتبارسنجی سایت فروش می باشند. همچنین در خرید دامنه رنک دار باید دقت کرد که دامنه خریداری شده با کسب و کار و فعالیت جدید سایت تطابق داشته باشد تا کاربران قبلی ریزش نکرده و کماکان دنبال کننده سایت جدید نیز باشند.

برچسب‌ها: