خطرناك‌ترین مسیرهای ریلی جهان

جدا از این جنبه اسرارآمیز امروزه مشخص شده كه گذر از تعدادی از مسیرهای ریلی در جهان با ترس و لرز بسیار زیادی همراه است. البته این ترس و لرز برای دوستداران وحشت مانند لذت است!
شما جزو آن دسته از افراد هستید كه دوست دارید در حین سفر حس لذت به شما دست دهد یا این‌كه جزو آن افرادی هستید كه دارای حس ماجراجویی بوده و از ترسیدن هم بدشان نمی‌آید؟

به گزارش ایسنا، مسافرات با قطار همیشه حس خاص خود را داشته و این حس قابل مقایسه با حس سفر با خودرو شخصی و حتی هواپیما نیست. شاید یكی از دلایل متفاوت بودن این حس به تاریخچه قطار برگردد. به عنوان مثال زمان ساخت تعداد زیادی از مسیرهای ریلی جهان به حدود 200 سال قبل بازمی گردد و همین موضوع جنبه اسرارآمیزی نیز به مسیرهای ریلی می‌دهد.

اما جدا از این جنبه اسرارآمیز امروزه مشخص شده كه گذر از تعدادی از مسیرهای ریلی در جهان با ترس و لرز بسیار زیادی همراه است. البته این ترس و لرز برای دوستداران وحشت مانند لذت است!

در زیر با خطرناك‌ترین مسیرهای ریلی جهان به همراه مشخصات آن‌ها آشنا می‌شوید:

1- مسیر آسو مینامی – ژاپن

خطرناك‌ترین مسیر ریلی در كشور ژاپن در كنار فعال‌ترین آتشفشان این كشور واقع شده است و شما نمی‌دانید چه زمانی این آتشفشان فوران خواهد كرد!

توریست‌ها ترجیح می‌دهند اوایل ماه نوامبر از این مسیر ریلی عبور كنند. زمانی كه جنگل نزدیك به مسیر توسط ماگمای داغ فعال آتشفشان سوخته می‌شود.

2- مسیر ریلی جورج تاون لوپ – كلورادو آمریكا

در اواخر قرن 19 میلادی زمانی كه بخش شمال غربی كلورادو از معادن نقره انباشته شده بود، قطارهای بخار تنها راه دسترسی به این منطقه بودند.

این مسیر ریلی از آن جهت بسیار خطرناك و ترسناك است كه شما باید از پل موسوم به شیطان عبور كنید كه بیش از 100 پا ارتفاع دارد.

هنگام عبور از این پل قطار به حدی آرام حركت می‌كند كه شما اصلا احساس حركت نمی‌كنید.

3- مسیر چنا – رامس وارام هند

برای رسیدن به جزیره رامس وارام در شمال خلیج هند شما باید از یك مسیر ریلی مرگبار عبور كنید. این خط ریلی در سال 1914 میلادی ساخته شد و 1.4 مایل طول دارد.

ترسناك‌ترین بخش این مسیر ریلی این است كه شما باید از مركز یك گردباد خطرناك با قطار عبور كنید!

4- مسیر وایت پس&یاكون – آلاسكا

این مسیر ریلی در گیر و دار تب طلا در سال 1898 میلادی ساخته شد. قطار بخار این مسیر هم‌اكنون به سوژه‌ای برای توریست‌هایی تبدیل شده كه در جست و جو حس حفاری هستند.

این مسیر ریلی به میزان بسیار خطرناكی به صخره‌ها نزدیك بوده و سالانه حدود 450 هزار نفر از آن بازدید می‌كنند.

از این مسیر ریلی به عنوان یكی از راهنماهای تاریخچه‌ مهندسی شهرسازی در جهان یاد می‌كنند.

5- لینتون&لینموس كلیف – بریتانیا

به شما در هنگام عبور از این مسیر ریلی احساس ترس زیادی دست می‌دهد. این مسیر نیز از كنار صخره‌ها عبور كرده و ارتفاع زیاد مسیر نسبت به دره پایین آن دلیل اصلی ترسناك بودن این مسیر ریلی است.

ارتفاع پلی كه قطار از روی آن می‌گذرد به حدود 500 پا می‌رسد و در بخشی از این پل نیز پیچ تند وجود دارد.

6- ترن لاس نوبس – آرژانتین

اگرچه این مسیر ریلی در سال 1921 مجوز ساخت را دریافت كرد، اما سرانجام كار ساخت این مسیر بعد از گذشت سال‌ها در سال 1948 به اتمام رسید.

در طول این مسیر 21 تونل، 13 پل و تعداد زیادی مسیرهای مارپیچ و زیگزاگ وجود دارد.

7- مسیر ریلی كامبرس&تولتك سنیك – نیومكزیكو

از سال 1880 میلادی یعنی زمان ساخت این مسیر مسافران هنگام عبور از این مسیر ریلی دچار سردرد شده‌اند!

وزش بادهای تند در حین حركت قطار حس ناخوشایندی را به مسافران می‌دهد كه همین باعث می‌شود كه حفظ تعادل قطار حین حركت دشوار شود.

8- مسیر ریلی اوتنیكوآ چو ژو – آفریقای جنوبی

در آغاز به كار این مسیر ریلی در سال 1908 بروز یك سانحه باعث شد تا مقدار زیادی چوب و الوار روی مسیر حركت این قطار بیفتد. اگرچه این مسیر ریلی هم‌اكنون از امنیت كافی برخوردار است، اما هنگام عبور از آن باید نفس خود را در سینه حبس كنید تا قطار از روی پل كیمانس بالای اقیانوس هند عبور كند.

9- مسیر ریلی آرگو گید – اندونزی

در طول سفر سه ساعته از جاكارتا به باندونگ شما از كوهستان سرسبزی عبور می‌كنید، اما بهتر است زیاد به سرسبزی مسیر دلخوش نكنید، چون دره عمیق و رودی كه در آن قرار دارد، حس ترس را به مسافران قطار منتقل می‌كند.

ارتفاع بسیار زیاد پلی كه قطار از روی آن عبور می‌كند، عامل دیگر به وجود آمدن حس ترس در میان مسافران است.

در سال 2002 سانحه‌ای برای این مسیر ریلی رخ داد و قطار از خط خارج شد، اما هیچ‌كس در این سانحه كشته نشد.

10- مسیر ریلی كوراندا سنیك – استرالیا

سنیك به معنای خوش‌منظره است، اما در عین حال این مسیر ریلی دارای نمای گیج‌كننده‌ای نیز است. این مسیر از محیطی می‌گذرد كه دارای جنگل و آب‌ و هوای مرطوب بوده كه همین موضوع ساختار هیجان‌انگیزه‌ای به این مسیر ریلی داده است.این مسیر ریلی از كنار آبشارهایی می‌گذرد كه اغلب دارای فعل ‌و انفعالات ناگهانی بوده و در بسیاری از موارد قطرات آب به داخل قطار پرتاب می‌شود. این مسیر ریلی از داخل پارك ملی بارون جورج می‌گذرد.