دختری که هیچ دردی را حس نمی کند ! (+عکس)

دختری که هیچ دردی را حس نمی کند ! (+عکس)

اختلال ژنتیكی نادر در بدن یك دختر 12 ساله آمریكایی باعث شده‌است تا او درد را حس نكند.

به گزارش تکناز ، این اختلال كه به سندروم CIPA شناخته شده است، باعث می‌شود تا فرد در سن نوزادی و قبل از رسیدن به سه سالگی بر اثر این بیماری فوت كند اما این دختر تا این سن توانسته‌است به مشكلش غلبه كند.

«آشلین بلوكر» اجازه نداده است كه این اختلال ژنتیكی زندگی او را تحت تاثیر قرار دهد و حتی با این بیماری به دوستانش نیز كمك می‌كند.

والدین «آشلین» گفتند: زمانیكه دخترمان هشت ماهه بود متوجه وجود مشكلی در بدن او شدیم. او هنگام گرسنگی یا در مواقعی كه همه نوزادان گریه می‌كردند كاملا آرام بود، همین باعث شد تا او را به پزشك نشان دهیم. پزشكان پس از معاینه او حتی نتوانستند با تحریك چشمانش، «آشلین» را به گریه اندازند.

پزشكان پس از معاینه دقیق‌تر «آشلین» اعلام كردند او به سندرومی مبتلاست كه سالانه 100 نفر در آمریكا به این بیماری مبتلا می‌شوند.

این مشكل «آشلین» باعث شده‌است حتی در مواقعی كه او به طور تصادفی به خود آسیب می‌رساند متوجه این موضوع نشود به همین دلیل والدینش انگشتان او را با نوار زخم می‌پوشانند تا او كمتر به خود آسیب برساند.

به گزارش تکناز به نقل از روزنامه دیلی‌میل، پزشكان با بیان اینكه این بیماری در سیستم عصبی فرد تاثیر می‌گذارد امیدوارند با بررسی‌های بیشتر بر روی «آشلین» درمانی برای این بیماری پیدا كنند.