درآمد این آقایان، 70 هزار یورو در دقیقه

درآمد این آقایان، 70 هزار یورو در دقیقه!!!!

 وقتی صحبت از درآمد به میان می‌آید معمولا درآمد ماهانه یا سالانه مدنظر است اما این موضوع درباره «موكش آمبانی» هندی و برادرش صدق نمی‌كند. چرا كه درآمد او در دقیقه رقم بسیار قابل‌توجهی است. «آمبانی» بر اساس ارزیابی‌ها از درآمد 70 هزار یورو در دقیقه برخوردار است و به گفته كارشناسان مساعد‌ترین شرایط را برای تبدیل شدن به ثروتمند‌ترین مرد جهان دارد. براساس آخرین لیست مجله «فوربس»، آمبانی با دارایی 1/02 میلیارد دلار در جایگاه چهاردهم این لیست قرار داشت اما دارایی اش به قدری سریع رشد می‌كند، كه حتی كارشناسان مجله معروف «فوربس» را سردرگم كرده است. «موكش» 50 ساله در ژانویه اخیر به عنوان اولین تریلیارد (به روپیه) یعنی عددی با 21 صفر!) در دومین سرزمین پرجمعیت جهان شناخته شد و این موفقیت را جشن گرفت. براساس ارزیابی‌ها، دارایی او از آن زمان تا به حال دو برابر شده و بین 33 تا 43 میلیارد یورو برآورد می‌شود، كه سرمایه‌داران بزرگ جهان را به تعجب واداشته است.

یك هواپیما، هدیه تولد!
گفتنی است كه «موكش» ثروتمند به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد تولد همسرش یك هواپیمای ایرباس شخصی به او هدیه داد. وی در حال حاضر در شهر بمبئی مشغول ساختن یك كاخ مجلل با امكانات فراوان است، كه قرار است این صنعتگر بزرگ هندی همراه با همسرش، سه فرزندش، مادرش و حدود 600 خدمه! در آن زندگی كنند، هزینه ساخت این كاخ مجلل 750 میلیون یورو تخمین زده شده كه تنها درآمد یك هفته موكش است.

میراث پدری
گفتنی است كه دارایی عظیم آمبانی حاصل سال‌ها تلاش و زحمت فراوان پدرش «دهیروبهای» است. «دهیرو» یك مامور پمپ بنزین بود و از صفر شروع كرد و با تلاش فراوان شركت صنعتی «ecnaileR» را در سال 1966 تاسیس كرد. موكش كه در 19 آوریل 1957 به دنیا آمد امروزه دارایی خود را مدیون این شركت است. موكش در رشته شیمی و اقتصاد در بمبئی و آمریكا تحصیل كرد و در سال 1981 رسما به عنوان شریك پدرش در شركت «ecnaileR»مشغول كار شد و در سال 2002 و پس از فوت پدرش ریاست این شركت را برعهده گرفت.

قدرتمندترین مرد هندوستان
در این زمان درآمد این شركت به اندازه چهار درصد تولید ناخالص ملی هندوستان بود. موكش یك برادر كوچكتر به نام «آنیل آمبانی» دارد كه در همین شركت مسئول امور مالی است. او نیز از این شركت درآمد هنگفتی دارد و براساس آخرین لیست «فوربس» با دارایی نزدیك به برادرش (2/81 میلیارد دلار) در جایگاه هیجدهم ثروتمند‌ترین‌های جهان قرار دارد. مجله «yadot aidnI » اخیرا موكش را به عنوان قدرتمندترین مرد هندوستان بعد از نخست‌وزیر این كشور معرفی كرده است. موكش می‌خواهد تا سال 2011 میلادی حدود 25 میلیارد دلار در زمینه لوازم خانگی سرمایه‌گذاری كند. منتقدان هندی می‌ترسند با این سرعت كه موكش در زمینه اقتصادی رشد می‌كند به زودی قسمت وسیعی از صنعت و تجارت هندوستان را در انحصار خود درآورد.

پایگاه فرهنگی هنری تکناز