درب لابی چه ویژگی هایی دارد؟

درب لابی چه ویژگی هایی دارد؟

ما اغلب تا زمانی که مشکلی پیش نیاید به چیزهایی مانند درهای لابی فکر نمی کنیم. خرابی ها اتفاق می افتد و می تواند باعث آسیب شود. با تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه می توانید به راحتی از این مسئولیت اجتناب کنید و همچنین از صدمات احتمالی جلوگیری کنید. در این نوشته می خواهیم بدانیم درب لابی چه ویژگی هایی دارد؟ اگر تمایل به خرید درب های لابی دارید، باید در ابتدا از ویژگی ها و مزایای آن ها اطلاع پیدا کنید.

 

استفاده از درب های لابی

ورودی، اولین چیزی است که مردم و حتی خود شما در هنگام ورود به هر ساختمانی حتی خانه خود می بینید. برای ایجاد یک تاثیر خوب، معمولا طراحان و معماران، زیبایی‌شناسی را مانند رنگ مناسب برای دیوارها، نورپردازی و تزئینات زیبای دیوار در نظر می‌گیرند. با این حال، چیزی که نباید نادیده گرفته شود، چیزی است که برای حفظ امنیت  نیز می باشد. از این رو باید در انتخاب درب لابی با کیفیت دقت شود. می توان از انواع درب های ضد سرقت نیز برای ورودی ها استفاده نمود.

 

در کل باید توجه کنید، درب لابی دری است که معمولا در ورودی ساختمان قرار دارد و تاثیر بسزایی در شکل ساختمان دارد. درهای لابی معمولاً از سه قفل تشکیل شده است که دو قفل آن در کنار درب ثابت می شود و ضامن در مرکز برای رفت و آمد باز و بسته می شود. درب های لابی می توانند تماما چوبی، فلزی، استیل یا ضد سرقت باشند.

 

انواع درب لابی و ویژگی آنها

ما می خواهیم بدانیم درب لابی چه ویژگی هایی دارد؟ با توجه به تنوعی که در این مدل درب ها دیدیم باید بدانیم که هر کدام مزایا و ویژگی های خاص خود را دارند. انواع مختلف این درب ها عبارتند از:

 

درب لابی تمام چوب

نوعی درب که برای ساخت آن از چوب استفاده می شود. برای ساخت درب لابی تمام چوب از انواع چوب استفاده می شود که مهمترین آنها راش، گردو و بلوط می باشد.

 

مدل فلزی

استفاده از فلزات برای ساخت درب لابی امری متداول است زیرا برخی افراد معتقدند که درب لابی چوبی بسیار گران است.

 

درب های استیل

این نوع درب بسیار زیبا به نظر می رسد. به دلیل مقاومت بالای فولاد در برابر شرایط جوی، از درب لابی و درب ضد سرقت استیل به عنوان ماده اولیه برای ساخت این نوع درب ها استفاده می شود. از ویژگی های مهم درب های ضد زنگ می توان به ظاهر زیبا، استحکام بالا و قیمت مناسب اشاره کرد.

 

درب لابی ضد سرقت

همان طور که می دانید ما می خواهیم بررسی کنیم درب لابی چه ویژگی هایی دارد؟ در ابتدا اشاره ای داشتیم که یکی از مدل های ورودی، درب ضد سرقت ( آتاک درب ) است. در واقع درب های لابی ضد سرقت نمونه دیگری از درب هایی هستند که با توجه به ویژگی های امنیتی بسیار خوبی که دارند می توانند گزینه مناسبی برای استفاده در ساختمان ها باشند. این درب ها ترکیبی از چوب و فلز لمینت ام دی اف هستند که از درب های لابی فلزی زیباتر و نسبت به سایر انواع درب لابی ایمن تر است.

 

درب لابی چه ویژگی هایی دارد؟

درب لابی چه ویژگی هایی دارد؟

با توجه به مدل های مختلفی که برای درب های لابی ارائه دادیم، اطلاع از اصلی ترین ویژگی های آن ها می تواند به ما کمک کند تا انتخاب مناسب برای خرید و استفاده در ساختمان خود داشته باشیم. اصلی ترین ویژگی درب های لابی تنوع آن ها است. همان طور که در بخش قبل اشاره کردیم شما می توانید مدل های مختلفی از آن ها را برای ساختمان خود انتخاب کنید. بحث دیگری که در این زمینه مطرح است نگهداری و نظافت آن ها می باشد. با توجه به مشخصه ها، نگهداری آن ها منجر به طول عمر بالاتر و افزایش ایمنی ساختمان می شود. توجه داشته باشید که برخی از مدل های درب های لابی قیمت مناسب تری دارند و به راحتی نیز تعمیر می شوند. مدل هایی مانند درب لابی ضد سرقت نیز افزایش ایمنی را به همراه دارند و عایق مناسبی در برابر صدا نیز هستند.

پس با توجه به مدل های موجود می توان گفت انتخاب گسترده ای برای خرید درب لابی وجود دارد.

 

سخن آخر

آتاک درب ایران (درب لابی ، درب ضد سرقت ) از  سال 1386 تا کنون در زمینه واردات و تولید انواع درب ضد سرقت ترک و ضد دیلم فعال می باشد. در این نوشته ما به بررسی این سوال پرداختیم که درب لابی چه ویژگی هایی دارد؟ با توجه به اهمیت ورودی ساختمان و شرایط زیبایی شناختی، انتخاب درب مناسب می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی و امنیت ساختمان داشته باشد.