درخت فرشته بلوط کهنسال ترین موجود زنده میسیسیپی

درخت فرشته بلوط کهنسال ترین موجود زنده میسیسیپی

این داستان درختان است اما به نوعی قصه ی ما انسانها نیز هست. هر درخت شکل و شخصیتی مخصوص به خود دارد که در طول زندگی اش آن را حفظ می کند.

با این مقدمه بیایید در مورد جالب ترین درختان جهان بیشتر بدانیم؛ این لیست تنها به کهن ترین ترین درختان نمی پردازد بلکه آنهایی که دارای شکل یا حالت منحصر به فردی هستند را نیز مورد توجه قرار می دهد.

 

بزرگ ترین و پیر ترین درختان جهان بسیار باشکوه هستند چرا که شاهد ظهور و سقوط تمدن های متعددی بوده اند. مثلاً ژنرال شرمن، بزرگترین درخت تک ریشه ای که تا به حال شناخته شده و یا تجیکو با 9550 سال قدمت که قدیمی ترین درخت کلونال است. درختان باستانی پیوند زنده ی ما انسان ها با گذشته هستند و در جریان تغییرات همیشگی، شکل خود را حفظ می کنند.

 

 درخت بلوط فرشته

این درخت 1500 ساله در جزیره ی جونز و در ایالت کارولینای جنوبی در آمریکا قرار دارد. شاخه های این درخت بلند بر مساحتی حدود 5 کیلومتر مربع سایه می افکنند. گفته می شود که این درخت یکی از قدیمی ترین ارگانیسم های زنده در شرق رودخانه ی می سی سی پی است.

 

درخت فرشته بلوط کهنسال ترین موجود زنده میسیسیپی

اندازه ی محیط تنه ی درخت بلوط فرشته 8 متراست و هر یک از شاخه های آن تا 30 متر کشیده شده اند. این درخت بلایای طبیعی بسیاری را از سر گذرانده است که از آن جمله می توان به زلزله ای در سال 1886، سیل های بیشمار و طوفان هایی مثل طوفان هوگو در سال 1989 اشاره کرد.