درمان عجیب با سیگار !!! + عکس

درمان عجیب با سیگار !!! + عکس

راستش قبلا دکتر مجیدی پستی به نام “وقتی سیگار مهربان می‌شود!” داده بودند که من شدیدا به ایشان اعتراض کردم، فکر می کنم ” آه ” ایشان مرا گرفت و من را تا نوشتن چنین پستی پیش برد.

اما یک سوال: آیا هیچ عقل سالمی بلعیدن دود را صحیح می داند؟

و یک نکته: علم پزشکی با قاطعیت تمام ثابت کرده مصرف دخانیات ۱۰۰% مضر هست پس هیچ توجیهی برای سیگار کشیدن وجود ندارد.

درمان عجیب با سیگار !!! + عکس

تمام پزشکان و متخصصین دنیا طی هزاران آزمایش ثابت کرده اند سیگار، تنباکو و دود ناشی از آن، آسیب های جدی و غیر قابل بازگشتی به انسان وارد می کند اما درمانگاهی به نام بالور در اندونزی به تنهایی تصمیم گرفته با تمام متخصصین دنیا به جنگ برخیزد. بالور توانسته با بیش از ۶۰,۰۰۰ بیمار طی ۱۰ سال برای درمان بیماری هایی همچون سرطان، آمفیزم یا درخودماندگی (اوتیسم) و … شهرتی جهانی کسب کند اما جالب است بدانید علت بیماری برخی از مراجعین به این مرکز خود سیگار است.

البته درمان با سیگار چیز غریبی نیست و در زمان های نچندان دور در کشوری مثل آمریکا چنین درمانگاه هایی وجود داشته حتی دندانپزشکان آمریکایی آن را توصیه می کرده اند! ولی با پیشرفت علم تمام آنها تعطیل شده اند اما درمانگاه بالور شهر جاکارتا شاید تنها مرکزی است که هنوز به کار خود ادامه می دهد.

مسولیت این مرکز با دکتری به نام Gretha Zahar است و شیوه کار او بدین صورت است که اول دود سیگار را در دهانش حبس کرده و بعد آن را توسط لوله به گوش یا بینی یا دهان فرد می دمد. ماده اصلی سیگارها، تنباکو است و با توجه به مریض برخی گیاهان دارویی نیز به آن اضافه می شوند.

دکتر Zahar می گوید: “من نیازی به چاپ نظریاتم در مجلات و … ندارم، به تست بالینی هم اعتقادی ندارم. پول گسترش این  مراکز رو هم ندارم اما به کارم اعتقاد دارم”.

به گفته سازمان بهداشت جهانی سالیانه ۴۰۰,۰۰۰ اندونزیایی به خاطر مصرف سیگار می میرند (این رقم در کشورهای جهان سومی ۲۵,۰۰۰ است)، این در حالی است که درآمد سالیانه دولت اندونزی از این صنعت بالغ بر ۷,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ دلار است. مخالفان دخانیات در این کشور دست به تلاش های گسترده ای برای کم کردن این ارقام زده اند و حتی درمانگاه دکتر Zahar را تحدید به تعطیلی کرده اند.

 

درمان عجیب با سیگار !!! + عکس

منبع: thejakartaglobe

منبع : fullnet.ir
 
تهیه و تنظیم : پایگاه تکناز