در انتخاب ابزار و مواد رنگ مو به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

در انتخاب ابزار و مواد رنگ مو به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

رنگ کردن مو نقش بسیار موثری بر تغییر ظاهر و زیبایی ما دارد. این هنر از سال ها پیش بوسیله رنگ های طبیعی مانند حنا انجام می شده است. اما امروزه رنگ های شیمیایی مختلفی به بازار عرضه شده که می تواند به صورت دائمی رنگ موهای شما را تغییر دهد و تغییری چشمگیر در ظاهر شما ایجاد کنند.

 

حرفه و هنر رنگ مو امروزه یکی از رشته های آموزش آرایشگری محسوب می شود که به طور تخصصی به انواع روش رنگ کردن مو مانند رنگ ساده، هایلایت، آمبره، بالیاژ، ریشه گیری و … می پردازد و هنرجویان را با انواع ابزار و مواد مورد نیاز برای رنگ مو آشنا می کند.

 

انتخاب ابزار و مواد مناسب یکی از موارد بسیار مهم و کلیدی برای موفقیت در تمام رشته های آرایشگری، به ویژه رشته رنگ مو است. حتی در صورتی که شما از مهارت کافی در حرفه خود برخوردار باشید، باز هم استفاده از ابزار بی کیفیت و نامناسب می تواند نتیجه کار شما را تحت تاثیر قرار داده و باعث نارضایتی مشتریان شما شود.

 

به همین دلیل بسیار مهم است که از اصول و رمز و رازهای انتخاب تجهیزات، مواد و ابزار مناسب برای رنگ کردن مو مطلع باشید و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه دهید. اگر نمی دانید که هنگام خرید ابزار باید به چه نکاتی توجه کنید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

نکات مهم در انتخاب ابزار و مواد رنگ مو

پیش از خرید لوازم مورد نیاز رنگ مو، ابتدا باید بدانید که باید به دنبال چه چیزی باشید. چه برندی، با چه کیفیت و چه قیمتی باید تهیه کنید. برخی از مهم ترین مواردی که برای خرید باید مد نظر قرار دهید شامل موارد زیر است:

در انتخاب ابزار و مواد رنگ مو به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

۱. کیفیت مناسب

لوازم مورد نیاز برای رنگ مو به دو دسته اقلام مصرفی و غیرمصرفی تقسیم می شوند. اقلام مصرفی شامل رنگ، شامپو، پودر دکلره، رنگساژ و … و اقلام غیرمصرفی شامل کلاه مش، شانه، قلم مو، قلاب، سشوار، و … است. هر دوی این محصولات باید از کیفیت مناسب برخوردار باشند تا نتیجه کار همان چیزی باشد که مشتری انتظار دارد.

لوازم مصرفی به طور مستقیم بر زیبایی و سلامت موهای مشتری تاثیر می گذارد و بی کیفیت بودن آن ها می تواند به موهای مشتری آسیب زده یا از زیبایی آن بکاهد.

اما بی کیفیت بودن ابزار غیرمصرفی ضرر مالی برای شما خواهد داشت. زیرا اقلام بی کیفیت دوام زیادی ندارند و شما مجبور خواهید بود پس از مدتی آن ها را تعویض کنید. بنابراین، مقرون به صرفه تر است که از ابتدا کمی بیشتر هزینه کنید و چیزی بخرید که سال ها برای شما کار کند.

 

۲. قیمت مناسب

با توجه به محلی که سالن زیبایی شما قرار دارد و سطح طبقاتی و مالی مردم آن منطقه، میزان دستمزد خدمات تعیین می شود. به عنوان مثال، اگر شما در منطقه ای هستید که مردم از طبقه متوسط یا ضعیف جامعه هستند، نمی توانید قیمت بالایی به عنوان دستمزد خود در نظر بگیرید. زیرا با توان مالی مردم همخوانی نخواهد داشت و شما نمی توانید مشتری های زیادی جذب کنید.

بنابراین، بهتر است هنگام خرید مواد و ابزار کار خود، محصولاتی را انتخاب کنید که قیمت مناسب تری دارند تا قیمت تمام شده کار شما رقم مناسب و مقرون به صرفه ای برای مشتریان شما باشد.

 

۳. توجه به ویژگی های خاص هر مشتری

همانطور که می دانید، انواع مختلف نوع و جنس مو وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به عنوان مثال برخی افراد موهای بسیار نازکی دارند و به شدت مستعد آسیب دیدگی هستند. یا برخی موهای خشکی دارند و ممکن است استفاده از مواد شیمیایی قوی موهای آن ها را بیش از پیش دهیدراته و خشک کند. حتی موهای برخی افراد از قبل آسیب دیده و ممکن است کار شما را بسیار سخت و حساس کند.

توجه به این ویژگی ها در انتخاب مواد مصرفی بسیار مهم است. زیرا یک اشتباه کوچک ممکن است خسارت جبران ناپذیری به موهای مشتری های شما وارد کند. شما در دوره آموزش رنگ مو با تمام انواع مو و نحوه انتاب رنگ مو با توجه نوع و رنگ پوست آشنا خواهید شد.

 

در انتخاب ابزار و مواد رنگ مو به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ

رنگ مو کاری بسیار تخصصی است که یادگیری آن به اساتید باتجربه و حرفه ای نیاز دارد. همچنین، استفاده از لوازم و تجهیزات با کیفیت از موارد بسیار مهمی است که بر یادگیری هنرجویان و آینده کاری آن ها تاثیر می گذارد. آموزشگاه آرایشگری رز سرخ انتخاب بسیار مناسب برای افرادی است که به دنبال یک آموزشگاه مجهز و حرفه ای می گردند.

 

رز سرخ مجهز به تمامی ابزارآلاتی است که در طی دوران آموزش آرایشگری نیاز است. هنرجویان در این آموزشگاه به راحتی می‌توانند انواع ابزار و لوازم آرایشی را در دسترس خود داشته باشند. همچنین، بسیاری از رشته های مهم آرایشگری مانند آموزش شینیون، کاشت و طراحی ناخن،‌ اپیلاسیون، اکستنشن مو و مژه و … در این آموزشگاه در سطوح مبتدی و پیشرفته ارائه می شوند. از سایر ویژگی های استثنایی این آموزشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

همکاری با اساتید با اخلاق، با تجربه و حرفه ای که‌ تمام اطلاعات و اندوخته های خود را با بهترین متدهای آموزشی به هنرجویان انتقال می دهند.

ارائه مدارک فنی و حرفه ای معتبر در پایان هر دوره آموزشی

شهریه مقرون به صرفه و مناسب با توجه به کیفیت بالای خدمات در این آموزشگاه

برگزاری کلاس ها به صورت کاملا عملی و بر روی مدل های مصنوعی و طبیعی

ارائه سرفصل های آموزشی استاندارد و تعیین شده از سوی سازمان فنی و حرفه ای

کلاس ها به صورت خصوصی و نیمه خصوصی برگزار می‌شوند که هرکدام شهریه مخصوص به خود را دارد. عزیزان شهرستانی نیز می‌توانتد به صورت فشرده و در روزهای تعطیل در این دوره ها شرکت کنند تا هزینه رفت و آمد زیادی را متحمل نشوند.

شما عزیزان می توانید در هر ساعت از شبانه روز نسبت به تکمیل فرم ثبت نام آنلاین در سایت رزسرخ به آدرس rosesorkh.com  اقدام نمایید و یا در ساعات کاری آموزشگاه با شماره تلفن  ۰۲۱۸۸۰۴۷۱۶۲ برای مشاوره و ثبت نام تماس بگیرید.

برچسب‌ها: