دورافتاده ترین جزیره مسکونی جهان

دورافتاده ترین جزیره مسکونی جهان
تریستین داکونها( Tristan da Cunha) گروهی از جزیرهای آتشفشانی دور افتاده در اقیانوس اطلس میباشد که 2.816 کیلومتر از جنوب قاره آفریقا و 3.360 کیلومتر از جنوب قاره آمریکا فاصله دارد.این جزیره دورافتاده ترین جزیره مسکونی در جهان میباشد که در مارس 1506 کشف گردید و به نام کاشف پرتغالی آن نامگذاری شد.این گروه جزایر،از جزیره های کوچک و بزرگی تشکیل شده که جزیره اصلی که همه را نیز در بر گرفته و بزرگترین آنها میباشد تریستین داکونها میباشد.همچنین از جزیر های مهم میتوان به Inaccessible Island  وNightingale  Islands اشاره نمود . جزیره Gough Island نیز جزیی از جزیره اصلی به شمار میرود که در 395 کیلومتری جنوب شرقی جزیره اصلی قرار دارد
 
دورافتاده ترین جزیره مسکونی جهان
تریستین داکونها :: Tristan da Cunha

این جزیره در اقیانوس اطلس جنوبی واقع شده و 98 کیلومتر مربع مساحت .در 14 اوت 1816 این جزیره جزیی از پادشاهی بریتانیا شد.در سال 1961 به دلیل فوران آتشفشان تمامی 198 سکنه جزیره را ترک کردند.ولی در نوامبر 1963 دوباره بازگشتند.بیشتر مردمان این جزیره کشاورز هستند.این جزیره یک جمعیت 270 نفری دارد که همگی 7 نام خانوادگی همسان دارند.و شامل 80 خانواده میشوند.مردم این جزیره گمان میکنند که اجداد آنها در گذشته بین سالهای 1816 و 1908 شامل 15 نفر بوده اند(8 مرد و 7 زن) و مردان آنها از اسکاتلند،انگلستان،هلند،آمریکا و ایتالیا آمده اند.در این جزیره یک بیماری تنگی نفسی شایع میباشد که دکتر Dr. Noe در حال تحقیق است که بفهمد آیا این بیماری یک بیماری ژنیتیکی از طبیعت این جزیره میباشد یا نه.

 

دورافتاده ترین جزیره مسکونی جهان

پرچم تریستین داکونها

مسافرت و حمل و نقل از این جزیره به جاهای مختلف جهان مشکل است زیرا این جزیره فرودگاهی ندارد و قایق های ماهیگیری آفریقای جنوبی سرویس ها منظم این جزیره میباشند.آموزش و پروش در این جزیره کامل نیست و بچه ها در 15 سالگی مدرسه را ترک میکنند. اگر چه آنها یک سال بعد گواهی آموزش کلی را دریافت میکنند اما از نظر دانش در سطح پایینی هستند.یکی از منابع اصلی درآمد خارجی این جزیره نیز کارخانه تولید خرچنگ و صادرات آن میباشد.

 

دورافتاده ترین جزیره مسکونی جهان

نماد تریستین داکونها

این جزیره تا سال 2001 تلویزیون نداشته و تنها کانال فعال این جزیره کانال British Forces Broadcasting Service از جزایر فالکلند میباشد.

 

پایگاه فرهنگی هنری تکناز