دکتر گوارش و کبد برای درمان کبد چرب

مجموعه : پزشکی و سلامت
دکتر گوارش و کبد برای درمان کبد چرب

کبد چرب یکی از بیماری‌های خاموش و شایع است که بسیاری از افراد به آن مبتلا می‌شوند. بیماری کبد چرب علائم و نشانه‌ هایی دارد که با دانستن آن‌ها می‌توانید زودتر از بیماری خود آگاه شوید و نسبت به درمان آن اقدام کنید.

 

اگر دچار این بیماری هستید و می‌خواهید آن را درمان کنید یا علائم آن را تجربه کرده‌اید، می‌توانید برای پیداکردن بهترین متخصص گوارش یا فوق تخصص کبد از طریق سایت دکترتو اقدام کنید. در دکترتو علاوه بر سیستم تعیین وقت حضوری امکان مشاوره آنلاین و تلفنی وجود دارد.

 

بیماری‌های کبد انواع متعددی داشته و هرکدام به‌نوعی به این اندام حیاتی آسیب وارد می‌کنند. کبد چرب یکی از شایع‌ترین بیماری های کبد است که به دلیل تجمع چربی در آن ایجاد می‌شود. کبد چرب که با نام استئاتوز کبدی نیز شناخته می‌شود، زمانی اتفاق میفتد که چربی در کبد تجمع پیدا کند.

 

وجود مقدار کمی چربی در این اندام طبیعی است. اما تجمع بیش از حد آن می‌تواند به یک مشکل اساسی تبدیل شود. اگر بیش از ۵ تا ۱۰ درصد از وزن کبد شما چربی است احتمالا به این بیماری مبتلا هستید.

 

 

کبد دومین ارگان بزرگ بدن است. این عضو، به فرآوری مواد غذایی کمک می‌کند و مواد مضر خون را فیلتر می‌کند. گاهی این بیماری را بیماری خاموش کبدی می‌نامند، به این دلیل که می‌تواند بدون ایجاد علائم رخ دهد.

 

شیوع این بیماری در بسیاری از نقاط جهان، به ویژه در کشورهای غربی، به طور فزاینده‌ای در حال افزایش است و حدود ۲۵ درصد از مردم جهان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اما خبر خوب این است که این بیماری یک بیماری برگشت‌پذیر است و با تغییر سبک زندگی قابل درمان است.

 

برای اطلاع از علائم، تشخیص و درمان آن باید به متخصص گوارش و فوق تخصص کبد مراجعه کنید.

 

جگر چرب یک بیماری قابل برگشت است. اغلب نشانه خاصی ندارد و به طور معمول اگر درمان شود آسیب دائمی و همیشگی ایجاد نمی‌کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد کبد چرب و علائم آن می توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://doctoreto.com/blog/what-is-fatty-liver/

 

نوبت اینترنتی مطب بهترین دکترهای متخصص و فوق تخصص گوارش کرج

 

دردهای گوارشی از بدترین انواع درد هستند و معمولا بیمار را عاصی می‌کنند. سیستم گوارش به سختی علائم بیماری را نشان می‌دهد و با فرد صبوری می‌ورزد، اما زمانی که دیگر توان ندارد، با خشم علائم خود را بروز می‌دهد.

 

اگر ساکن کرج هستید و با علائم گوارشی مواجه شده‌اید یا سابقه‌ی بیماری‌های گوارشی دارید و تمایل دارید که بررسی‌ها و چکاپ‌های گوارش را انجام دهید، وارد سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو شوید و اولین نوبت دکتر گوارش کرج را دریافت کنید.

 

دکتر متخصص گوارش خوب در کرج

دکتر متخصص گوارش پزشکی است که بعد از دریافت مدرک دکتری عمومی، تخصص داخلی و سپس فوق تخصص گوارش و کبد دریافت کرده‌است. فوق تخصص گوارش و معده در کرج به تشخیص و درمان بیماری‌های گوارشی می‌پردازد و بهتر از هر پزشک دیگری به اندام‌های گوارشی شما آشنایی دارد و می‌تواند مشکلات آنها را برطرف کند.

 

متخصص معده کرج در مطب‌ها، کلینیک‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی متعدد مشغول به خدمت‌رسانی به بیماران هستند و فعالیت‌های مختلفی چون تشخیص، درمان و فرایندهای مداخله‌ای انجام می‌دهند.

 

اگر با مشکل گوارشی  از جمله کبد چرب مواجه شده‌اید می‌توانید از دکتر گوارش کرج در دکترتو نوبت بگیرید و برای درمان بیماری‌های خود اقدام کنید.

 

دکتر متخصص و فوق تخصص گوارش چه تخصص هایی دارد؟

دکتر گوارش و کبد کرج تخصص‌های مختلفی دارد ودر زمینه‌های مختلفی می‌تواند خدمات انجام دهد. برخی از تخصص‌ها و مهارت‌هایی که دکتر فوق تخصص گوارش کرج دارد را در ادامه آورده‌ایم؛

 

دکتر گوارش و کبد برای درمان کبد چرب

 

آندوسکوپی

یکی از اقداماتی که دکتر فوق تخصص گوارش انجام می‌دهد، جراحی آندوسکوپی است. در این روش یک لوله‌ی منعطف و نرم که سر آن یک دوربین قرار دارد از طریق دهان وارد لوله‌ی گوارش بیماری می‌شود و در صورت دیدن موردی بیماری را تشخیص می‌دهد.

 

همچنین اگر مشکلی در لوله‌ی گوارش وجود داشته‌باشد که نیازمند جراحی باشند، مثل گذشته لازم نیست که شکم کامل باز شود. می‌توان از طریق انجام آندوسکوپی و با کمک ابزار دیگر، به درمان مشکل بدون انجام جراحی پرداخت.

 

در آندوسکوپی می‌توان بی‌حسی و یا بیهوشی عمومی را اعمال کرد.

 

کولونوسکوپی

 

یکی دیگر از تخصص‌هایی که دکتر گوارش و شهرهای دیگر دارد، این است که برای بررسی انتهای لوله‌ی گوارش و اواخر روده (کولون) از کولونوسکوپی استفاده می‌کند. این روش هم مانند آندوسکوپی است.

 

فقط تنها تفاوت این دو روش در این است که آندوسکوپی از ابتدای لوله‌ی گوارش انجام می‌شود و کولونوسکوپی از انتهای آن. در واقع سوراخ ورودی آندوسوپی دهان و سوراخ ورودی کولونوسکوپی مقعد است.

 

چه زمانی باید به دکتر گوارش در کرج مراجعه کرد؟

 

اما کی به دکتر گوارش مراجعه کنیم؟ هر زمان که هر یک از علائم زیر را داشتید به دکتر گوارش مراجعه کنید؛

 

اگر استفراغ خونی دارید.

در صورتیکه نمی‌توانید چیزی ببلعید.

اگر از خوردن مواد غذایی تهوع می‌گیرید.

اگر احساس وجود درد و سوزش حین بلع دارید.

سوزش سردل می‌تواند علامت هشدار باشد.

اگر ورم معده (درد معده) دارید.

در صورت وجود دلپیچه و اسهال

اگر هنگام دفع مدفوع خونریزی یا حتی لکه بینی دارید.

در صورتیکه مدفوع شما سیاه قیری است و بدبو

اگر رنگ شما زرد شده‌است.

در صورتیکه چشمان شما زرد شده‌است.

اگر در هرجای شکم خود درد دارید.

در صورتیکه مصرف الکل شما زیاد است.

هنگام خواب به سرفه می‌افتید.

نفخ دارید.

اگر یبوست دارید.

اگر اسهال خونی دارید.

در صورتیکه برخی مواد غذایی را نمی‌توانید تحمل کنید.

اگر می‌خواهید لاغر شوید و یا عمل لاغری انجام دهید.

اگر بسیار چاق هستید.

لاغری زیاد.

سوء جذب دارید.

و بسیاری از علائم دیگر که حدس می‌زنید به گوارش شما مرتبط باشد.

 

سریعترین راه دسترسی به دکتر گوارش در کرج

 

برای سریع‌ترین دسترسی به دکتر متخصص گوارش و یا دریافت نوبت از ایشان، می‌توانید از سایت نوبت‌دهی آنلاین دکترتو استفاده کنید.

 

در صورتیکه می‌خواهید نوبت دکتر گوارش کرج دریافت کنید، می‌توانید وارد سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو شوید و با جستجوی تخصص گوارش و کبد در شهر کرج، به لیستی از متخصص گوارش در کرج دسترسی داشته‌باشید و دریافت نوبت کنید.

 

دکتر گوارش و کبد برای درمان کبد چرب

 

گرفتن نوبت از دکتر متخصص گوارش و کبد و معده در کرج

 

اگر مشکل گوارشی دارید و یا نیاز به انجام چکاپ‌های گوارشی دارید و نمی‌دانید که چگونه می‌توان از بهترین متخصص گوارش و کبد و معده نوبت گرفت، به سایت نوبت دهی آنلاین دکترتو مراجعه کنید.

 

امروزه دیگر نمی‌توانید از دوستان و آشنایان پرس‌وجو کنید و بهترین دکتر گوارش را پیدا کنید. نیاز به یک بررسی دقیق‌تر دارید و باید نظرات بیشتری را راجع به متخصص گوارش و کبد مد نظر خود بشنوید تا بتوانید بهترین متخصص گوارش را پیدا کنید.

 

با وارد شدن به دکترتو، می‌توانید تخصص گوارش و کبد را جستجو کنید و شهر کرج را انتخاب کنید. بعد از این کار به پروفایل شخصی دکترها‌یی که برتر هستند دسترسی خواهید داشت و می‌توانید دکتر گوارش با امتیاز بالا و نظرات مثبت را انتخاب کنید.

 

انتخاب بهترین متخصص گوارش و کبد و معده در کرج

 

در این بخش لیستی از بهترین متخصص گوارش در کرج برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید از آنها نوبت بگیرید؛

 

دکتر پژمان ملاخلیلی

دکتر محمد تقی صفری

دکتر محمد مولوی

دکتر مهدی حمیدیان

دکتر هدی حمید