رازهای ایجاد ثروت توسط ثروتمندان جهان

مجموعه : مجله خبری
رازهای ایجاد ثروت توسط ثروتمندان جهان

ایجاد ثروت می‌تواند یکی از هیجان انگیزترین و پاداش آورترین اقدامات در زندگی یک شخص باشد. گذشته از اینکه ارائه یک تجربه لذت بخش است. ارزش خالص قابل توجهی که ثروت ایجاد می‌کند می‌تواند افراد را از نگرانی در مورد تهیه اقلام مورد نیاز زندگی روزانه، پرداخت قبض‌ها و دیگر استرس و اضطراب‌های مالی رها کند، برای برخی، این انگیزه‌ها سبب می‌شود که آنان به دنبال کسب و ایجاد ثروت بروند. اما برای بعضی دیگر، کسب ثروت بیشتر شبیه یک بازی است و اشتیاق آنها به ثروت سازی به دلایل مختلفی مثل کسب شهرت، با اولین چک سود سهام از سهام خود، سپرده سود از اوراق قرضه‌‌ای که خریداری کرده‌‌اند یا چک اجاره از یک مستاجر در ملک خود شروع می‌شود.

 

در حالی که مقالات بی‌شماری وجود دارد که به تکنیک‌ها و استراتژی‌های فردی برای ایجاد ثروت و ثروتمند شدن اختصاص داده شده است، اما توصیه‌های اینجا بیشتر به فلسفه چگونه ثروتمند شدن متمرکز است. در نظر گرفتن این نکات می‌تواند به شما در ایجاد ثروت و جمع آوری سرمایه مازاد کمک کند.

 

ایجاد ثروت

قدرت مقادیر کم را درک کنید

یکی از اشتباهاتی که اکثر مردم در هنگام کشف چگونه ثروتمند شدن مرتکب می‌شوند این است که فکر می‌کنند باید با یک حجم زیاد از سرمایه شروع به کار کنند. آنها از ذهنیت «کافی» رنج می‌برند: «من پول کافی برای سرمایه گذاری ندارم.» به اندازه کافی پشتوانه مالی ندارم. و از این دست موارد سبب می‌شود که همواره برای شروع یک کسب و کار تردید داشته باشند. آنها اعتقاد دارند اگر در یک زمان ۱۰۰۰ یا ۵۰۰۰ دلار سرمایه گذاری نکنند، هرگز ثروتمند نخواهند شد. با این حال، که حجم سرمایه یا پول زیاد خود ابتدا از مبلغ‌های کوچکتر ساخته شده است. همه کسانی که به دنبال کسب ثروت هستند لزوماً نیازی به صرفه جوئی ندارید، اما سرمایه‌های اندک می‌توانند در نهایت میلیون‌ها دلار شوند، به شرط آنکه پتانسیل را ببینید و پس انداز کنند.

 

تولید ثروت زمان بر است

برخی از افراد تمایلی به تهیه یک برنامه ایجاد ثروت ندارند زیرا نمی‌خواهند ۱۰ سال صبر کنند تا ثروتمند شوند. آنها ترجیح می‌دهند در لحظه از پول خود لذت ببرند. آنها بیان می‌کنند که مگر ما ۱۰ سال دیگر زنده می‌مانیم که برای آن برنامه ریزی کنیم. اما سوال این است که آیا ۱۰ سال دیگر از امروز بهتر خواهید بود یا نه؟ جایی که اکنون هستید مجموع تصمیماتی است که در گذشته گرفته اید. چرا این طرز تفکر را در تصمیماتی که اکنون می‌توانید برای موفقیت در آینده برای خود بگیرید، به کار نگیرید؟ زندگی شما بیانگر نحوه صرف وقت و پول شماست.

 

پتانسیل درآمد خود را به حداکثر برسانید

اگر می‌خواهید ایجاد ثروت کنید، باید در تصمیم گیری شغلی خود تمرکز کنید که به شما کمک می‌کند درآمد بیشتری کسب کنید. یافتن راه‌هایی برای افزایش درآمد برای ثروتمند شدن امری اساسی است. از خود بپرسید آیا می‌توانید با همین مدرک تحصیلی یا ارتقا آن و یا تغییر رشته، درآمد بیشتری کسب کنید. برای به حداکثر رساندن پتانسیل درآمد خود چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ همچنین، مطمئن شوید که سخت کار می‌کنید و تمام تلاش خود را برای شغلی که دارید، انجام می‌دهید.

 

هزینه‌های زندگی خود را کم کنید

برای جذب ثروت، باید با صرفه زندگی کنید. بیشتر افراد ثروتمند اتومبیل گران قیمت سوار نمی‌شوند یا در عمارت و کاخ‌های بزرگ زندگی نمی‌کنند. آنها هزینه‌های زندگی خود را تا حد ممکن پایین نگه می‌دارند تا بتوانند از درآمد مازاد خود برای ادامه سرمایه گذاری در فرصت‌های ثروت آفرینی استفاده کنند.

 

هرچه پول بیشتری برای سرمایه گذاری مجدد داشته باشید، سریعتر می‌توانید ثروت را جمع کنید. شما باید به شک هوشمندانه‌‌ای هزینه‌های خود را برای چیزهایی که به درد شما نمی‌خورد کاهش دهید. به دنبال روش‌هایی برای کاهش قبض‌های پرداختی، از جمله قبض‌های انرژی و دیگر مخارج خود باشید. اگر فرصت اقتصادی خوبی برای شما پیش آمد می‌توانید روی این فکر که ماشین خود را به فروش برسانید نیز تمرکز کنید و برای مدتی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید. شما باید قدر فرصت‌ها را بدانید.

 

رازهای ایجاد ثروت توسط ثروتمندان جهان

کم کردن هزینه‌های زندگی

روی خود سرمایه گذاری کنید

خود شما بهترین منبع برای ایجاد ثروت هستید. به منظور افزایش قابلیت‌های خود و کشف بهترین فرصت‌های خود، باید روی خود سرمایه گذاری کنید. این بدان معنی است که به استعدادها، علایق و مهارت‌های خود نگاهی دقیق بیندازید و بهترین روش‌ها را برای به حداکثر رساندن توانایی‌های خود در نظر بگیرید.

 

این ممکن است به معنای صرف هزینه و وقت برای تحصیلات و تلاش برای افزایش و پالایش مهارت‌های شما باشد. شما باید انعطاف پذیر شوید، ذهن خود را باز نگه دارید و با دیگران ارتباط برقرار کنید. شما باید تجربه کسب کنید و به دنبال فرصت‌های ارزشمندی باشید که به شما کمک می‌کند بنیان مالی خود را ایجاد کنید.

 

رازهای ایجاد ثروت توسط ثروتمندان جهان

سرمایه گذاری روی خود

خود را با دوستان پول پرست محاصره کنید

روابطی که ایجاد می‌کنیم از بسیاری جهات بر ما تاثیر می‌گذارد. دوستی نه تنها برای زندگی شخصی و بلکه برای وضعیت شغلی شما مهم است. همچنین بین دوستان و سطح ثروت شما همبستگی وجود دارد. اگر می‌خواهید ثروتمند شوید، عاقلانه خواهد بود که با افرادی ثروتمند و موفق هستند، دوست شوید.

معاشرت با افراد موفق دیگر می‌تواند به شما کمک کند تا طرز فکر پول درآوردن و ایجاد ثروت در شما تقویت شود. و معاشرت با افراد ثروتمند و همفکر این امکان را ایجاد می‌کند که فرصت جدیدی برای شما به وجود آید و شما به سبب قرار گرفتن در حلقه دوستان ثروتمند نهایت استفاده از این فرصت‌ها را داشته باشید.

 

برای زندگی خود هدف گذاری کنید

کسانی که برای زندگی خود اهداف تعیین می‌کنند بسیار بیشتر از کسانی که اهداف در زندگی ندارند، موفق می‌شوند. به همین دلیل، اگر می‌خواهید چگونه ثروتمند شدن را بیاموزید، باید برای زندگی خود هدف گذاری کنید.

 

تعیین اهداف مهم است زیرا بدون هدف، از کجا می‌دانید به کجا می‌روید؟ اهداف می‌توانند انگیزه شما را حفظ کرده و برای رسیدن به بهترین نتیجه تلاش کنند. وقتی برای آینده مالی بهتر برنامه ریزی می‌کنید، باید مطمئن شوید که هدف شما هوشمند است. برای برنامه ریزی و هدف گذاری مراحل زیر را پیگیری کنید:

 

اهداف و هدف خود را بنویسید

برای رسیدن به اهداف زندگی خود برنامه‌‌ای ایجاد کنید.

هر هدف را به اهداف کوچکتر تقسیم کنید.

پیشرفت تعیین هدف خود را پیگیری کنید و برای رسیدن به آن در مسیر، تغییراتی ایجاد کنید (در صورت لزوم).

روش‌های کوچکی برای پایبندی به هدف خود پیدا کنید.

هنگام تعیین اهداف، روش‌هایی برای ایجاد انگیزه در خود پیدا کنید.

رسیدن به هدف خود را به یک رقابت دوستانه تبدیل کنید.

در بهترین راه برای تعیین اهداف و رسیدن به موفقیت بیشتر بخوانید.

 

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با اصلی‌ترین رازهای ایجاد ثروت توسط ثروتمندان جهان آشنا نماییم. با این وجود برای رسیدن به ثروت علاوه بر راهکارهای ذکر‌شده می‌توانید کتاب‌های مرتبط با رازهای رسیدن به ثروت را مطالعه کنید.