راز مخـوف زمـینــی مناطق نفرین شده

راز مخـوف زمـینــی مناطق نفرین شده

این كه فضا می‌تواند بر روی بشر تاثیر داشته باشد دیگر موضوعی كاملا عادی و پیش پا افتاده است. خورشید و تشعشعات خیره‌كننده آن سلامتی افراد خاصی را كه نسبت به تغییرات آب و هوایی حساس هستند، به خطر می‌اندازد. ماه، گذشته از ایجاد جزر و مد، سبب می‌شود كه بر روی انسان‌ها تاثیرگذار باشد. خیلی‌ها می‌گویند یكی از همین روزها ستاره كوچكی زمین را منهدم خواهد كرد ولی خود (زمین) نیز می‌تواند بر روی زندگی موجودات زنده و وضعیت انسان‌ها تاثیری اساسی بگذارد:
-1 نوعی تشعشعات عجیب و با فركانس پایین از درون كره زمین متساتع می‌شود. این تشعشعات بر روی هر موجود زنده‌ای اثری مخرب و زیان‌آور دارد.
-2 ساختمان‌هایی كه بر روی بستر خشك شده آب‌های سطح زمین ساخته می‌شوند، ممكن است فرو بریزند و به دلایل ناشناخته‌ای ویران شوند.
-3 یكی از فرضیه‌های دانشمندان این است كه دایناسورها پس از این‌كه قطبین زمین جابه‌جا گشتند، منقرض شدند.

كشف جدید

دانشمندان آزمایشگاه كنترل بصری زمین در سیبری كشف كردند كه بین چندین حادثه و اختلال مشكل‌زا در حوزه الكترومغناطیسی زمین ارتباط وجود دارد. تمام این اتفاقات حاصل اشعه‌هایی با فركانس پایین هستند كه از اعماق زمین به سوی سطح آن فرستاده می‌شوند. یكی از فرضیه‌هایی كه در این رابطه ارائه شده است بیان می‌دارد این پدیده در نتیجه نیروی جاذبه‌ای است كه در پوسته زمین وجود دارد. احتمالا بخشی از این انرژی مكانیكی به اجزای الكترومغناطیسی تبدیل گشته و آزاد می‌شود. دانشمندان اطمینان دارند كه این تشعشعات اسرارآمیز بر روی سلامتی انسان‌ها تاثیر منفی دارد. به عنوان مثال زمانی كه میزان این تشعشعات افزایش می‌یابد تعداد افرادی كه با اورژانس تماس می‌گیرند و یا كسانی كه در هنگام رانندگی دچار سانحه و تصادف می‌شوند، بیشتر می‌شود.

جابه‌جایی قطب‌ها

دانشمندان دریافته‌اند كه در حوزه مغناطیسی زمین سوراخ‌های بزرگی ایجاد شده است. این سوراخ‌ها را تا حدی می‌توان به فال نیك گرفت زیرا نشان می‌دهند كه قطب‌های زمین به مقدار كمی جابه‌جا می‌شوند. در گذشته چندین بار قطب‌ها جابه‌جا شده‌اند. در حقیقت هم اكنون قطب مغناطیسی شمال در حال حركت است و آهسته آهسته به سیبری نزدیك می‌شود. قطب مغناطیسی جنوب نیز در حال حاضر از قاره قطب جنوب خارج شده و هم اكنون به سمت سواحل غربی استرالیا در حركت است.حركت‌های قطب‌های زمین با تجهیزات مدرن و در مركز نظامی و فنی آزمایشگاه نیروی زمینی كشف شده است. جای‌گیری مجدد قطب‌ها قبلا در طول تاریخ جغرافیا رخ داده است.اطلاعات حاضر نشان می‌دهند كه این پدیده یك بار در طول مدت دوازده هزار و پانصد سال اتفاق افتاده است. دانشمندان فكر می‌كنند احتمالا همین اتفاق سبب انقراض نسل دایناسورها و ماموت‌ها شده و قاره آتلانتیس را نابود كرده است. (الكسی دیدنكو) معاون مدیر آزمایشگاه (اشمیت) كه پیرامون فیزیك زمین تحقیق می‌كند معتقد است اگر چنین پدیده‌ای تحقق یابد، بیشتر موجودات زنده نابود خواهند شد. در این حالت نیروی حوزه مغناطیسی كاهش می‌یابد و در نتیجه لایه محافظی كه زمین را در برابر اشعه‌های كهكشانی حفاظت می‌كند رقیق‌تر می‌شود.


مناطق نفرین شده

 بعضی از مناطق روی زمین همیشه تحت عنوان (مناطق نفرین شده) نامیده می‌شوند. كسانی كه در این مناطق خاص زندگی می‌كنند ممكن است مبتلا به انواع بیماری‌های لاعلاج شوند. دانشمندان در این وضعیت نیز انگشت روی تشعشعات گذاشته و چنین مكان‌هایی را (مناطق بیماری‌زای زمین) نامگذاری كرده‌اند.چنین مناطقی همیشه بر روی گسل‌های جغرافیایی قرار دارند و درست بر روی زمین‌هایی هستند كه زیر آنها آب‌های زیرزمینی با سطح‌های مختلف به یكدیگر پیوند می‌خورند. در این نواحی تغییرات غیرعادی در حوزه مغناطیسی، ارتباط الكتریكی زمین و سطح رادیواكتیویته مشاهده شده است. این تغییرات بر روی اتمسفر و توان الكتریكی آن نیز تاثیر می‌گذارد.
(اولدریخ یوریزك) تومورشناس اهل جمهوری چك مطالعات وسیعی را به عمل آورده است. طبق تحقیقات وی پنجاه درصد از بیماران مبتلا به سرطان در ساختمان‌هایی زندگی می‌كرده‌اند كه بر روی زمین‌هایی بنا شده‌اند كه قبلا بستر رودخانه، مسیر جریان آب‌های روان و یا مخزن‌های آب زیرزمینی بوده‌اند. در بزرگراه‌ها، مكان‌هایی كه پیش از این در زمره نواحی ذكر شده بوده‌اند، بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص می‌دهند. راننده‌ای كه در این ناحیه از بزرگراه رانندگی می‌كند، در یك لحظه دستخوش نوعی استرس می‌شود و هورمون (آدرینو تروپیك) خون او به طور ناگهانی بالا می‌رود و در نتیجه هوشیاری خود را از دست می‌دهد. تنها پنج درصد از انسان‌ها آنقدر خوش‌شانس هستند كه نسبت به تاثیرات این نواحی بیماری‌زای زمینی اصلا حساس نیستند.

انسان قدرت ندارد

 انسان‌ها در برابر این توانایی‌های عظیم جهان هستی و از جمله زمین هیچ قدرتی از خود ندارند و قادر نیستند بر سلامتی و سرنوشت خود تاثیر زیادی بگذارند. هیچ‌كس نمی‌داند چه موقع زلزله رخ خواهد داد و یا شدت آن به چه اندازه‌ای است ولی شاید بتوان تا حدودی آن را تحت كنترل خود درآورد. (پیاتر سلنیكو) كه یك مخترع اوكراینی است به تازگی شیوه‌ای را ابداع نموده كه به وسیله آن می‌تواند زلزله را پیشگویی كند. وسیله كار او بسیار ساده است. این وسیله تنها یك موش بزرگ (همستر) است كه از دوازده ساعت پیش از شروع زلزله به شدت عرق می‌كند.انسان از لحاظ جسمانی موجود ضعیفی است، ولی آیا می‌توان امیدوار بود كه درسالهای آینده بتواند با نیروی تعقل و تفكر خود نتیجه نبردی كه دایناسورها و ماموت‌ها نتوانستند در آن پیروز شوند را به نفع خود رقم بزند؟

منبع: مجله خانواده سبز

پایگاه فرهنگی هنری تکناز