راهنمای انتخاب بهترین ماسک مو

راهنمای انتخاب بهترین ماسک مو

مراقبت از موها به واسطه استفاده از محصولات مراقبتی مو جزء بهترین و اثرگذارترین راهکارها برای حفظ سلامت موها و کمک به رشد و تقویت آن‌ها محسوب می‌شود‌. ماسک مو به عنوان یکی از بهترین‌ محصولات مراقبتی برای افزایش لطافت، درخشندگی و همچنین بهبود رشد و حجم دهی به موها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه راهنمای انتخاب بهترین ماسک مو را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

 

چگونه بهترین ماسک مو را انتخاب کنیم؟

ساختار ماسک‌های مو با توجه به شرایط و ویژگی‌های موهای افراد تعیین شده و استفاده زمان بندی شده و منظم از آن می‌تواند کاستی‌های مو را جبران کرده و چهره‌ای زیبا به آن‌ها ببخشد. مزایای ماسک مو به اندازه‌ای است که بسیاری از افراد بل جنس و حجم موی مختلف، استفاده از آن را در روتین مراقبتی خود قرار داده و به صورت مداوم از آن‌ استفاده می‌کنند.

 

بهترین برندهای ماسک‌ مو

در ادامه ۳ برند برتر و معتبر تولید کننده ماسک‌های مراقبتی مو را معرفی کرده و ویژگی‌های محصولات آن‌ها را برمی‌شماریم.

 

ماسک مو شون

شون از بهترین تولید کنندگان محصولات آرایشی، بهداشتی و مراقبتی پوست و مو است که در طراحی ساختار و فرمولاسیون ماسک‌های موی خود از مواد طبیعی و گیاهی بهره می‌گیرد. وجود مواد تقویت کننده، ترمیم کننده و رطوبت رسان در این ماسک‌ها به حفظ سلامت مو‌ها کمک کرده و آسیب‌های ایجاد شده را جبران خواهد کرد.

 

بازسازی سلول‌های مو برای کمک به افزایش رشد موها، آبرسانی به موها برای جلوگیری از خشک و وز شدن‌ آن‌ها و کاهش میزان چربی در موهای چرب از جمله ویژگی‌های ماسک‌های موی برند شون به شمار می‌آیند. خرید ماسک مو شون کمک می‌کند تا از مواد طبیعی مغذی برای بهبود شرایط موهای خود بهره بگیرید.

 

انواع ماسک‌ مو شون

انواع ماسک مو شون به شرح زیر هستند:

ماسک مو کراتین و جینسینگ: وجود جینسینگ و پروتئین کراتین در ترکیبات این ماسک‌، به افزایش رطوبت رسانی به موها کمک کرده، تارهای آسیب دیده مو را ترمیم و سلول‌های تخریب شده را بازسازی می‌کند تا علاوه بر افزایش درخشندگی موها، موهایی نرم و خوش حالت داشته باشید.

ماسک مو آووکادو: آووکادو حاوی مقادیر مناسبی از ویتامین‌های E و B است که به انتقال مواد مغذی به ریشه و ساقه مو کمک می‌کند. استفاده منظم از ماسک آووکادو علاوه بر حفظ رطوبت موها برای افزایش لطافت مو گزینه‌ای مناسب به شمار می‌آید.

 

 ماسک مو لورال

یکی دیگر از ماسک‌های مو که می‌توانید از آن برای افزایش شادابی موها و انتقال مکمل‌های تغذیه‌ای به آن‌ بهره بگیرید، ماسک‌ مو برند لورال است که با تنوع چشمگیر و فرمولاسیون طبیعی، ضعف و سستی تارهای مو را برطرف کرده و به بهبود کدر شدگی مو کمک می‌کند.

 

انواع ماسک‌ مو لورال

انواع ماسک‌ مو لورال در زیر آورده شده است:

ماسک‌ مو مخصوص موهای مجعد: برای آبرسانی و حالت دهی مناسب به موها

ماسک‌ مو مخصوص موهای رنگ شده: برای بهبود آسیب‌های ایجاد شده در موها

ماسک‌ مو مخصوص ترمیم موها: برای بازسازی سلول‌های تخریب شده مو

ماسک‌ مو مخصوص تغذیه مو: برای انتقال مواد مغذی و طبیعی به ریشه‌ها و ساقه‌های مو

ماسک‌ مو مخصوص جلوگیری از ریزش موها: برای حفظ استحکام موها و تغذیه مناسب آن‌ها

 

ماسک‌ مو فولیکا

این ماسک نیز از بهترین و معتبرترین نمونه‌های موجود در بازار است که با تاثیر مستقیم بر فولیکول‌های مو علاوه بر افزایش لطافت و درخشندگی آن‌ها به بهبود موهای آسیب دیده کمک می‌کند. قیمت ماسک مو فولیکا با توجه به فرمولاسیون محصول و حجم مواد موجود در بسته بندی متفاوت است‌.

 

انواع ماسک مو فولیکا

در زیر می‌توانید با انواع ماسک مو فولیکا آشنا شوید:

ماسک مو مخصوص موهای وز و شکننده

ماسک مو مخصوص موهای خشک و آسیب پذیر

ماسک مو مخصوص موهای رنگ شده

 

راهنمای انتخاب بهترین ماسک مو

ماسک مو اکسیری برای مراقبت اصولی از موها

ماسک‌های مو به عنوان محصولات بهداشتی و مراقبتی، به محافظت از موها پرداخته و به سبب انتقال مواد مغذی به موها در تقویت و رشد آن‌ها اثر دارند. فرمولاسیون ماسک‌های مو با توجه به جنس و نوع موهای مصرف کنندگان طراحی شده است تا تاثیرات لازم بر روی سلول‌های مو اعمال شود. ماسک‌ مو با تقویت مناسب موها از ایجاد صدمات و آسیب‌های مختلف در آن جلوگیری کرده و موهای آسیب دیده را بهبود می‌بخشد تا سلامت و حالت طبیعی خود را بازیابند.

 

جنس و نوع موی افراد با هم متفاوت است و مکانیسم‌ اثر ماسک‌های مو با توجه به نوع موها تغییر می‌یابد‌. ماسک‌هایی که برای موهای خشک، شکننده و آسیب پذیر طراحی شده‌اند ضمن رطوبت رسانی مناسب به موها، مواد مغذی و عناصر ضروری را به ریشه‌ها و ساقه‌های مو می‌رساند تا در برابر عوامل آسیب مقاومت بیشتری نشان دهند‌. ماسک‌های مربوط به موهای چرب و پوست‌های پرتعرق نیز میزان ترشح چربی را کنترل کرده و به حفظ چربی‌های مفید مو کمک می‌کنند‌.

 

ماسک‌های مو به لحاظ ساختار و نوع استفاده به دو دسته تقسیم‌ می‌شوند:

ماسک‌های موی بدون نیاز به آبکشی

ماسک‌های مو نیازمند آبکشی

 

مزایای استفاده از ماسک مو به عنوان یکی از بهترین محصولات مراقبتی به شرح زیر است:

آبرسانی و حفظ رطوبت موها

تغییر حالت وز موها به حالتی صاف و لطیف

جلوگیری از ایجاد آسیب در موها

بهبود و افزایش سلامت موهای شکننده و آسیب دیده

تقویت بیشتر سلول‌ها برای بهبود رشد موها

افزایش نرمی و درخشندگی مو

 

راهنمای انتخاب بهترین ماسک مو

اهمیت استفاده از ماسک مو برای موهای رنگ شده

برای ایجاد چهره‌ای متفاوت در موها و پوشش دادن تارهای سفید که به تعبیر بسیاری از افراد جزء‌ اصلی‌ترین نشانه‌های افزایش سن به شمار می‌آید، رنگ کردن موها راهکاری مناسب است. اما باید توجه داشت که این رنگ‌ها ساختاری شیمیایی دارند و بافت موهای افراد را دچار آسیب خواهند کرد. به همین دلیل لازم است رنگ کردن موها با استفاده از محصولات مراقبتی همراه باشد تا تاثیر این مواد شیمیایی تعدیل شده و از ایجاد آسیب در موها جلوگیری شود‌. استفاده از ماسک‌های مویی که برای مراقبت از موهای رنگ شده طراحی شده‌اند، بهترین گزینه برای بهبود شرایط موها بعد از رنگ کردن به شمار می‌آید.

 

رنگ‌ مو با وجود ایجاد چهره زیبا و متفاوت در موها، یکی از اصلی‌ترین عوامل آسیب زا محسوب می‌شود‌ و به همین دلیل بعد از رنگ کردن موها متوجه شکنندگی، وز شدن و کدر شدن موهای خود می‌شوید.

استفاده منظم از ماسک (۲ تا ۳ بار در هفته) باعث جبران آسیب‌های وارد شده به مو در نتیجه رنگ کردن موها می‌شود‌. این محصول مراقبتی تقویت کننده‌ای است که مواد مغذی لازم را به ساقه‌ها و ریشه‌های مو می‌ساند و روند بهبود آن‌ها را تسریع می‌کند‌. برای استفاده اصولی از ماسک مو می‌توانید بعد از شستشوی موها با شامپوی مناسب، آب موها را بگیرید و مقداری از ماسک مورد نظر را بر روی تارهای مرطوب مو ماساژ دهید.

 

نتیجه گیری

در این مقاله نقش و اهمیت استفاده از ماسک مو به عنوان یکی از بهترین محصولات مراقبتی عنوان شد. شما می‌توانید با توجه به جنس و نوع نیاز موهای خود به استفاده اصولی و مداوم از ماسک مو بپردازید. در هنگام انتخاب و خرید ماسک مو از اعتبار برند و اصالت‌ کالا اطمینان حاصل نمایید.