راهنمای تعویض پارچه مبل

راهنمای تعویض پارچه مبل

وقتی مبل کمی رنگ و رو رفته می شود فکر می کنیم باید مبل جدید خریداری کنیم. با این حال می توانید پارچه مبل را عوض کنید. آیا تا به حال به این موضوع فکر کرده بودید؟ شاید تصور کنید تعویض پارچه مبل و صندلی راحتی سخت باشد اما در اینجا می خواهیم این کار را به شما یاد بدهیم. 

 

اگر می‌خواهید از یک متخصص کمک بگیرید می‌تونید در قدم اول می‌توانید برآورد قیمت رویه کوبی مبل را در شهر خودتان داشته باشید. مثلا اگر به دنبال یک رویه کوبی مبل در تهران باشید می‌توانید درخواست رویه کوبی مبل ثبت کنید و پس از زمانی کوتاه پیشنهاد متخصصان فعال در بازار را مشاهده کنید. از آنجایی که این متخصصین در بازار صاحب امتیاز و سابقه و کارنامه هستند با در نظر گرفتن همین موارد و نظرات مشتریان قبلی ایشان، می‌توانید انتخابی آگاهانه تر را تجربه کنید.

 

تعویض پارچه مبل چقدر هزینه دارد؟

هر مبل خاص است و تعویض پارچه آن به شکل و اندازه و مدل آن بستگی دارد. به همین دلیل در صورت انتخاب پارچه مناسب می توانید با هزینه کم روکش مبل تان را عوض کنید تا ظاهر جدید و خاص به خانه تان ببخشد. 

 

آیا تعویض پارچه مبل سخت است؟ بخش اول

بله این کار می تواند سخت باشد. چون یک کار فیزیکی است و به مهارت فنی نیاز دارد. اما یادگیری آن غیرممکن نیست. ابتدا پارچه را انتخاب کنید. 

پارچه را به مبل سوزن کنید تا اندازه اش مناسب باشد.

سپس آن را منگنه کنید. 

بعد با نخ و سوزن بدوزید. 

می توانید پایه مبل را هم جلا دهید. 

راحت بود نه؟

 

راهنمای تعویض پارچه مبل

آیا تعویض پارچه مبل سخت است؟ بخش دوم

 

روش سخت تر این است:

تمام قسمت های مبل را برمی داریم. 

گاهی اوقات لازم است بدنه را تعمیر کرده و چسب بزنید. 

پارچه را مطابق الگو برش می دهید. 

مراقب سر خوردن پارچه و نوع آن باشید. 

طبق الگو پارچه را می دوزید. 

 

بهترین نوع پارچه برای مبل چیست؟

پارچه مناسب مبل به کارکرد مبل بستگی دارد. آیا قرار است یک مبل تزئینی کنار پنجره باشد؟ یا مبل پراستفاده نشیمن؟ مبل نشیمن باید بادوام باشد. طراحان از اصطلاح میزان دوام پارچه استفاده می کنند. دوام 10،000 تا 100،000 مناسب است. در صورتی که استفاده از مبل زیاد است حداقل باید دوام 25،000 داشته باشد. 

 

آیا می دانستید؟

پارچه مخمل به عنوان یک پارچه بادوام برای مبل های پراستفاده مناسب است؟ همچنین تمیز کردن لکه آن آسان است، به خصوص در شب های زمستانی که ممکن است شیر و قهوه روی آن بریزد. 

 

نکته: پارچه فروشی ها پارچه را به ازای متر می فروشند. درباره اندازه پارچه مورد نظر می توانید از یک خیاط کمک بگیرید. 

راهنمای تعویض پارچه مبل

آیا می توانید پارچه را روی پارچه جدید بدوزید؟

بسیاری از مردم دوست دارند پارچه جدید را روی پارچه قبلی بدوزند. این کار اشکالی ندارد اما بعضی ها ترجیح می دهند پارچه قبلی را بردارند. آیا باید پارچه تشک ها را هم عوض کنید؟ چرا که نه؟ اگر قرار است مبل تان تازه شود باید پارچه تشک و کوسن را هم عوض کنید.

تعویض پارچه مبل هم مانند کارهای دیگر یک شبه یاد گرفته نمی شود. اما با کمی تمرین می توانید از عهده آن بربیایید. با انجام این کار کلی در هزینه ها صرفه جویی کرده و بدون نیاز به خرید مبل جدید فضای خانه تان را عوض می کنید.

برچسب‌ها: