راهنمای خرید تلویزیون به همراه نکات طلایی

مجموعه : مجله خبری
راهنمای خرید تلویزیون به همراه نکات طلایی

تلویزیون یکی از لوازم خانگی پرکاربرد است که امروزه به دلیل قابلیت هایی که دارد بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این محصول در انواع مختلف در بازار موجود می باشد. این وسیله از آنجا که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد باید هنگام خرید آن برخی نکات را در نظر گرفت. در ادامه مطلب به راهنمای خرید تلویزیون اشاره و برخی نکات مهم را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

نکات مهمی که هنگام خرید تلویزیون باید به آن توجه داشت

خرید تلویزیون شاید خیلی هم آسان به نظر نرسد چرا که نکات مهمی و حائز اهمیتی وجود دارد که در هنگام خرید تلویزیون باید به آن توجه کرد. از آن جا که تلویزیون یکی از وسایل پر کاربرد خانگی است که هنگام خرید نوع و قابلیت های آن بسیار مهم خواهد بود.

 همچنین امکاناتی که در تلویزیون تعبیه می شود باید در نظر داشته باشید. ویژگی های دیگری نیز وجود دارد که باید آن ها را مورد توجه قرار داد.

 

رزولوشن

رزولوشن در واقع تعداد پیکسل هایی است که در صفحه نمایش قرار دارد. هرچه رزولوشن بالا تر باشه به این معنی است که تعداد پیکسل های آن نیز بیشتر و در نتیجه تصاویر به صورت شفاف تر نمایش داده می شود.  تلویزیون های قدیمی از رزولوشن ۷۲۰ پیکسل برخوردار هستند در حالی که تلویزیون های جدید با رزولوشن ۱۰۸۰تولید می شوند.

همچنین در نسل جدید تر تلویزیون های هوشمند رزولوشن ۴ k بهره مند شده‌ اند. بنابراین هنگام خرید تلویزیون به تعداد پیکسل های طراحی در آن توجه داشته باشید.

 

راهنمای خرید تلویزیون به همراه نکات طلایی

اندازه صفحه نمایش

صفحه نمایش تلویزیون یکی از مواردی است که در هنگام خرید باید مورد توجه قرار گیرد. بنابراین با توجه به محیط و فضای مورد نظر می توانید اندازه صفحه نمایش را انتخاب کنید. معمولا برای اتاق خواب تلویزیون با صفحه نمایش ۲۴ تا ۳۲ مناسب می باشد و برای نشیمن و پذیرایی تلویزیون های ۴۵ اینچ به بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

در واقع هر چه فضا و محیط  مد نظر شما بزرگ تر باشد باید تلویزیون با صفحه نمایش بزرگ تر را انتخاب کنید. اما به طور دقیق نمی توان  گفت چه صفحه نمایشی مناسب است چرا که برای خرید تلویزیون باید در مرحله اول محیطی که تلویزیون در آن قرار می گیرد در نظر بگیرید و بنا بر آن اندازه صفحه نمایش یا اینچ تلویزیون مورد نظر را انتخاب کنید.

 

کیفیت و صدا

از جمله ویژگی هایی که هنگام خرید تلویزیون باید به آن دقت کنید توان صدا و کیفیت آن است. همان طور که می دانید امروزه در تلویزیون هایی با تکنولوژی پیشرفته دارای فناوری های روز دنیا می باشند که به بهترین شکل ممکن قادر به پخش صدا می باشند.

 همان طور که می دانید شرکت های تولید کننده تلویزیون های نسل جدید را با بدنه و ابعاد باریک تر طراحی می کنند بنابراین بلندگوهای تعبیه شده در آن نیز باریک خواهند بود. اما این ویژگی باعث افت کیفیت صدا در تلویزیون نخواهد شد‌

راهنمای خرید تلویزیون به همراه نکات طلایی

طراحی و شکل ظاهری تلویزیون

نکته مهم دیگری که هنگام خرید تلویزیون باید به آن توجه کرد طراحی و شکل ظاهری آن می باشد. پس علاوه بر ویژگی ها و امکانات تلویزیون که از اهمیت بالایی هنگام خرید برخوردار است ظاهر تلویزیون نیز بسیار مهم است که شیک و جذاب باشد.

 زیبایی ظاهر تلویزیون می تواند دکوراسیون شما را جذاب تر نشان می دهد. بنابراین ظاهر تلویزیون شامل موارد زیر می شود که باید با استاندارد و زیبایی مناسب برخوردار باشد.

میزان ضخامت بدنه

میزان انحنای بدنه

طراحی پایه

میزان حاشیه اطراف نمایشگر

امکانات ظاهری که مانند دکمه و…

 

قابلیت اتصال

هنگام خرید تلویزیون باید به قابلیت های آن برای متصل شدن برخی دستگاه ها به آن توجه کنید. در صورتی که قصد وصل کردن لپ تاپ همچنین کنسول بازی را دارید تلویزیونی که خریداری می کنید باید دارای درگاه HDMl و زمانی که فلش مموری یا دوربین عکاسی را به تلویزیون وصل کنید تلویزیون شما باید از درگاه USB برخوردار باشد.

 

خرید اینترنتی

از آن جا که اغلب مردم خریدهای خود را به صورت اینترنتی و آنلاین انجام می دهند می توان محصول و اطلاعات مربوط به آن را مشاهده کنید و در نتیجه انتخاب مناسبی داشته باشید. بنابراین می توانید به صورت آنلاین تلویزیون را خریداری کنید، برای این منظور می توانید به فروشگاه اینترنتی بنان شاپ(بنان کالا سابق)-bananshop.org مراجعه کنید و از خدمات آن بهره مند شوید.

 

سخن پایانی

تلویزیون از جمله محصولات پرکاربرد خانه است که علاوه بر استفاده آن در خانه، در دیگر مکان ها مانند ادارات، هتل ها و… مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین این وسیله با مدل ها و انواع مختلف در بازار موجود می باشد‌. برای خرید تلویزیون باید برخی موارد را مورد توجه قرار داد. برای خرید تلویزیون می توانید به فروشگاه اینترنتی بنان شاپ سری بزنید و از قیمت های بسیار مقرون به صرفه آن شگفت زده شوید. در این مطلب به نکاتی در رابطه با راهنمای خرید تلویزیون اشاره کردیم.

منبع : فروشگاه اینترنتی لوازم خانگی بنان شاپ