“راهنمای خرید میزعسلی و میزجلو مبلی”

“راهنمای خرید میزعسلی و میزجلو مبلی”

امروزه دکوراسیون داخلی خانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و دغدغه اصلی بسیاری از افراد، نحوه چیدمان و دکوراسیون خانه خود می باشد. شما می توانید با یک انتخاب عالی از لوازم دکوراتیو منزل، محیطی گرم و دلنشین ایجاد کنید و به خانه خود جذابیت و شخصیت بیافزایید. شما می توانید به دنبال لوازم دکوراتیو مانند ساعت دیواری، میز عسلی و میز جلو مبلی، تابلو، گلدان و … باشید که متناسب با سبک دکوراسیون فضای شما باشند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع میز عسلی و میز جلو مبلی و کاربرد هایشان بیشتر آشنا کنیم. شما می توانید از میزعسلی و میز جلو مبلی برای چیدمان در کنار مبلمان خود استفاده نمایید. میزعسلی و میز جلومبلی از جمله لوازم کاربردی و دکوراتیو برای منازل می باشند که با صرف کمترین هزینه ایده های زیادی برای دکوراسیون به شما می دهند.   

 

توجه به طراحی دکوراسیون داخلی

امروزه توجه به طراحی دکوراسیون داخلی از اهمیت بالایی برخوردار است. یک طراحی عالی و بی عیب و نقص می تواند به زندگی شما روح ببخشد. اما بهترین طرح‌ ها، آن‌ هایی هستند که هر دو فاکتور زیبا ‌شناسی و کاربرد را با هم ترکیب می‌کنند. در واقع قدرت یک فضای مثبت و جذاب به لحاظ زیبایی شناختی غیرقابل انکار است، زیرا به طور کلی همه افراد، یک محیط آراسته و رنگارنگ را به محیط کسل کننده و و بی روح ترجیح می دهند. پس برای اینکه فضایی جذاب و آراسته داشته باشیم، باید به طراحی دکوراسیون داخلی توجه کنیم. همچنین لوازم دکوراتیو را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم هارمونی لازم را بین دکور فضا و طرح و رنگ های لوازم دکوراتیو ایجاد کنیم.  

 

تاریخچه میز عسلی و میز جلو مبلی

تاریخچه میز عسلی و میز جلو مبلی به صدها سال قبل و به کشور انگلیس و ژاپن بر میگردد. در آن زمان مردم کشور ژاپن برای صرف غذا و نوشینی عادت داشتند که بر روی زمین بنشینند بنابراین استفاده از میز با پایه های کوتاه مرسوم بوده است. و اما مردم کشور های اروپایی عادت به صرف غذا و نوشیدن چای بر روی صندلی داشتند، همین امر باعث شده است تا از میز جلو مبلی و میز عسلی با پایه های بلند تر استفاده کنند.

و اما اگر به بررسی تاریخچه میز عسلی و میز جلو مبلی در ایران بپردازیم، متوجه می شویم که ایرانیان قدیم عادت به نشستن بر روی زمین داشتند و از مبل یا صندلی استفاده نمی کردند. بنابراین، استفاده از میز با پایه کوتاه مرسوم بوده است، اما با گذر زمان و تغییر فرهنگ و ورود مبل و صندلی، میز با پایه های کوتاه جای خود را به میز با پایه های بلندتر و مدرن تر داده است. امروزه، استفاده از میز عسلی و میز جلو مبلی بسیار مرسوم و پرکاربرد شده است.

 

انواع میز عسلی و میز جلو مبلی

به طور کلی انواع میزعسلی عبارت است از: چوبی، فلزی و شیشه ای

میزعسلی چوبی نسبت به سایر مدل ها زیبایی و جذابیت بیشتری دارد. مدل های چوبی به طور معمول متناسب با انواع مبلمان هستند به همین دلیل محبوبیت فراوانی دارند.

میزعسلی فلزی نیز طرفداران خود را دارد. معمولا بدنه این میز از جنس فلز می باشد که رویه ای از جنس شیشه بر روی آن قرار می گیرد.

میز عسلی شیشه ای ظرافت بیشتری نسبت به چوبی و فلزی دارد اما به دلیل استحکام پایین شیشه این سری از میز ها دوام و کیفیت پایین تری نسبت به مدل های چوبی و فلزی دارند. میز عسلی شیشه ای را بطور کامل از شیشه می سازند یعنی بدنه و قسمت رویی کاملا از شیشه است. تنها نکته مثبت این میز ها عبور نور از سطح آنها به دلیل شفافیت است، به همین دلیل می تواند فضا را بزرگتر نشان دهند. 

 

ویژگی های مهم در انتخاب میزعسلی مناسب

سایز میزعسلی با ابعاد فضای مورد نظر متناسب باشد.

برای فضاهای کوچک باید از میزهای عسلی چند تکه یا طبقه ای که بتوانند در زیر یکدیگر قرار بگیرند، استفاده کنید.

میز عسلی باید دارای وزن مناسبی باشد تا بتوانید هنگام تغییر دکوراسیون آن را به راحتی جابه جا کنید.

متریال با کیفیت در ساخت و طراحی میزعسلی به کار رفته باشد تا محصول نهایی از دوام و کیفیت بالایی برخوردار باشد.

ارتفاع میزعسلی معقول و استاندارد باشد.

بسته بندی میزعسلی باید محکم و استاندارد باشد تا در حمل و نقل دچار آسیب نشود.

 

تفاوت بین میزعسلی و میزجلو مبلی

میز عسلی و میزجلو مبلی هر دو در سالن پذیرایی و نزدیک به مبلمان قرار می گیرند. تنها تفاوت میان میزعسلی و میزجلو مبلی ابعاد و ارتفاع آن ها است. میز های جلو مبلی سطح بزرگتری دارند و می توانید روی آن ها ظرف میوه، ظرف شیرینی و… را بعد از پذیرایی از مهمان قرار دهید. میزهای عسلی برای استفاده یک نفر می باشند و مناسب فضاهای کوچک هستند.

 

نقش میز عسلی در دکوراسیون داخلی

میزعسلی یا میزهای تو در تو معمولا مجموعه ای از میزهای سه عددی هستند که کاربرد زیادی برای دکوراسیون داخلی دارند. لازم به ذکر است، جابه جایی میز عسلی راحت و آسان است و به راحتی می توانید از این میز ها برای چیدمان در نقاط مختلف دکوراسیون منزل و محیط کار خود استفاده نمائید. شما می توانید به راحتی از آن به عنوان میز کنار مبلمان در اتاق نشیمن، میز کنار تخت خواب و… استفاده نمایید. میز های عسلی در شکل ها و اندازه های مختلف طراحی و تولید می شوند. در صورت عدم استفاده از این مجموعه از میزها، شما می توانید برای صرفه جویی در فضا آن ها را در زیر یکدیگر قرار دهید که فضای زیادی را اشغال نکنند. این امر سبب می شود فضای در دسترس خانه بهینه شود.

 

"راهنمای خرید میزعسلی و میزجلو مبلی"

میز عسلی سه تکه لوتوس مدل  MONZAرنگ GOLD

 

نقش میز جلو مبلی در دکوراسیون داخلی

میز جلو مبلی یا میز قهوه، یک میز با ارتفاع کم می باشد که معمولا در جلوی مبلمان دکور می شوند و شما می توانید انواع نوشیدنی، مجله، کتاب، جا شمعی، اشیاء تزئینی و سایر اقلام کوچک را روی میز جلو مبلی قرار دهید. شما می توانید میز عسلی و میز جلو مبلی را به صورت ست تهیه نمایید و دکوراسیون خانه خود را تکمیل کنید. لازم به ذکر است، میزهای جلو مبلی و عسلی ممکن است دارای درب یا کشو باشند که این یک ایده‌ ی عالی برای سازماندهی وسایل شما می باشد.

 

توجه به چوب، فلز و تلفیق چوب و فلز در دکوراسیون داخلی

به طور کلی، چوب یک متریال سنتی و گرم و فلز یک متریال مدرن و سرد است. از آنجاییکه چوب به خوبی می تواند حس سرزندگی و نشاط طبیعت را منتقل کند، استفاده از لوازم چوبی از جمله میز و مبلمان و لوازم دکوراتیو مانند ساعت دیواری یا ساعت کنارسالنی در کنار یک گیاه باعث می شوند تا علاوه بر زیبایی گرمای فضای خانه بیشتر به نظر بیاید. همانطور که ابتدای این پاراگراف ذکر کردیم فلز یک متریال سرد است. این متریال در دنیای امروزی بسیار محبوب و پر طرفدار است. کاربرد و جذابیت فلز ریشه در درخشش ذاتی این متریال دارد. استفاده از فلز در دکوراسیون داخلی می تواند فضای مورد نظر را زیبا و فرح بخش نماید. همچنین، یک ایده عالی برای ارتقای دکوراسیون داخلی می تواند ترکیب چوب با فلز باشد. امروزه در دنیای دکوراسیون داخلی توجه ویژه ای به ترکیب چوب و فلز شده است.

 

بر این اساس بسیاری از افراد خواهان ترکیب عنصر سرد فلز و عنصرگرم چوب می باشند. استفاده از این دو متریال در کنارهم گزینه بسیار خوبی در دکوراسیون معاصر و مدرن است. بنابراین، چه سبک دکوراسیون منزل شما کلاسیک باشد و چه مدرن، تلفیق چوب و فلز بسیار پر کاربرد است. ترکیب چوب و فلز در وسایل دکوراتیو از جمله میز عسلی و میز جلو مبلی، از استحکام بالایی برخوردار است و فضا را زیبا و منحصر به فرد می‌کند.

 

جنس میزعسلی و میزجلو مبلی

میزهای عسلی و میزهای جلو مبلی از جنس های مختلف تولید می شوند. بطور معمول از متریال چوب مانند راش، بلوط، گردو، افرا و … برای تولید این سری از لوازم دکوراتیو استفاده می کنند. همچنین از متریال شیشه و فلز (معمولا از فولاد ضد زنگ یا آلومینیوم) در تولید میز عسلی و میز جلو مبلی استفاده می کنند. شما می توانید با دکور یک میز عسلی فلزی، ساعت فلزی و یا یک آباژور از جنس فلز، به راحتی این عنصر را به خانه خود راه دهید.  

 

نکات لازم برای خرید میزعسلی و میز جلو مبلی

انتخاب لوازم دکوراتیو مناسب برای تکمیل فضای شما می تواند بسیار چالش برانگیز باشد. ما نکاتی که قبل از خرید میز عسلی و میز جلو مبلی برای منزل خود باید در نظر بگیرید را در ادامه مقاله به طور کامل توضیح داده ایم. لذا اگر قصد خرید میز عسلی و میز جلو مبلی دارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

 

1)انتخاب سبک مناسب از میز عسلی و میز جلو مبلی

یکی از نکات حائز اهمیت در خرید میز جلو مبلی و میز عسلی آگاهی از سبک دکوراسیون می باشد، لذا قبل از خرید لوازم دکوراتیو، به سبک دکوراسیون داخلی منزل خود دقت نمایید و خانه خود را به گونه ای دکور کنید که احساس خوبی به شما بدهد. بهتر است، در خانه ای با سبک دکوراسیون مدرن از میز عسلی و میز جلو مبلی مدرن و در منازل با سبک کلاسیک از میزعسلی به سبک کلاسیک استفاده شود. در خانه با سبک مدرن استفاده از متریال طبیعی مانند چوب، چرم و سنگ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین آگاه باشید که در سبک دکوراسیون معاصر و کلاسیک میز عسلی به سبک کلاسیک به دلیل هنر دست منبت کاری نسبت به میز مدرن گرانتر خواهد بود.

متریال فلز نیز طبق توضیحات ابتدای همین مقاله مناسب دکوراسیون مدرن است. پس اگر منزل تان را به سبک مدرن دیزاین و چیدمان کرده اید، از میزهای عسلی با پایه های فلزی و یا میزهای عسلی با پایه های چوبی همراه با صفحه شیشه ای و جدا شونده استفاده کنید. در مورد سبک روستیک هم باید اشاره کرد که این سبک همان سبک ساده، روستایی و غیر رسمی می باشد، تمام متریال آن از چوب است و طراحی ساده تری نسبت به سبک کلاسیک دارد. بنابراین، استفاده از میز های تمام چوب می تواند بهترین انتخاب برای سبک دکوراسیون روستیک باشد. برای افرادی که به سبک دکوراسیون کلاسیک و مدرن علاقه مند هستند، سبک نئوکلاسیک بهترین پیشنهاد است. سبک نئوکلاسیک در واقع ویژگی های سبک کلاسیک را دارا است و در عین حال برای افرادی که به فضای مدرن علاقه مند هستند.

اما بطور کلی همه ی این ها به سلیقه و روحیه شما بستگی دارد. شما می توانید به چیزی که به شما حس خوبی منتقل میکند،  فکر کنید و بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

2)انتخاب رنگ میز عسلی و میز جلو مبلی

رنگ عنصر بسیار مهمی در دکوراسیون داخلی است. رنگ ها دارای انرژی هستند و تاثیر مستقیمی روی احساسات و روحیات افراد دارند. رنگ ها نقش حیاتی در طراحی دارند و به همین علت می توانند زندگی انسان را به شدت تحت تاثیر قرار دهند. به طور کلی اگر هدف از رنگ آمیزی دیوار خانه و رنگ لوازم دکوری ایجاد آرامش در فضا است، باید سراغ رنگ هایی مانند: سبز روشن، آبی، سفید، سبزآبی، ارغوانی روشن، بژ و یاسی بروید. همچنین اگر طرفدار هیجان، انرژی و خلاقیت هستید باید از رنگ هایی مانند: زرد، نارنجی، قرمز، بنفش و سبز تیره استفاده کنید.

بر این اساس انتخاب رنگ یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید میز عسلی و میز جلو مبلی می باشد. سعی کنید رنگ هایی را انتخاب نمایید که شما را جذب خود کند و با وسایل موجود در دکوراسیون شما تطابق داشته باشد. شما می توانید از میز هایی استفاده نمایید که از چاپ مستقیم روی شیشه در آن ها  استفاده شده است و یا به سراغ میز های ساده با نقش چوب و یا رنگ پتینه بروید. همچنین اگر فضای خانه شما بیش از حد رنگ دارد، می توانید برای دکوراسیون منزل خود به دنبال یکی از رنگ های خنثی مانند سفید، طوسی و … باشید.

 

3)انتخاب سایز مناسب از میز عسلی و میز جلو مبلی

انتخاب سایز مناسب از وسایل دکوراتیو از جمله میز عسلی و میز جلو مبلی یکی دیگر از موضوعات چالش بر انگیز می باشد. اگر قصد دارید کالای دکوراتیو خود را به یک نقطه کانونی در منزل تبدیل کنید و یا اگر متراژ فضا بزرگ است باید سایز بزرگی را از وسایل انتخاب نمایید و اگر فضای دکوراسیون شما کوچک است، باید یک میز کوچکتر را تهیه نمایید تا متنااگر بخواهیم این مسئله را جزئی تر برایتان شرح دهیم باید بگوییم که، قبل از خرید میز عسلی و میز جلو مبلی باید به ارتفاع آن ها توجه کنید. به طور معمول یک ارتفاع استاندارد و منطقی برای میزعسلی در نظر گرفته می شود که می توان گفت باید 5 cmبالاتر از نشیمنگاه مبلمان و صندلی باشد. ارتفاع میز های عسلی بین40-50 cm  متغیر است. متغیر بودن این اندازه به دلیل تنوع ارتفاع در مبلمان می باشد. بر این اساس هر چه ارتفاع مبلمان بیشتر باشد، میز با ارتفاع بالاتری ترجیح داده می شود.

 

4)هزینه خرید میز عسلی و میز جلو مبلی

در هنگام خرید میز عسلی و میز جلو مبلی به این نکته دقت نمایید که چه متریالی در ساخت آن استفاده شده است. شما می توانید بسته به بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید و اقدام به خرید میز تمام چوب، سنگ و فلز نمایید. لازم به ذکر است، استفاده از میزهایی با سنگ طبیعی در سال 2023 بسیار ترند شده اند. شما می توانید از میز عسلی و میز جلو مبلی با طرح سنگ به صورت چاپ بر روی شیشه نیز استفاده نمایید. به طور کلی استفاده از متریال با کیفیت در تولید و طراحی لوازم دکوراتیو هزینه نسبتا بیشتری دارد و عمر طولانی تری نسبت به کالای ارزان قیمت دارند، بنابراین شما می توانید سالیان سال از آن ها استفاده نمایید.

 

همچنین، اگر قصد دارید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید و یا آن را در سال 2023 بازسازی کنید، انتخاب یک میز عسلی و یا جلو مبلی در مقایسه با سایر لوازم دکوراتیو می تواند انتخاب مناسبی باشد چرا که هزینه زیادی را شامل نمی شود و شما می توانید به دکوراسیون جدید خود روح تازه ای ببخشید.

 

5)انتخاب فرم مناسب از میز عسلی و میز جلو مبلی

از دیگر نکات مهم در هنگام خرید میز عسلی و میز جلو مبلی انتخاب فرم و شکل مناسب از میز می باشد که مناسب فضای داخلی منزل شما باشد. برای اینکه بتوانید فرم مناسبی از میز عسلی و میز جلو مبلی را انتخاب نمایید، ابتدا باید ابعاد فضای مورد نظرتان را در نظر بگیرید. از در یک آپارتمان کوچک و شیک زندگی می کنید و یک کودک در خانه خود دارید، ما به شما میز عسلی و میز جلو مبلی دایره ای یا بیضی شکل با گوشه های گرد را به شما پیشنهاد می کنیم تا کودک شما در هنگام رفت و آمد در خطر نباشد. همچنین این سری از میز های عسلی فضای خیلی کمی را اشغال می کنند. حال اگر فضای خانه شما بزرگ است و می خواهید با لوازم دکوراتیو فضای خالی منزل را پر کنید، می توانید میز های عسلی و جلو مبلی هایی به فرم مستطیل انتخاب نمایید. البته در نظر بگیرید برای اینکه رفت و آمدی بدون دردسر در فضا داشته باشید، باید حداقل فاصله بین میزجلو مبلی یا میزعسلی و میز تلوزیون 80 سانتی متر باشد.

 

"راهنمای خرید میزعسلی و میزجلو مبلی"
میز عسلی سه تکه لوتوس مدل DELFINA رنگ WHITEWASH

 

بهترین تولید کننده لوازم دکوراتیو در ایران

با توجه به ترند شدن میز عسلی و میز جلو مبلی و کاربرد این سری از لوازم دکوراتیو در دکوراسیون داخلی، شرکت لوتوس طرح ها و مدل های متنوع و زیبایی از میزعسلی و میز جلو مبلی تولید کرده است. جذابیت شیشه روی میز به طرح روی شیشه است که با دستگاه چاپ مخصوص مستقیما روی شیشه چاپ شده است و یک لایه پوششی محافظ دارد که سبب می شود به مرور زمان طرح روی شیشه کمرنگ نشود و رنگش ثابت بماند.

 

لوتوس، میز های عسلی و جلو مبلی را با پایه های پیچی طراحی و تولید کرده است که به راحتی توسط مشتریان قابل نصب باشد. همین طور بسته بندی کار را کوچک در نظر گرفته است تا به راحتی قابل حمل و نقل باشد و شما به راحتی در منزل می توانید با توجه به دستورالعمل موجود در کارتن نسبت به نصب کردن پایه به میز اقدام نمایید، همچنین، شیشه روی میز متحرک است و به راحتی قابل تمیز کردن می باشد و اگر شیشه بشکند شما می توانید با یک تماس با واحد خدمات نسبت به دریافت شیشه اقدام نمایید.

 

همچنین، شما می توانید میز عسلی و میز جلو مبلی خود را با سینی های تولیدی شرکت لوتوس نیز ست نمایید و دکوراسیون خانه خود را ارتقا دهید. امروزه سینی ها علاوه بر پذیرایی، وسیله ای کاربردی برای قرار دادن وسایل زیبا و دکوری، جا شمعی و .. می باشند. توسط این سینی های زیبا قسمتی از خانه خود را به گونه ای می توانید دیزاین کنید که جلوه ای خاص و ویژه به فضا بدهید. در ساخت این سینی ها از پروفیل کُره ای استفاده شده است و کف سینی از جنس شیشه می باشد. لازم به ذکر است، طرح روی شیشه نیز ثابت است و به مرور زمان تغییر رنگ نمی دهد.

 

شرکت لوتوس برند برتر ساعت و لوازم دکوراتیو در ایران است. لوتوس با بکارگیری تیم خلاق ، حرفه ای و سختکوش خود توانسته زیباترین و با کیفیت ترین ساعت ها و دیگر لوازم دکوراتیو را تولید نماید. شما از گروه  تولیدی لوتوس می توانید تنوع بینظیری از ساعت دیواری، ساعت سالنی، تابلو، آباژور، کره چوبی، کره تلفن، گرامافون، میز عسلی، آینه و کنسول، میز تی وی، سینی، شمعدان و … را تهیه  نمایید. ناگفته نماند که لوتوس در کنار تیم فروش خود یک تیم حرفه ای متشکل از افراد متخصص جهت خدمات پس از فروش دارد که  همواره با تجربه و دانش خود پشتیبانی خرید شما را به نحو احسنت بر عهده دارند و شما می توانید سوالات و مشکلات کالای خود را با واحد خدمات در میان بگذارید. برای  دیدن تنوع بینظیر محصولات لوتوس می توانید به وبسایت رسمی  لوتوس مراجعه نمایید.  WWW.LOTUSCLOCK.COM