راهنمای خرید کابل شارژ و شارژر آیفون

راهنمای خرید کابل شارژ و شارژر آیفون

معمولا شارژر آیفون نسبت به سایر شارژرها کوچکتر و دارای آداپتور قدرتمند می باشد. این برند دارای شارژرهای مختلفی است که برای آیفون یا آی پد استفاده می شود.

 

به طور کلی، شارژر آیفون از دو قسمت شامل کابل و پایه آداپتور تشکیل شده است که با اتصال کابل USB  به آداپتور و انتهای آن به گوشی آیفون عملیات شارژ گوشی صورت می گیرد. اگر پایه شارژر سه شاخه باشد، نیاز به مبدل هوشمند نیز دارد.

 

شارژرهایی که همراه با گوشی آیفون ارائه می شوند، بهترین و سازگارترین شارژرها هستند‌. اما ممکن است بعد از مدتی استفاده طولانی خراب شوند و شما مجبور شوید شارژر جدید خریداری کنید. هنگام خرید شارژر این برند باید دقت زیادی به خرج دهید.

 

چرا که شارژرهای بی کیفیت و تقلبی در بازار زیاد بوده و بعد از استفاده از آنها به باتری آیفون آسیب جدی وارد می‌شود. پس برای خرید شارژر و کابل آیفون به نکات مهمی که در این مقاله ارائه می کنیم توجه کنید.

 

هنگام خرید شارژر آیفون تنها به چشمانتان اعتماد نکنید

راهنمای خرید کابل شارژ و شارژر آیفون

هنگام خرید شارژر آیفون تنها به دیدن سطحی آن اکتفا نکنید. یعنی این که در نگاه اول احساس کنید کابل یا شارژر آیفون مشابه شارژر قبلی است، دلیلی بر اصل بودن محصول نیست. برای اطمینان کامل باید بتوانید، شارژر و کابل اصلی آیفون را تشخیص دهید تا از خرید پشیمان نشوید. در ادامه  روش های تشخیص اصل بودن شارژر و کابل آیفون را شرح داده ایم.

 

۱. نوشته های روی بدنه شارژر آیفون کاملا واضح است

 نوشته های روی آداپتور اصلی آیفون کاملا دقیق و واضح است. اما در شارژرهای تقلبی تغییراتی نسبت به آداپتور اصلی مشاهده می‌شود که حتی ممکن است برخی از کلمات اشتباه نوشته شده باشد. بنابراین به طرز نوشتن کلمات بر روی شارژر اصلی آیفون دقت داشته باشید و آن را با شارژرجدید مقایسه کنید.

 

۲. به فکر خرید شارژر ارزان نباشید

معمولاً نسخه های تقلبی شارژر آیفون در بازار بسیار فراوان است که با قیمت های پایین تری نسبت به شارژر اصلی ارائه می شود. پس توصیه می شود هنگام خرید شارژر آیفون به دنبال ارزان ترین آن نباشید. چرا که خرید این گونه شارژها صرفاً به معنی هدر رفتن پول است و بعد از مدتی برای شما مشکل ساز می شود.

 

 ۳. دریافت ضمانت نامه اصل بودن شارژر را فراموش نکنید

 به دنبال فروشگاه‌هایی بگردید که کالاهای اصل را به شما معرفی می کنند و هنگام خرید کابل و شارژر آیفون گارانتی تست و تعویض در اختیارتان قرار می دهند. این گونه فروشگاه ها همیشه مشتریان دائمی را راضی نگه می دارند و داشتن مشتریان همیشگی نشان از کیفیت و اصل بودن محصولات فروشگاه است. اگر چنین فروشگاهی سراغ ندارید، حتما از دوستانتان کمک بگیرید و از آن ها بخواهید فروشگاه معتبری که می شناسند، به شما معرفی کنند.

 

۴. نامنظم بودن پین ها دلیلی بر تقلبی بودن شارژر است

مورد دیگری که هنگام خرید شارژر آیفون باید به آن دقت کرد، ظاهر پین هاست. معمولاً پین های شارژر واقعی آیفون رنگ مات و یکنواختی دارند و هر دو پین از نظر ظاهری یکی هستند. اما شارژرهای تقلبی کاملاً براق هستند و نامنظمی هایی در ظاهر آنها مشاهده می شود.

 

۵. شباهت زیاد کابل تقلبی آیفون با نمونه اصل آن

راهنمای خرید کابل شارژ و شارژر آیفون

کابل شارژر تقلبی آیفون بسیار شبیه کابل اصل آن است. اما در واقعیت استفاده از کابل تقلبی تاثیرات بدی بر روی گوشی می گذارد و روزانه اخبار مختلفی از این گونه شارژرها شنیده می شود که مشکلاتی مانند آتش سوزی به بار آورده اند. همچنین مشکلات دیگر مانند آسیب به باتری، عدم قرار گیری آن در درون آداپتور یا گوشی، عدم همگام سازی گوشی با کامپیوتر و… را به همراه دارد.

 

۶. تلاش شرکت آیفون در کیفیت بسته بندی شارژرها

شرکت آیفون همیشه در تلاش بوده است که محصولات خود را با بهترین کیفیت بسته بندی کند. اگر به قسمت کابل و شارژر سایت شرکت اپل مراجعه کنید این واقعیت را مشاهده می کنید.

 

بنابراین هزینه خرید کابل شارژر آیفون بسیار بیشتر از کابل های تقلبی است و هم می توان به راحتی اصل بودن آن را از روی کیفیت بسته بندی تشخیص داد. همچنین خوب است بدانید کابل و شارژر آیفون توسط شرکت شخص ثالث نیز تولید می شوند که فرقی با محصولات شرکت آیفون ندارند و دارای اعتبار هستند.

 

این دسته از شارژرها با داشتن لوگو MFI روی بدنه قابل تشخیص می باشند. اما برخی از کمپانی های سودجو حتی این لوگو را روی بسته بندی درج می کنند. بنابراین برای اطمینان باید گواهی MFI را روی بدنه کابل و شارژر مشاهده کنید.

 

۷. با مشخصات پایانه کابل آیفون آشنا شوید

 هنگام خرید کابل شارژر آیفون دقت به شکل ظاهری پایانه فلزی را فراموش نکنید. با مشاهده پایانه های فلزی می توانید به این تشخیص برسید که آیا این کابل اصل است یا تقلبی. به طور کلی، مشخصات پایانه کابل آیفون شامل موارد زیر است:

 

کانتور اتصال دارای طراحی یک تکه است

تمام اتصالات روی کانتور گرد و صاف است و سطح نرم دارد.

قسمت فلزی کابل به رنگ خاکستری یا متالیک است.

 

راهنمای خرید کابل شارژ و شارژر آیفون

 

کدام شارژر آیفون مناسب گوشی شماست؟

هنگام خرید شارژر حتماً از خریدار درباره سازگار بودن آن با گوشی تلفن همراه خود سوال بپرسید. همچنین مشخصات شارژر قبلی را به ذهن بسپارید تا مطابق با آن، شارژر مناسب را خریداری کنید. اگر شارژر خریداری شده با گوشی سازگار نباشد، عملا خرید شما بی فایده بوده است و طی مدت استفاده حتما به باتری صدمه می زند. پس باید بدانید گوشی های آیفون با کدام شارژر و یا کابل سازگار است؟

 

برای عدم انتخاب اشتباه با مدل های مختلف شارژر آیفون آشنا شوید:

مدل شارژر ۵ وات کوچک آیفون، نسخه استانداردی است که می توان برای همه آیفون ها و اپل واچ از آن استفاده کرد.

مدل شارژر ۱۰ وات برای تبلت های آیپد عرضه شده است.

همچنین با رونمایی باتری های بزرگ شارژ ۱۲ وات نیز وارد بازار شد.

 

از کجا بهتر است شارژر آیفون بخریم؟

با تمام موارد گفته شده در بالا، باز هم تشخیص شارژر اصلی آیفون از تقلبی سخت می شود برای همین بهتر است از فروشگاهای معتبر اینترنتی مانند این فروشگاه بخرید.