راه ‌های بزرگ‌ کردن سینه؛ روش‌های طبیعی و جراحی

مجموعه : بهداشت زنان
راه ‌های بزرگ‌ کردن سینه؛ روش‌های طبیعی و جراحی

راه‌های مختلفی برای بزرگ‌ کردن سینه وجود دارد. اگر شما هم به ‌دنبال راهی برای افزایش سایز سینه هستید و می‌خواهید با انواع روش‌های تهاجمی و غیر تهاجمی آن آشنا شوید با ما همراه باشید. در این مطلب همه راه‌های افزایش سایز سینه‌ها از جمله ورزش‌کردن، تغذیه، عمل جراحی، استفاده از دارو و طب سوزنی را بررسی می‌کنیم. شما می‌توانید با توجه به شرایط خود و مشورت با پزشک زنان، بهترین گزینه را انتخاب کنید.

 

عوامل موثر در سایز سینه

سایز سینه در افراد مختلف متفاوت است و معمولا کوچک یا بزرگ­بودن آن بیماری یا مشکل تلقی نمی‌شود؛ اما افرادی که به هر دلیلی از سایز سینه‌های خود راضی نیستند، می‌توانند با استفاده از برخی روش‌های بزرگ کردن سینه اقدام کرده تا به سایز مطلوب خود دست یابند. عوامل زیر نقش اساسی در اندازه سایز سینه‌ها دارند:

ژنتیک: یکی از مهم‌ترین عوامل در سایز سینه، ژنتیک است. برخی از افراد به ‌طور ژنتیکی سینه‌هایی کوچک دارند.

وزن: بیشتر بافت سینه‌ها را چربی تشکیل می‌دهد. پس اغلب کسانی که وزن بیشتری دارند و درصد چربی بدن­شان بالاتر است، سینه‌های بزرگ‌تری دارند.

سوء تغذیه: رژیم غذایی و دریافت مقدار کافی پروتئین نقش موثری در بزرگ‌شدن سینه‌ها دارد.

تعادل هورمونی: مشکلات هورمونی یکی دیگر از مواردی است که نقش مستقیمی در تغییر اندازه سایز سینه‌ها دارد.

 

راه‌های بزرگ­کردن سینه

برای بزرگ ‌کردن سینه‌ چند روش مختلف وجود دارد که البته میزان اثردهی آن‌ها با یکدیگر متفاوت است؛ اما به‌طور کلی روش‌های بزرگ­کردن سینه عبارتند از:

 

تغییر اندازه سینه‌ها با استفاده از عمل جراحی

تغییر سایز سینه‌ها با روش‌های طبیعی

استفاده از داروها

استفاده از روش‌ طب سوزنی

آمپول استروژن برای بزرگ­کردن سینه

 

بزرگ کردن سینه با جراحی

تغییر سایز سینه با عمل جراحی به یکی از روش‌های زیر انجام می‌شود:

 

کاشت پروتز

کاشت پروتز سینه که به آن ایمپلنت سینه هم می‌گویند، یکی از روش‌‌های جراحی برای زیباسازی سینه‌هاست که عارضه و خطر کمی دارد. در ماموپلاستی با روش ایمپلنت از پروتزهای سیلیکونی یا سالین استفاده می‌کنند. این روش به‌خصوص برای خانم‌هایی که در دوران شیردهی یا بعد از بارداری دچار افتادگی سینه یا بد حالت شدن فرم آن شده‌اند، بسیار مناسب است.

در این جراحی‌ها معمولا فرد تا 24 ساعت نیاز به استراحت دارد. نوع پروتز را نیز می‌توانید با مشورت پزشک انتخاب کنید.

راه ‌های بزرگ‌ کردن سینه؛ روش‌های طبیعی و جراحی

تزریق چربی

یکی از پرطرفدارترین روش‌های بزرگ ‌کردن سینه‌ها تزریق چربی است. در این روش برای افزایش سایز سینه از محلول نمک یا سیلیکون استفاده نمی‌کنند؛ بلکه از بافت چربی بدن خود شخص استفاده می‌شود. به این صورت که طی عمل جراحی پیوند، بافت‌های چربی اضافه از قسمت دیگر بدن برداشته می‌شود و به سینه‌ها اضافه می‌شود.

 

‌‌تزریق ژل به سینه‌ها

این روش برای آن دسته از اشخاصی که نمی‌خواهند روش‌های تهاجمی جراحی را انتخاب کنند و یا تحت بی‌هوشی قرار گیرید روش بسیار مناسبی است. البته باید در نظر داشته باشید که تاثیر دائمی ندارد و ماندگاری آن تقریبا دو سال است؛ اما روش راحتی محسوب می‌شود.

 

به این صورت که با استفاده از یک سوزن، ژل به زیر بافت پستان‌ها تزریق شده و در همان حین به سینه‌ها فرم داده می‌شود. برای اینکه پزشک بداند که شما کاندیدای مناسبی برای این روش هستید یا نه، قبل از انجام آن سونوگرافی و ماموگرافی برای شما تجویز می‌‌شود تا از سلامت غدد پستانی اطمینان حاصل شود.

 

لیفت سینه یا ماستوپکسی

با این روش در بزرگ کردن سینه می‌توان مشکلاتی از قبیل افتادگی و شل‌شدن سینه‌ها را رفع کرد. این جراحی معمولا با ایجاد برش در اطراف هاله نوک پستان و همچنین در بافت زیر سینه، پوست و بافت اضافی برداشته می‌‌شود. در نتیجه سینه‌ها بالاتر رفته و ظاهری زیباتر و جوان‌تر خواهد داشت.

 

بهترین روش جراحی سینه

اینکه کدام یکی از این روش‌ها برای شما مناسب است به اهداف شما از جراحی، تغییرات مورد انتظار، شرایط عمومی و سلامتی و هزینه‌ای که برای آن درنظر گرفته‌اید بستگی دارد. بنابراین در مورد انتخاب بهترین روش جراحی باید با پزشک مشورت کنید.

 

افزایش سایز سینه با روش‌های طبیعی و خانگی

در ادامه به روش‌های خانگی برای بزرگ شدن سینه اشاره می‌کنیم.

 

ورزش

برخی از تمرینات در ورزش بدن‌سازی مثل پرس سینه و بنچ، می‌تواند به بزرگ ‌کردن سینه‌ها کمک کند. البته برای استفاده از این روش، باید صبور باشید مثلا انتظار بزرگ شدن سینه در یک هفته با ورزش کردن، انتظاری غیر معقول است.

اما به هرحال ورزش‌کردن علاوه ‌بر اینکه برای سلامتی همه افراد به ‌ویژه بانوان مفید است، تاثیر مثبتی در زیبایی اندام و جذابیت دارد.

 

افزایش سایز سینه با ماساژ

ماساژ‌دادن نیز یکی از روش‌های طبیعی برای افزایش سایز سینه‌هاست. ماساژ علاوه ‌بر کمک به بهبود گردش خون باعث گسترش بافت‌های پستان و بزرگ‌تر ‌شدن آن می‌شود. برای ماساژ می‌توانید از روغن‌های مخصوص این کار مثل روغن زیتون یا رازیانه استفاده کنید. البته ماساژ بیش از حد نیز توصیه نمی‌شود.

 

استفاده از مکمل‌

برخی از افراد به‌ دنبال مکمل‌های موثر برای بزرگ کردن سینه‌ها هستند؛ اما باید گفت معمولا این مکمل‌ها که با تبلیغ افزایش سایز سینه عرضه می‌شود تاثیر چندانی ندارد. حتی گاهی ممکن است که با داروهایی دیگری که افراد مصرف می‌کنند تداخل دارویی داشته باشد.

بنابراین به دنبال قرص افزایش سایز سینه در داروخانه ‌ها نباشید. تغییر رژیم غذایی و استفاده از برخی ویتامین‌ها و پروتئین‌ها می‌تواند در افزایش سایز سینه موثر باشد. برای این منظور می‌توانید از مواد حاوی پروتئین شامل تخم ‌مرغ، مرغ و ماهی استفاده کنید.

همچنین مواد غذایی مثل شیر، سویا، تخم‌ کتان، رازیانه و سبزیجات نیز می‌توانند به افزایش سایز سینه‌ها کمک کنند. مصرف چربی‌های سالم نیز مفید است. این چربی‌ها را با مصرف خوراکی‌هایی مثل گردو و روغن زیتون می‌توان تامین کرد.

البته در مصرف این مواد غذایی نیز نباید زیاده‌روی کرد. چرا که ممکن است مشکلات دیگری را برای شما به‌وجود آوررد.

 

بزرگ ‌کردن سینه با دارو

برخی از افراد از قرص‌هایی مثل سیپروترون کامپاند که برای جلوگیری از بارداری است، برای بزرگ ‌کردن سینه‌ها استفاده می‌کنند. این دارو مقادیر زیادی هورمون استروژن دارد و می‌تواند به افزایش سایز سینه‌ها کمک کند. اما باید در نظر داشته باشید که داروهای شیمیایی عوارض زیادی دارند و نباید آن‌ها را بدون مشورت با پزشک مصرف کرد.

بنابراین برای مصرف این قرص یا دریافت آمپول استروژن برای بزرگ­‌کردن سینه، حتما با پزشک مشورت کنید. همچنین معمولا تاثیر داروهای ضد بارداری برای افزایش سینه، بعد از قطع مصرف از بین می‌رود و نتیجه دائمی ندارد.

 

طب سوزنی برای افزایش سایز سینه‌ها

طب سوزنی نیز یکی دیگر از روش‌هایی است که برای بزرگ ‌کردن سینه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش برای افرادی مناسب است که کوچک‌بودن سینه‌های آن‌ها به ‌علت مشکلات هورمونی است. این سوزن‌ها در این افراد باعث تحریک رشد غدد می‌شود و تولید بیشتر سلول‌های پستان می‌شود.

 

همچنین با تغییر در انرژی‌های بدن باعث استحکام بافت سینه‌ها می‌شود. میزان تاثیر این روش در بزرگ­کردن سینه، تا حدود ده درصد سایز اولیه پیش‌بینی می‌شود.

 

در این مطلب به روش‌های مختلف تغییر سایز سینه اشاره کردیم. تاثیر این روش‌ها در بزرگ ‌کردن سینه با یکدیگر متفاوت است؛ اما این که کدام روش برای شما بهتر است، نیاز به تحقیق و مشورت با پزشک دارد.

 

ممکن است برای برخی از افراد روش‌های طبیعی مثل ماساژ، ورزش‌کردن، رژیم غذایی مناسب یا استفاده از طب سوزنی موثر باشد و شخص را به هدف خود و سایز مناسب سینه‌ها برساند و نیازی به روش‌های تهاجمی وجود نداشته باشد.

 

 برخی از افراد نیز به روش‌های جراحی برای افزایش سایز سینه نیاز دارند؛ اما در نظر داشته باشید که هر کدام از این روش‌ها را با آگاهی کامل از مزایا و معایب آن و زیر نظر پزشک زنان انتخاب کنید تا سلامت شما به خطر نیفتد.