رتبه بندی دانشگاه های کانادا

مجموعه : مجله خبری
رتبه بندی دانشگاه های کانادا

کانادا نیز همانند آمریکا کشور محبوب دانشجویان است. مابین سال های 2010-2017 تعداد دانشجویان کانادا 119% افزایش یافته است.

طبق رتبه بندی جهانی کیواس، تحصیلات تکمیلی تایمز، و رتبه بندی شانگهای، تعداد دانشگاه های کانادا از بین 200 دانشگاه به ترتیب برابر با 7، 6، و 8 دانشگاه است.

 

برخی از معیارهای رتبه بندی عبارت‌اند از:

⦁ اعتبار دانشگاهی
⦁ اعتبار کارفرما
⦁ نسبت دانشجو/دانشکده
⦁ تعداد دفعات ذکر نام هر دانشکده
⦁ نسبت دانشکده ها در سطح بین المللی
⦁ نسبت دانشجویان در سطح بین المللی
⦁ نتایج تحقیقاتی
دانشگاه تورنتو کانادا

دانشگاه تورنتو اولین دانشگاه معتبر کانادا در سطح جهان است. این دانشگاه بیش از 88000 دانشجو در 3 پردیس دانشگاهی دارد. با 700 دوره ی کارشناسی ارشد و 14000 دانشکده، دانشگاه تورنتو برخی از برنامه های برتر زیر را ارائه می دهد:

⦁ مطالعات شهری
⦁ علوم مهندسی
⦁ علوم کامپیوتر
⦁ مهندسی حقوقی
⦁ غذاهایی که جهان را تغییر دادند

 

رتبه بندی در سطح جهان

رتبه بندی دانشگاه های کانادا

میزان پذیرش درخواست در دانشگاه تورتنو 30% است. برای درخواست باید فرم درخواست OUAC 105 را پر کرده و دانشگاه تورنتو را به عنوان اولویت اول انتخاب کنید.

 

دانشگاه مک گیل کانادا

این دانشگاه به دلیل تربیت محققان رودز و برندگان جایزه ی نوبل معروف است. این دانشگاه 12 جایزه ی نوبل در زمینه ی فعالیت های اقتصادی، رادیواکتیو و هسته ای دریافت کرده است. برخی از بهترین برنامه های ارائه شده در این دانشگاه عبارت‌اند از:

⦁ زیست مهندسی
⦁ علوم انسانی
⦁ نوآوری و کارآفرینی
⦁ هوش مصنوعی
⦁ جغرافیای نوناووت

رتبه بندی جهانی

رتبه بندی دانشگاه های کانادا
میزان پذیرش در این دانشگاه 53 درصد است. می توانید از طریق MINERVA، درخواست دهید.

دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا

دانشگاه بریتیش کلمبیا در زمینه ی برنامه های تحقیقاتی و تحصیلات تکمیلی معروف است. این دانشگاه 17000 دانشجو از 156 کشور دارد. این دانشگاه به دلیل ارائه ی برنامه های زیر معروف شده است:
⦁ مهندسی بیوشیمی
⦁ جنگلداری شهری
⦁ مطالعات ایالات متحده
⦁ المپیک مدرن: قدرت، سیاست، و عملکرد
⦁ پروژه ی بیگناهی بریتیش کلمبیا

رتبه بندی جهانی

آژانس رتبه بندی
کیواس 47
تحصیلات تکمیلی تایمز 34
رتبه بندی شانگهای 31

رتبه بندی دانشگاه های کانادا

احتمال پذیرش دانشجویان بین المللی در این دانشگاه بیشتر است – حدود 69 درصد. به وب سایت رسمی دانشگاه بریتیش کلمبیا مراجعه کرده و فرم تحصیلات کارشناسی و یا تحصیلات تکمیلی را مطالعه کنید.

 

رتبه بندی دانشگاه های کانادا

دانشگاه آلبرتا کانادا

با بیش از 380 دانشجوی تحصیلات تکمیلی و 500 دانشجوی کارشناسی، دانشگاه آلبرتا یکی دیگر از مقاصد محبوب دانشجویان خارجی است. بهترین برنامه های ارائه شده در این دانشگاه عبارت‌اند از:
⦁ مهندسی پتروشیمی
⦁ فسیل شناسی
⦁ نانوتکنولوژی
⦁ زبان های مدرن و مطالعات فرهنگی
⦁ آموزش و پرورش فناوری: معلمان و دانشجویان به عنوان سایبورگ

رتبه بندی جهانی

رتبه بندی دانشگاه های کانادا

میزان پذیرش در این دانشگاه 66% است. برای درخواست به وب سایت رسمی دانشگاه مراجعه کرده و روی برنامه ی مورد نظر خود کلیک کنید.

دانشگاه مک مستر کانادا

این دانشگاه در زمینه ی پزشکی و برنامه های دکتری و تحقیقات معروف است. این دانشگاه پذیرای دانشجویان 107 کشور است. این کشور بیش از 70 مرکز و موسسه تحقیقاتی دارد. برخی از برنامه های معروف این دانشگاه عبارت‌اند از:

⦁ کارشناسی تجارت در تجارت یکپارچه و علوم انسانی
⦁ کارشناسی بهداشت، علوم مهندسی و کارآفرینی، و کارشناسی مهندسی و مهندسی زیست پزشکی
⦁ قضاوت، فلسفه ی سیاسی و حقوق
⦁ کارشناسی ارشد هنر و بهداشت

رتبه بندی جهانی

رتبه بندی دانشگاه های کانادا
میزان پذیرش در این دانشگاه 15 درصد است. برای درخواست از طریق اپلیکیشن OUAC درخواست داده و یا به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید.

دانشگاه مونترال کانادا

این دانشگاه به دلیل ارائه ی برنامه های علوم بهداشت در میان مدارس مهندسی و بازرگانی معروف است. برنامه های معروف این دانشگاه عبارت‌اند از:
⦁ معماری منظره
⦁ مهندسی زیست پزشکی
⦁ موسیقی دیجیتال
⦁ عدالت سایبری
⦁ مفهوم تربیت و رابطه ی بیمار- مراقب

رتبه بندی جهانی

رتبه بندی دانشگاه های کانادا

میزان پذیرش در این دانشگاه 19 درصد است. برای درخواست به وب سایت مراجعه کنید.

رتبه بندی دانشگاه های کانادا

دانشگاه واترلو کانادا

این دانشگاه در زمینه ی تحقیقات معروف است. این دانشگاه در زمینه ی ارائه ی تحصیل به همراه کار در جایگاه دوم قرار دارد. برنامه های معروف این دانشگاه عبارت‌اند از:
⦁ مهندسی زیست پزشکی
⦁ تجارت جهانی و هنر دیجیتال
⦁ حرکت شناسی ورزشی

رتبه بندی جهانی

رتبه بندی دانشگاه های کانادا

میزان پذیرش در این دانشگاه 53% است. برای درخواست به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید.

شرایط پذیرش در دانشگاه های کانادا

دانشگاه های کانادا شرایط مختلفی را برای پذیرش و انتخاب دانشجویان جهت شرکت در دوره ها در نظر گرفته اند. به شکلی که ممکن است شرایط شرکت در یک مقطع تحصیلی از یک دانشگاه، متفاوت از شرایط شرکت در همان مقطع تحصیلی از دانشگاه دیگر باشد. بنابراین، دانشگاه های کانادا برای پذیرش در مقاطع تحصیلی مختلف شرایط متفاوتی را در نظر می گیرند.

معمولاَ یکی از شرایط اپلای برای کارشناسی ارشد کانادا، ارائه حداقل معدل در دو سال آخر تحصیل در مقطع کارشناسی و معدل کل دوره کارشناسی است. البته حداقل نمره از امتحان زبان تافل آی بی تی یا آیلتس آکادمیک نیز از دیگر شرایط پذیرش دانشگاه های کانادا در مقطع کارشناسی ارشد است. شرایط پذیرش دانشگاه های کانادا در مقطع دکترا نیز ارائه معدل مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد به همراه ارائه نمره زبان از یکی از امتحان های معتبر زبان، مانند آیلتس آکادمیک و تافل آی بی تی است.

معمولاَ این پرسش مطرح می شود که آیا پذیرش دانشگاه کانادا بدون مدرک زبان و پذیرش از کالج های کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟ در پاسخ به این پرسش باید خدمت شما عرض کنیم که عموماَ دانشگاه های برتر کانادا شرط ارائه حداقل نمره از یکی از امتحان های معتبر زبان را از دانشجویان درخواست می کنند. بنابراین، معمولاَ اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا نیازمند ارائه مدرک زبان است.
بنابراین به طور کلی، ارائه معدل کل و معدل در دو سال آخر از مقطع تحصیلی قبلی، و ارائه حداقل نمره در برخی از دروس خاص و مرتبط با دوره ای که دانشجو برای شرکت در آن درخواست خود را ارائه می دهد، از جمله شرایطی هستند که نیاز است تا دانشجویان برای شرکت در دوره های مختلف تحصیلی در نظر داشته باشند.

 

شهریه دانشگاه های کانادا

یکی از اصلی ترین هزینه های تحصیلی در کانادا را شهریه شرکت در دوره های آموزشی این کشور تشکیل می دهد. اما خبر خوب برای دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند این است که به طور کلی، شهریه شرکت در دوره های آموزشی در کشور کانادا از کشورهایی مانند استرالیا، امریکا و انگلستان به مراتب کمتر است.

اما ممکن است مبلغ در نظر گرفته شده برای شهریه، به صورت سالانه تغییراتی را داشته باشد. همچنین، هزینه تحصیل در دانشگاه نیز با توجه به عواملی مانند شهر محل تحصیل و برنامه تحصیلی نیز ممکن است متفاوت باشد. به عنوان مثال، دانشگاه های منطقه نیوفاندلند در کانادا از کمترین میزان شهریه برخوردار هستند. در حالی که دانشگاه های آنتاریو در گران ترین مناطق کشور کانادا قرار دارند. ذکر این نکته ضروری است که همواره می توان در وبسایت هر دانشگاه و موسسه آموزشی در کانادا، مبلغ دقیق شهریه شرکت در هر یک از دوره ها را مشاهده کرد. در ادامه، شهریه در نظر گرفته شده برای تحصیل در رشته های دانشگاهی برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کانادا آورده شده است.

⦁ هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس: عموماَ شهریه شرکت در دوره های کارشناسی در حدود 10000 دلار کانادا الی 30 هزار دلار کانادا برای یک سال تحصیلی است. هزینه تحصیل پزشکی در کانادا، شهریه مربوط به دوره های مهندسی و شهریه مربوط به شرکت در دوره های علوم اجتماعی، در فهرست گران ترین هزینه ها برای ادامه تحصیل در کانادا هستند.

⦁ هزینه تحصیل در کانادا در مقطع فوق لیسانس: معمولاَ شهریه ای بین 10000 دلار کانادا الی 65 هزار دلار کانادا از دانشجویان برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد در کانادا دریافت می شود. عموماَ دوره های مرتبط با کارشناسی ارشد بازرگانی، مهندسی، علوم کامپیوتر و حقوق از گران ترین دوره ها برای تحصیل در کانادا محسوب می شوند.

 

ددلاین دانشگاه های کانادا

یکی از مهمترین سوالات دانشجویان این است که زمان مناسب برای اپلای دانشگاه های کانادا چه زمانی است؟ در پاسخ به این پرسش باید خدمت شما عرض کنیم که، مهلت ارائه درخواست برای تحصیل در کانادا و یا همان ددلاین اپلای برای دانشگاه های کانادا، معمولاَ از یک موسسه آموزشی به موسسه دیگر متفاوت است. حتی در برخی از مواقع در یک دانشگاه، مهلت ارائه درخواست برای دوره های مختلف نیز ممکن است متفاوت از یکدیگر باشند. به همین دلیل است که از دانشجویان متقاضی تحصیل در دانشگاه های کانادا درخواست می شود تا برای کسب اطلاعات معتبر و به روز، همواره سایت دانشگاه های کانادا و صفحه رسمی دوره مورد نظر را بررسی کنند.

 

اما به طور کلی، دانشجویان بین المللی که قصد ادامه تحصیل در یکی از دانشگاه ها و موسسات آموزشی در کانادا را دارند، می توانند در یکی از دو نوبت تعیین شده در یک سال تحصیلی برای دانشگاه های کانادا اپلای کنند. به شکلی که زمان پذیرش دانشگاه های کانادا و مهلت ارائه درخواست (application deadline) برای ثبت نام در فصل زمستان، اول ماه سپتامبر میلادی است. اما زمان اپلای دانشگاه های کانادا برای ثبت نام در فصل تابستان، به شکلی است که نیاز است تا دانشجویان متقاضی دوره های کارشناسی ارشد، از پانزدهم ماه ژانویه میلادی درخواست های خود را برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا ارسال کنند. همچنین، برای تحصیل در یکی از دوره های کارشناسی این زمان معمولاَ کمی زودتر در نظر گرفته می شود.

اگر می خواهید به شکل دقیق از ددلاین دانشگاه های کانادا برای ترم بهار و یا ددلاین دانشگاه های کانادا برای ترم پاییز با خبر شوید، حتما به سایت دانشگاههای کانادا مراجعه کنید. همچنین، با مراجعه به مطلبی با عنوان “ددلاین دانشگاه های کانادا” به طور کامل در جریان جزئیات مربوط به زمان اپلای کانادا قرار خواهید گرفت.