روتین مراقبت از پوست چیست و شامل چه مراحلی است؟

مجموعه : رپورتاژ آگهی
روتین مراقبت از پوست چیست و شامل چه مراحلی است؟

آیا تا به حال به پوست بازیگران، آدم های معروف و بلاگرا توجه کرده اید؟ شفافیت و بی نقص بودن پوست آن ها توجه شما ها را جلب کرده است؟ داشتن پوست صاف و یکدست نیاز به مراقبت دارد و باید تمام شرایط را برای آن فراهم کرد. بانوان در این راه هزینه های هنگفتی را متقبل می شوند تا شاید بتوانند به پوست رویایی خود دست پیدا کنند اما خرید محصولات گران قیمت و استفاده از آن ها بدون هیچگونه آگاهی از نیاز پوست، هیچ کمکی به شما نمی کند. روتین مراقبت از پوستی و دانستن کافی در مورد مراحل آن، می تواند پس از گذشت چند وقت به این رویا تحقق بخشد. برای اینکه بدانید روتین مراقبت از پوست چیست و شامل چه مراحلی می شود، ادامه مطلب را از دست ندهید.

 

روتین پوستی چیست؟

پوست، یک عضو مهم بوده که در بیرون ترین لایه بدن قرار گرفته است و ارتباط مستقیمی با دنیای اطراف دارد. این عضو به دلیل اینکه به طور روزانه در معرض بسیاری از آلودگی ها و مشکلات است، باید در پایان روز مورد رسیدگی قرار بگیرد تا دچار پیری زودرس نشود. روتین پوستی، مجموعه ای از اقداماتی است که در کنار یکدیگر، باعث شفافیت، شادابی و طراوت پوست می شوند اما چه اقدامات و مراحلی در دل روتین پوستی وجود دارد؟

 

مراحل مختلف روتین پوستی

به طور کلی روتین پوستی هم صبح و هم شب، پیش از آن که به رختخواب بروید باید انجام شود و بین این دو روتین تفاوت های جزئی و اندکی وجود دارد اما به طور کلی، یک روتین پوستی شامل مراحل و اقدامات زیر است:

 

1. پاکسازی صورت از آلودگی و آرایش با میسلار واتر

پوست صورت در طول روز در معرض آلودگی های زیادی مانند گرد و غبار، آلودگی های محیطی، مواد آرایشی و… قرار دارد؛ بنابراین اولین قدم در این روتین، پاکسازی پوست است. بیشتر افراد برای پاکسازی پوست، مستقیم به سمت شوینده ها رفته و اقدام به شستشوی پوست صورت می کنند که این یک اشتباه مهلک به شمار می رود؛ زیرا آلودگی و مواد آرایشی در چنین شرایطی به داخل منافذ پوست نفوذ می کنند.

 

برای پاک کردن آرایش باید از میسلار واتر یا شیر پاک کن ها استفاده کرد. برای این کار کافی است یک پد را به میسلار واتر خود آغشته کنید و آن را روی پوست صورت خود بکشید تا ذرات آرایشی را به طور کامل در خود حل کند و پوستتان را عاری از هر گونه آلودگی کند.

 

روتین مراقبت از پوست چیست و شامل چه مراحلی است؟

2. شستشوی صورت با شوینده مخصوص نوع پوست

پس از آن که آرایش و چربی اضافه پوست را توسط میسلار واتر پاک کردید، نوبت به شوینده صورت می رسد. شستن صورت با شوینده مخصوص باید 2 مرتبه در طول روز انجام شود. یک بار صبح پس از بیدار شدن و بار دیگر شب. سعی کنید شوینده ای که استفاده می کنید مناسب با نوع و شرایط پوستی خودتان باشد تا سبب خشک و یا چرب شدن پوستتان نشود.

 

3. تونر؛ تنظیم کننده PH پوست شما

بسیاری از افراد تونر و خواص آن را نادیده می گیرند و این مرحله از روتین پوستی را به کل کنار می گذارند غافل از اینکه پوست خود را از خواص بسیار زیاد این محصول محروم می کنند. از جمله مزایایی مهم این محصول شامل موارد زیر است:

پس از شستشوی صورت با شوینده، PH پوست تغییر می کند و تونر محصولی است که می تواند این عامل مهم را تنظیم نماید.

تونر سبب پاکسازی عمیق پوست می شود و تمام آلودگی هایی که در منافذ باقی مانده باشد را از بین می برد.

اگر پوست چرب دارید به هیچ وجه استفاده از تونر را ترک نکنید؛ چراکه در تنظیم چربی پوست شما بسیار کمک کننده خواهد بود.

اگر پوست شما دچار التهاب، قرمزی و خارش شده باشد، تونر می تواند گزینه مناسبی برای رفع این مشکلات باشد.

روتین مراقبت از پوست چیست و شامل چه مراحلی است؟

4. کمک به بهبود نواقص پوستی با سرم

سرم های پوستی اغلب مخصوص افرادی است که دارای مشکلات پوستی هستند. خوشبختانه برای هر نوع مشکلی، سرم مخصوص وجود دارد که به کمک آن بتوانید اقدام به درمان آن کنید.

 

اگر به دنبال پوست شفاف، درخشان و بدون لک هستید، بدون شک سرم ویتامین سی می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند. سرم ویتامین سی با افزایش کلاژن، سبب روشن شدن و افزایش شفافیت پوست می شود. توجه داشته باشید که ممکن است پوست شما به ویتامین سی حساس باشد؛ بنابراین حتما تست حساسیت انجام دهید.

 

ممکن است پوست شما دچار خشکی شده باشد و یا حتی دهیدراتگی را تجربه کند که در این زمان بهترین انتخاب، سرم هیالورونیک اسید است. هیالورونیک اسید با قدرت آبرسانی بالا به پوست، از ایجاد چین و چروک جلوگیری کرده و علائم پیری را کاهش می دهد.

 

آکنه و جوش های التهابی، از جمله عارضه هایی هستند که برای بهبود، نیاز مبرمی به استفاده از سرم های ضد جوش دارند. سرم های ضد جوش حاوی سالیسیلیک اسید و روغن درخت چای هستند تا علاوه بر کاهش التهاب، بتوانند در درمان جوش، موثر واقع شوند.

 

5.آبرسان، کمک به براقیت پوست

آیا تجربه اینکه پوستتان دهیدراته شود را داشته اید؟ کم آب شدن پوست، شفافیت ظاهری را گرفته و باعث کدر و مات به نظر رسیدن چهره می شود. استفاده از آبرسان برای چنین پوستی از نان شب واجب تر است؛ زیرا ارتباط مستقیمی با وضعیت پوستتان خواهد داشت. امروزه آبرسان ها در مدل های کرم، ژل و اسپری وجود دارند تا باب میل تمامی سلیقه باشند.

برای استفاده از این محصول، ابتدا اندکی صبر کنید تا پوستتان بتواند به طور کامل سرم هایی که مرحله قبل اضافه کردید را جذب کند؛ سپس مقداری را برداشته و روی پوست صورت خود ماساژ دهید تا به خوبی به تمامی منافذ پوستتان نفوذ کند.

 

6.حفظ رطوبت در منافذ، با کرم مرطوب کننده

پیش از آن که به توضیح کرم مرطوب کننده و ضرورت استفاده از آن در روتین پوستی اشاره کنیم، ابتدا باید بدانید که کرم آبرسان کارایی متفاوتی از مرطوب کننده دارد و این دو محصول کاملا مجزا هستند. زمانی که شما به کمک آبرسان، پوستتان را هیدراته کردید، نیاز به یک محافظی دارید که از خروج رطوبت جلوگیری کند. مرطوب کننده ها مانند چربی طبیعی پوست هستند و وظیفه آن ها حفظ رطوبت و پیشگیری از تبخیر آب درون پوست است.

 

7. استفاده از ضد آفتاب

این مرحله، تنها در روتین صبح انجام می شود. اگر تمامی مراحل بالا را انجام داده و سپس قصد خروج از منزل را دارید، باید از ضد آفتاب استفاده کنید. یکی از مهم ترین ویژگی ضد آفتاب، محافظت از پوست شما در برابر اشعه های مضر خورشید است. عدم محافظت از پوست در برابر نور خورشید می تواند سبب بروز مشکلاتی مانند پیری زودرس، خشکی پوست و ایجاد لک شود. سعی کنید ضد آفتاب خود را هر دو ساعت تمدید کنید تا بیشترین نتیجه را از این محصول بگیرید.

 

جمع بندی

اجرای روتین پوستی صحیح و رعایت ترتیب استفاده از محصولات، از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به ترتیب مراحل ذکر شده بالا توجه کرده باشید، متوجه می شوید که از محصولات رقیق تر شروع می کنیم تا عمل جذب آن ها توسط پوست بهتر انجام شود. دقت داشته باشید که از محصولات اصل و اورجینال استفاده کنید تا هیچ آسیبی پوست شما را تهدید نکند.